iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

Izvor: TangoSix.rs, 26.Sep.2022, 12:15

iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova

Treći najveći niskotarifni avio-prevoznik iziDžet (globalno, posmatrano po broju aviona) najavio je kupovinu Erbasovog DPO (Descent Profile Optimisation) softvera kojim planira da unapredi svoju A320 flotu, saopštio je jutros Erbas. Plan je da se do 2023. godine više od 300 A320 opremi ovom funkcionalnošću.
Ovim unapređenjem iziDžet postaće najveći globalni operater ovog rešenja o kojem je Tango Six već pisao u kontekstu i srpskog nacionalnog avio-prevoznika. >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << Tokom našeg izveštavanja sa ovogodišnjeg Farnboroa direktor Er Srbije nam je potvrdio da kompanija pregovara upravo o Erbasovom DPO softveru.
Marek je tada kazao za Tango Six da se softver bez ikakvih fizičkih modifikacija instalira u okviru postojeće avionike i da će se, kako je tada rekao, njegova cena nabavke i instalacije isplatiti nakon dve godine upotrebe uštedama utrošenog goriva. Dodatna indirektna korist softvera je, kazao je Marek, i ta da će mlazni avioni Er Srbije uz njegovu pomoć emitovati i manje štetnih izduvnih gasova.
Dejvid Morgan, trenutni COO (Chief Operating Officer) iziDžeta naglasio se je da pored ovakvih rešenja avio-industrija sama ne može toliko doprineti smanjenju emisije štetnih gasova već da je bitnije da konačno dođe do modernizacije principa i sistema kontrole vazdušnog prostora i da se, takođe konačno, implementira SES (Single European Sky) projekat. iziDžet je svoju A320 flotu već opremio određenim SES funkcionalnostima od čemu je Tango Six već pisao.
Er Srbija je prošle nedelje predstavila svoj drugi A320 koji je registrovan kao YU-APO / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six Jutrošnje saopštenje Erbasa dodatno pojašnjava način na koji se instalira i koristi DPO sofver.
DPO i CDA (Continuous Descent Approach) funkcionalnost i procedura omogućavaju letelici da snižava sa visine krstarenja koristeći jedino najmanju zadatu snagu (idle engine thrust) motora. Kao rezultat, motori troše manje goriva i prateće emisije štetnih CO2 i NOx (Ugljen-dioksida i Azotnih-oksida) se posledično umanjuju, kao i buka koju turbo-mlazni motori proizvode. DPO i CDA takođe maksimiziraju vreme provedeno na efikasnijem vertikalnom profilu krstarenja jer se snižavanje ne započinje prerano, što takođe eliminiše i „level-off“ segment snižavanja koji se dešava na njegovom kraju kada je potrebno ponovo „dodati gas“ kako bi se održao horizontalni let sa neznatno više snage u gušćem vazduhu pred finalni prilaz.
Najbitniji deo novih procedura u ovakvim modifikacijama zavise od saradnje sa Kontrolom letenja, odnosno od optimizacije trajektorije letelice. Optimizovanjem trajektorije snižavanja zbog korišćenja najmanje zadate snage i drugih DPO funkcionalnosti, iziDžet projektuje uštedu oko 98 tona goriva godišnje po avionu u svojoj evropskoj mreži ruta. Očekuju da će eliminisati preko 311 tona CO2 godišnje po avionu ili 88.600 tona CO2 svake godine gledano kroz ukupnu A320 flotu.
The post iziDžet nakon Er Srbije takođe bira Erbasov DPO softver za optimizaciju snižavanja na sletanje, uštedu goriva i smanjenje emisija štetnih gasova appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.