Šlep službe se žale na monopol AMSS

Izvor: B92, 13.Mar.2011, 13:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šlep službe se žale na monopol AMSS

Beograd -- Vlasnici privatnih šlep službi sa juga Srbije tvrde da iako imaju sve potrebne dozvole, ne mogu da obavljaju svoj posao pošto AMSS drži monopol nad šlepovanjem.

Pošto u nekoliko gradova uopšte nema šlep službe, ukoliko upadnete u jarak, usluga "spašavanja" bi mogla da košta i preko 5000 evra.

Vlasnicima privatnih šlep službi je Ministartsvo infrastrukture izdalo dozvole za rad i imaju uredno registrovana vozila, ali ne mogu da obavljaju svoj posao jer >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je za to ovlašćen AMSS sa svojim partnerima.

Niš sada ima samo dva vozila za šlepanje lakih automobile, dok Pirot nema ni jedno. Za šlepanje teretnih vozila u te gradove dolaze kamioni iz Ražnja, Ćuprije ili Dimitrovgrada, pa vlasnici vozila koji su imali nesreću ili kvar plaćaju usluge transporta i do pola miliona dinara.

Stanimir Tričković iz Belog Polja kod Pirota već 25 godina ima registrovanu šlep službu. Posle 15 godina izgubio je članstvo u AMSS-u, a samim tim i posao iako porez i registraciju za šest vozila uredno plaća.

"U poslednjih godinu dana je Auto-moto savez nametnuo svoj monopol, da samo on to može da radi, da mi to ne možemo da radimo. Policija im je zaštitnik. Ja ne znam, nisam video tu depešu koja je došla ovde u policiju, ali policija uvek kaže: 'Nažalost Tričkoviću, ti ne možeš da šlepuješ”, navodi on.

Vlasnici privatnih šlep službi tvrde da im nije poznato na koji način AMSS bira partnere jer od Dimitrovgrada do Niša nikome nije dozvoljeno da obavlja ovaj posao.

Sa druge strane, za izvlačenje kamiona koji je sleteo s puta šlep služba koja dolazi iz Jagodine naplatiće usugu oko 550.000 dinara.

"Auto-moto savez šalje nekog svog partnera iz neke destinacije koja je nekada i po 100, 150 kilometara daleko. Dakle, sve se to radi. Policija objašnjava da se to radi besplatno, da Auto-moto savez radi besplatno uklanjanje vozila. Međutim, tu nema istine, to se sve naplaćuje”, kaže vlasnik "Šlep službe" iz Niša, Mile Mladenović.

Vlasnici šlep službi tvrde da su se u partnerstvu sa AMSS-om našli i neki vlasnici sa crne liste koju je izdao Nemački ADAC.

AMSS: Borba protiv nezakonitih radnji

Istovremeno u AMSS–u tvrde da su izborom partnera upravo sprečili protivzakonite radnje koje su se ranije događale na putevima Srbije.

"Osnovna stvar je što već decenijama, posebno na Koridoru 10, vrše kriminalne radnje, izazivaju saobraćajne nesreće od strane šlep službi. Auto-moto savez je krenuo u kaciju da tu situaciju raščisti i da uvede red na autoputu i da zaštiti i domaće i strane vozače”, kaže generalni sekretar AMSS-a, Aleksandar Nikačević.

Na putevima Srbije ima preko 1.000 šlep vozila koji ovu delatnost ubuduće mogu obavljati jedino van glavnih puteva, pa su zato pojedini vlasnici prinuđeni da ugase firme ili promene delatnost.

"Turci su mene zamolili ovde kada prolaze da napravim na sred mog parkinga, pošto više nemam posla, da napravim džamiju, da bi se molili da im se slučajno ne desi da slete s puta ili da naprave saobraćajnu nezgodu. Jer im se u protivnom dešava da kamionske šlep službe, koje su pod okriljem AMSS-a, naplaćuju preko 5.000 evra da bih samo izvukli iz šanca”, tvrdi Stanimir Tričković.

U AMSS-u kažu da je uklanjanje vozila sa autoputa besplatno i da su kazne za one koji ne poštuju cenovnik i do pet miliona dinara.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.