Izvor: B92, 25.Jan.2020, 13:11 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Radi se najteža deonica: Do sada postavljen 41 kilometar nove pruge
Knjaževac -- U okviru rekonstrukcije pruge Niš-Zaječar do sada je postavljen 41 kilometar novih koloseka između Matejevca i Knjaževca.
U toku su radovi na najtežoj deonici od 13 kilometara u Svrljiškoj klisuri.
Do sada su radovi izvođeni na delu pruge od Matejevca do Knjaževca.
"Radovi teku prema planu i odvijaju se na više mesta duž pruge istovremeno. Preostalo je da se rekonstruiše >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << još 12 kilometara kilometara pruge između Svrljiga i Knjaževca, pa da čitava deonica Matejevac-Knjaževac bude završena", rekao je Tanjugu Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.
Reč je o izuzetno nepristupačnom terenu, zbog čega se rekonstrukcija pruge kroz Svrljišku klisuru odvija u izuzetno teškim uslovima.
"Do sada je kroz klisuru završeno oko šest kilometara pruge odnosno nešto manje od polovine te najteže deonice na čitavoj pruzi Niš - Zaječar", naveo je Stanisavljević.
U toku su radovi i na polaganju novih koloseka između železničkih stanica Podvis i Knjaževac. Pored toga, do sada su završeni i svi radovi na 18 mostova i 18 čeličnih propusta između Niša i Zaječara ukupne dužine oko 424 metra, koji podrazumevaju rekonstrukciju i neophodnu zamenu pragova.
Takođe, između Matejevca i Knjaževca, navodi Stanisavljević, rekonstruisano je ili su radovi u završnoj fazi na ukupno 38 putnih prelaza. Na toj deonici pruge rekonstruisano je i ukupno 13 tunela, uključujući i najduži i najteži tunel Gramada od 1.701 metar, kaže Stanisavljević.
Započeto je i uređenje železničke stanice Svrljig. Na staničnoj zgradi urađena je nova fasada, u toku je unutrašnje uređenje, a predstoji i parterno uređenje staničnog prostora.
Radovi na rekonstrukciji pruge Niš - Zaječar, dugoj 108 kilometara, počeli su 25. februara 2019. godine, a rok za završetak cele pruge je 19. avgust 2020. Ukupna vrednost radova je 38,8 miliona evra.
Iako je pruga Niš - Zaječar u saobraćaj puštena 1922. godine, poslednji put je kompletno rekonstruisana pre skoro šest decenija, zbog čega je brzina vozova na više deonica bila ograničena na 10 do 20 kilometara na sat.