Koncert „Fluteta“ u Banjaluci: Muzički duh prošlosti za ljubitelje klasike

Izvor: Blic, 16.Nov.2017, 13:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Koncert „Fluteta“ u Banjaluci: Muzički duh prošlosti za ljubitelje klasike

Kvartet flauta „Flutete“ održaće celovečernji koncert 24. novembra u Kulturnom centru Banski dvor u Banjaluci, s početkom u 20 časova.

Koncert je deo projekta „All these premieres“ (Sve te premijere), čiji su idejni tvorac i realizator „Flutete“, ali je istovremeno i deo programa obeležavanja 85 godina postojanja KC Banski dvor. Kvartet čine >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Sunčica Lončar, Marija Pilipović, Nataša Vukojević i Deana Simić.

Ovaj, publici već dobro poznat banjalučki ansambl, do sada je uglavnom svirao već izvođena dela, ali je u septembru 2016. na poklon i sa posvetom dobio delo „Flutete“ banjalučkog  kompozitora Dalibora Đukića.

- To nas je podstaklo na ostvarivanje saradnje sa mnogim drugim kompozitorima sa ciljem premijernog izvođenja muzike za kvartet flauta. Tako je nastala saradnja i sa nemačkim kompozitorom Nikolajem Briherom koji je za „Flutete“ komponovao delo „Shukkei-en kara Shibuya“, koje ćemo premijerno svirati u KC Banski dvor, a potom se rodila ideja o predstavljanju nemačke muzike banjalučkoj publici. Uz pomoć Ambasade Republike Nemačke uspele smo dogovoriti kompozitorov dolazak na koncert gde će se gospodin Briher obratiti publici i pozvati zainteresovane da prisustvuju predavanju na temu „Od ideje do realizacije“ i master klasu za kompozitore i studente kompozicije koji će biti, kao i koncert, održani u Banskom dvoru 25. i 26. novembra, a u saradnji sa Akademijom umetnosti Univerziteta u Banjaluci – priča Sunčica Lončar.

Uz premijerna izvođenja, kaže ona, „Flutete“ će svirati i kompozicije Feliksa Mendelsona, Johana Pahelbela,  Johanesa Bramsa, Johana Sebastiana Baha i drugih autora.

- Smisao izvođenja njihovih dela na ovakvom koncertu je u tome što ćemo vizuelno, kostimima i uređenjem scene, dočarati kako su premijere nekada izgledale. To bi publici moglo dati kratak istorijski pregled premijera kao važnog kulturnog i društvenog događaja. Zato projekat i nosi naziv „All these premieres“ – rekla je Lončareva.

Celi projekat, dodaje ona, akcenat stavlja na nemačku muziku, koja je mnogim umetnicima bila uzor, kako u sferi komponovanja, tako i u sferi izvođaštva, a nadalje je uticala i na razvoj društvenog i kulturnog života gradova širom Evrope.

- Građanima Banjaluke želimo predstaviti i u današnje vreme dostignuća nemačkog muzičkog stvaralaštva kao nešto kvalitetno čemu treba da težimo. Važan razlog za uzimanje Nemačke kao zemlje za uzor leži i u tome što je upravo Nemac, Teobald Bem, osmislio sistem gradnje flaute. Čovek koji je bio ujedno flautista, fizičar, akustičar, kompozitor i zlatar je nesumnjivo posedovao znanje i veštine da osmisli sistem na kojem i danas sviramo, a koji je skoro pa nepromenjen još od 1847. godine. To znači da ćemo svirati na flautama građenim po idejama ovog velikog majstora čiji rad takođe želimo prezentovati u okviru projekta – poručila je Lončareva.

Ljubav prema muzici

Kvartet flauta „Flutete“ do sada je svirao po svim krajevima RS, regiona i šire. Umetnice ansambla realizovale su i projekat „Muzički četvrtak sa Flutetama“ u Brodu, Derventi, Kozarskoj Dubici, Ugljeviku i Zvorniku.

– U svim mestima u kojima smo do sada nastupale imale smo publiku od najmlađih do najstarijih generacija, kojima je zajednička ljubav prema muzici koju izvodimo. Naš repertoar je veoma raznolik, a čine ga i Mocartova klasika, Mendelsonov romantizam, te džez standardi i zabava muzika u aranžmanu za četiri flaute – rekla je Sunčica Lončar.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.