
Izvor: TangoSix.rs, 05.Avg.2020, 10:10
Šta poleti kada se udruže dva Vladimira: Laki jurišnik ponovo u vazduhu nakon 25 godina
Budući da od ovogodišnjeg Svetog Ilije, slave srpskih vazduhoplovaca, nismo dobili gotovo ništa osim zlostavljanja putem Fejsbuka u formi gomile emitovanja čestitaka u prazno, da nismo dobili čak ni pošteni jedvamiting, slovo je spalo na dva Vladimira.
Posle dvogodišnje restauracije na sportskom aerodromu Lisičji Jarak svoj (drugi) prvi let prošle nedelje >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << imao laki jurišnik Soko J-20 Kraguj.
Vladimir Bojović, prvi čovek kompanije Shuttle Air i vođa projekta restauracije Vladimir Trifunović (direktor najvećeg srpskog hendlera kompanije Sky Partner) udružili su snage i vratili u život letelicu rođenu 1977. godine.
Avionom je na njegovom drugom prvom letu pilotirao Vladimir Bojović / Foto: Vladimir Trifunović
– Avion nije bio u letenom stanju 25 godina. Sve od kupovine od vojske do nedelje bio je prizemljen. – priča Trifunović za Tango Six.
– Okupili smo tim inženjera i tehničara koji su svoj radni vek proveli na ovim poslovima u JNA i jedinicama Vojske Jugoslavije. Njihovo poznavanje ovakve vrste tehnike bilo je ključno za uspešnu realizaciju projekta. Takođe, realizacije ovog projekta ne bi bilo bez velikog razumevanja Direktorata civilnog vazduhoplovstva kome zahvaljujemo na poverenju prema timu koji je bio angažovan.
Restauracija je trajala od marta 2018. godine, kada se rodila ideja vraćanja lakog jurišnika u letno stanje. Najkompleksniji deo svakako je bio lociranje gumeno zaptivnih materijala, budući da se već duže vreme isti ne proizvode i da je veći deo bio rađen po specifikacijama JNA. – objašnjava Trifunović za naš portal kako je tekao „035 project“.
Restauracija kao restauracija. Uglavnom ružan, dosadan i dugotrajan proces / Foto: Vladimir Trifunović
Mali nišan, mali prostor za noge, bogami i ramena / Foto: Vladimir Trifunović
Još jedna letelica koja ponosno nosi nekadašnju trobojku i petokraku / Foto: Vladimir Trifunović
Ideja dva Vladimira je da se letelica održava u letnom stanju i da učestvuje na domaćim i inostranim aero-mitinzima kako bi se, kako kažu, mlađim generacijama i inostranoj publici približila vazduhoplovna istorija ovih prostora.
Kraguj će nositi registarsku oznaku YU-JRV u spomen pilota i tehničara RV i PVO JNA.
Za kraj Trifunović za Tango Six kaže da postoji plan za sledeći projekat. Ukoliko, naglašava, bude bilo volje a najbitnije mogućnosti, postoji ideja da se još jedan jurišnik vrati u letno stanje – Jastreb, koji već duže vreme nigde nije u letnom stanju.
Pogledajte video drugog prvog leta Kraguja:
The post Šta poleti kada se udruže dva Vladimira: Laki jurišnik ponovo u vazduhu nakon 25 godina appeared first on Tango Six.
Petokraka ponovo leti: Laki jurišni avion ponovo u vazduhu nakon 25 godina
Izvor: B92, 05.Avg.2020
Padinska Skela -- Posle dvogodišnje restauracije na sportskom aerodromu Lisičji Jarak svoj (drugi) prvi let prošle nedelje imao laki jurišnik Soko J-20 Kraguj...Vladimir Bojović, prvi čovek kompanije Shuttle Air i vođa projekta restauracije Vladimir Trifunović (direktor najvećeg srpskog hendlera...