Poverenik: Banke moraju poštovati i čuvati podatke klijenata

Izvor: RTS, 11.Avg.2016, 13:27   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Poverenik: Banke moraju poštovati i čuvati podatke klijenata

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić podneo je zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv Eurobank a. d. Beograd i predsednika Izvršnog odbora kao odgovornog lica uz napomenu da banke moraju poštovati i čuvati lične podatke klijenata.
Kako je navedeno u saopštenju, poverenik je sproveo postupak nadzora nad izvršavanjem Zakona o zaštiti podataka >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << o ličnosti u Eurobank a. d. Beograd iz Beograda povodom saznanja da su u neposrednoj filijali banke, pored kontejnera za đubre pronađeni bankarski i drugi dokumenti koji sadrže podatke o ličnosti klijenata.

Pošto je okončao postupak nadzora, poverenik je uputio banci upozorenje da je dužna da preduzme sve kadrovske, organizacione i tehničke mere potrebne da bi se sprečilo ponavljanje utvrđenih nepravilnosti, naloživši joj da ga u roku od osam dana o preduzetim merama izvesti.
Kako se navodi, činjenice utvrđene u postupku nadzora govore da je do prekršaja došlo, ne zbog zle namere već zbog grube nepažnje i nemara, ali da to svakako ne isključuje odgovornost. Zato je poverenik protiv Eurobank a. d. Beograd i predsednika Izvršnog odbora kao odgovornog lica podneo zahtev za pokretanje prekršajnog postupka Prekršajnom sudu u Beogradu.
U saopštenju se navodi da je slučaj bio i neposredan povod da poverenik uputi pismo guvernerki Narodne banke Srbije u kome je ukazano da činjenice i okolnosti govore da nije reč o izolovanom slučaju.
Kako se navodi, Šabić je već bio u prilici da u postupku nadzora konstatuje neprihvatljivo postupanje sa ličnim podacima, kakav je ostavljanje dokumenata na đubrištu, zbog čega je početkom ove godine podneo zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka protiv Telenor banke a. d Beograd (kao pravnog sledbenika KBC banke) i njenog odgovornog lica.
Navodeći da je u odnosu na nezakonita postupanja banaka sa podacima o ličnosti poverenik preduzeo sve mere na koje je ovlašćen, u saopštenju se ističe da, međutim, činjenice utvrđene u postupcima kao i druge prisutne u javnosti govore da takvi postupci banaka mogu predstavljati i druge ozbiljne povrede prava, van nadležnosti poverenika, na koje bi trebali i morali da reaguju i drugi nadležni organi.
"Osim što ovakvi postupci izvesno predstavljaju grubo kršenje i najminimalnijih standarda korektnog odnosa prema bankarskom klijentu, oni mogu biti i ozbiljne nezakonitosti, posebno u oblasti bankarskog poslovanja", upozorio je Šabić.
Poverenik je ocenio da je važno da Narodna banka u okviru svojih ovlašćenja i nadležnosti reaguje na sve slične slučajeve i očekuje da će to i činiti dodajući da prema konkretnim okolnostima, u određenim slučajevima obaveza reagovanja mora da važi i za organe kao što su tužilaštvo i MUP.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.