Sa srpskim falkonom jedino kralj Aleksandar nije imao problema

Izvor: RTS, 18.Apr.2015, 01:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sa srpskim "falkonom" jedino kralj Aleksandar nije imao problema

Posle prvog šoka nakon kvara motora, putnici za Rim počeli su i da se šale, a prednjačio je, prema rečima Olivera Antića, predsednik Nikolić lično.
Prepričavajući komentare u Vladinom avionu tokom leta za Rim, Nikolićev savetnik je za RTS ispričao i veseliju stranu drame koja se odvijala u vazduhu.
"Mrkić kao član delegacije kaže: 'Bilo je slično ovako i kada je u ovom avionu leteo Sloba >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Milošević, pa posle toga i Ćosić...', a ja kažem: 'Vrati se još malo unazad – i kralj Aleksandar'", seća se Antić.

"A predsednik kaže: 'Tada on (Aleksandar) nije imao problema jer je u to vreme taj avion bio nov', tako da smo se nasmejali u svom tom haosu", ispričao je za RTS savetnik predsednika Srbije.
U avionu su, osim predsednika Nikolića, bili još Stanislava Pak, Ivan Mrkić, Jasmina Mitrović Marić i Oliver Antić.
Zbog kvara na motoru, avion kojim je predsednik Tomislav Nikolić leteo za Vatikan vratio se sa pola puta juče ujutru u srpsku prestonicu.
Letelica koja se nalazila na visini od 10.000 metara propadala je skoro dva kilometra, ali je, zahvaljujući iskusnom pilotu Petru Romčeviću, izbegnuta nesreća, izjavila je za Internet portal RTS-a savetnica predsednika Srbije Stanislava Pak, neposredno po povratku u Beograd.
Vladin "falkon 50" proizveden je 1981. godine i reč je o francuskom tromotornom poslovnom mlaznjaku srednje veličine, koji se proizvodio do 2008. godine.
Avio-služba Vlade je, kao nastavljač saveznog avio-servisa, u vreme osnivanja 1. jula 1965. raspolagala avionima tipa Morava L-200DBeachcraft Baron B-55 i helikopterima tipa Augusta Bell.
Nakon nekoliko godina flota je modernizovana kupovinom novog aviona tipa Beachcraft Duke B-60. Godine 1975. prelazi se na mlazne avione.
U periodu od 1975. do 1981. godine kupljena su tri aviona tipa Learjet 25 i jedan avion tipa Falcon 50. Ujedinjenjem sa posebnim odeljenjem RV i PVO u Avio-službu (1995. godine), flota narasta na šest aviona (dva aviona tipa Falcon 50 i četiri aviona tipa Learjet 25).
Proces zamene zastarele flote, koji je započet 1999. godine, rezultirao je prodajom četiri aviona tipa Learjet 25 i jednog aviona tipa Falcon 50 i kupovinom jednog aviona tipa Learjet 31a.
Trenutno Avio-služba raspolaže jednim avionom tipa Learjet 31a (proizveden 1991) i pomenutim avionom tipa Falcon 50.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.