Izvor: Blic, 04.Jun.2008, 17:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"YUTA" traži od Aerodroma da povuče i smanji takse

Nacionalna asocijacija turističkih agencija "YUTA" zatražila je danas od Aerodroma "Nikola Tesla" da povuče odluku o uvođenju takse za bezbednost od 4,5 evra od 14. jula, kao i da dosadašnju transfernu taksu od 14,5 evra vrati na četiri evra.



"YUTA" je ocenila da su uvođenjem transferne takse od 14,5 evra za putnike koji jednim letom dolaze na aerodrom Beograd, da bi posle 45 minuta nastavili putovanje drugim letom do krajnje destinacije, postignuti izuzetno negativni >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << efekti tako da sada svi avioprevoznici koji mogu izbegavaju aerodrom u Beogradu kao transfernu tačku.

Transferna taksa praktično povećava cenu povratne avio karte za 29 evra što utiče da i onako visoka cena avioprevoza, zbog raznih drugih taksi i doplata, bude još veća, navedeno je u saopštenju.

Od stupanja na snagu te takse broj transfernih putnika se smanjivao sukcesivno tako da je u poređenju sa istim rezultatima u prethodnim periodima beležio stalni pad. Prema aktuelnim podacima, trend je i dalje negativan i prognoze su da će broj transfernih putnika preko beogradskog aerodroma dostići smanjenje od čak 40 odsto.

Osim postojeće takse, uvedena je i naknada za bezbednost od 4,5 evra za svakog odlazećeg putnika sa aerodroma "Nikola Tesla" sa početkom primene od 14. jula, podseća "YUTA". Uvođenje dodatne takse za materijalna sredstva i fizičke resurse za bezbednost, u toku pune turističke sezone, otvara pitanje zašto se ona uvodi "u sred visoke sezone kada se zna da su turistički aranžmani već napravljeni i čarter letovi zakupljeni", navedeno je u saopštenju. Ako se taksa za bezbednost uvodi za nabavku nove opreme, da li to znači da postojeća oprema nije dobra, i ne odgovara visoko postavljenim kriterijumima o bezbednosti vazdušne plovidbe i da li će svi putnici, uključujući i one koji su kupili kartu znatno pre nego što je objavljeno da će biti uvedena taksa, morati da je plate, zapitala je "YUTA". Upravni odbor zatražio je i da državni organi preispitaju da li su takve odluke Aerodroma u skladu sa usvojenom državnom politikom i Strategijom razvoja turizma, a od Antimonopolske komisije stav - da li su takve odluke posledica monopolskog položaja tog javnog preduzeća.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.