Uvećana prodaja karata u javnom prevozu

Izvor: Studio B, 22.Avg.2013, 14:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Uvećana prodaja karata u javnom prevozu

Uvođenje BUS plus sistema, gradu Beogradu donelo je višestruke koristi. U prvom redu, grad je zahvaljujući tom sistemu u prošloj godini, kažu u Sekretarijatu za saobraćaj, prihodovao 8 miliona evra.

BUS plus je takođe, objašnjavaju, unapredio i kvalitet gradskog prevoza, pa se umesto na 26, karte kupuju i dopunjavaju na 2000 prodajnih mesta, uveden je sistem sms informisanja i satelistko praćenje vozila. Od kada su pre dva meseca kupovinu karata počeli da kontrolišu stalni >> Pročitaj celu vest na sajtu Studio B << kontrolori, prodaja je drastično povećana. Planira se i uvođenje dnevne karte, što bi kažu u Sekretarijatu, obezbedilo, dalje unapređenje javnog prevoza. 

Gradski sekretar za saobraćaj Bojan Bovan je na konferenciji za novinare u Starom dvoru, predstavljajući rezultate sistema „Bus plus", podsetio da je uvođenjem novog sistema ukinuta zona 2 u ITS-u 1, izjednačene povlašćene kategorije u oba tarifna sistema, a đacima i studentima omogućeno da se voze po ceni jedne zone.

- Ove i ostale povlastice koje je su u sklopu ovog sistema, mesečno smanjuju prihod GSP-u za 40 miliona dinara, ali su neophodne, jer moramo voditi računa o ugroženim kategorijama stanovništva. Sa druge strane, svi drugi moraju plaćati prevoz. Početkom 2012. godine zabeležen je pad od preko 20 odsto, a uvođenje „Bus plusa" je trenutno zaustavilo taj pad prihoda i zabeležio povećanje od deset odsto. Danas imamo vrlo jasan pregled prihoda, sistem je potpuno automatizovan, nema više preprodavaca nekadašnjih „markica", povećan je broj prodajnih mesta sa 26 na 2.000 prodajnih mesta, uvedeno informisanje SMS porukama, a sva vozila se satelitski prate, te je isključena svaka mogućnost zloupotrebe. Pre dva meseca uveli smo vremenske karte, koje na dnevnom nivou koristi oko 5.000 sugrađana, a razmišljamo i o uvođenju dnevne karte - rekao je Bojan Bovan.

Iznoseći najnovije podatke i efekte uvedene tokom juna, Bovan je istakao da je ukupan prihod od prodaje u julu iznosio 736,8 miliona dinara, dok je u istom mesecu prošle godine, kada nije postojao sistem, on iznosio 629,8 miliona dinara, čime je prihod uvećan za 106 miliona, a uključujući olakšice sugrađanima uvećanje iznosi 25 odsto. Ukupni troškovi dodatnog broja kontrolora iznose 16,9 miliona dinara, dok je finansijska dobit 7,45 puta veća od troškova i iznosi 126,3 miliona dinara.

Ilustrujući efekte pojačane kontrole, Bovan je dao primer tri autobuske linije, 15, 95 i 74. Na liniji 15 broj karata prodatih van vozila veći je za 228 odsto, dok je broj karata prodatih kod vozača povećan za 2.533 odsto. Prodaja karata kod vozača na liniji 95 uvećana je za 1.752 odsto, dok je na liniji 74 povećana za 1.427 odsto.

- Zahvaljujući tome, prihodovali smo tokom prošle godine više od osam miliona evra. Mi ćemo nastaviti da ulažemo u gradski prevoz, pre nekoliko dana smo promovisali nove „Solarisove" autobuse, uložili u obnovu trolejbuskog i tramvajskog saobraćaja i nastavićemo dalje. Razmišljamo i o uvođenju dnevne karte, ali prethodno mora doći do značajnog povećanja plaćanja karata. Želim istovremeno i da zahvalim sugrađanima koji su prihvatili dosadašnje napore da unapredimo sistem javnog prevoza i da apelujem na sve da plaćaju prevoz kako bi on bio što stabilniji i efikasniji - rekao je Bojan Bovan, najavivši da će od ponedeljka u svim vozilima gradskog prevoza građani moći da se, preko flajera, upoznaju sa osnovnim podacima o dosadašnjom efikasnosti sistema.

Predstavljanju rezultata sistema „Bus plus" prisustvovao je o Zoran Šarac, direktor Direkcije za javni prevoz.

Nastavak na Studio B...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Studio B. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Studio B. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.