Okanović za BKTVNews: Jučerašnji udesi, u kojima je poginulo 12 osoba, poslednja su opomena da se nešto uradi

Izvor: BKTV News, 10.Okt.2018, 14:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Okanović za BKTVNews: Jučerašnji udesi, u kojima je poginulo 12 osoba, poslednja su opomena da se nešto uradi

"Crni dan" koji se juče dogodio na putevima u Srbiji krajnja je opomena nadležnim organima da nešto urade, kaže za BKTVNews Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. 

Tokom jučerašnjeg dana u lančanim sudarima na auto-putu, koji su se dogodili u oba smera stradalo je osam osoba, dok je preko 35 povređeno. U udesima je učestvovalo 40 vozila, među kojima je bilo čak 16 kamiona.

Auto-put je bio blokiran u oba smera više sati, na licu mesta su bile >> Pročitaj celu vest na sajtu BKTV News << brojne ekipe Hitne pomoći, vatrogasaca, Sektora za vanredne situacije, a zvanično, kao uzrok nesreća pominje se gusta magla.

Kasnije tokom dana, dogodila se još jedna nesreća kod Svilajnca. Četvoro mrtvih zbog nesmotrenog vozača šlepera, koji je potom i priveden.

FOTO: Printscreen/Youtube

" Pitanje je šta je država uradila na uspostavljanju sistema za obaveštavanje i upozoravanje vozača na, na primer, maglu. Tačke za maglu sa strane auto-puta nisu dovoljna mera za bezbednost pri magli jer vozač mora da broji tačke i računa brzinu kretanja vozila. Trebalo bi da imamo centar za obaveštavanje u okviru kog bi odgovorno lice odredilo gustinu magle i brzinu pa da obavesti vozače da oni ne razmišljaju", objašnjava Okanović.

On kaže da ono što se juče desilo je krajnja opomena, jer ako se ništa ne uradi može se dogoditi opet.

"Moglo je da se desi da u toj nesreći učestvuje neki autobus pun dece, pa da umesto sedam bude mnogo veći broj žrtava. Hajde to da sprečimo, apel nadležnima da se uvede sistem obaveštavanja i upozoravanja", ponavlja Okanović i napominje da su ti sistemi sve jeftiniji, kao i mobilni telefoni koji koriste svi, a putem kojih bi se vozači mogli upozoravati na vreme.



Na pitanje šta zaista treba da rade vozači kada naiđu na veoma gustu maglu on objašnjava da bi najpre trebalo da uključe sva četiri pokazivača pravca, puste gas i polako usporavaju sve do one mere dok ne prilagode svoju brzinu onoj pri kojoj bi bezbedno mogli da se zaustave kada vide prepreku.

"Od tog trenutka, najbezbednije bi bilo da se vozač skloni s auto-puta, ali samo na onim mestima koja su za to predviđena, poput parkirališta, pumpi. Drugim rečima nemojte nikada naglo kočiti i zaustavljati vozilo na autoputu. U takvim slučajevima, skoro sasvim sigurno možete poginuti jer će na vas naleteti neko", upozorava Okanović.



Ukoliko se i desi da vozač zaustavi vozilo u gustoj magli na autoputu, on mora odmah izaći iz vozila, udaljiti se od njega ali i od autoputa jer ako ostane blizu vozila i tu mu preti opasnost od sigurne smrti. Jer, kako objašnjava Olanović, kada na vozilo naleti šleper tu spasa nema.

Kao drugi, takođe veoma važan problem, je taj što vozači u Srbiji ne drže odstojanje, istče Okanović. Zato je potrebno primenjivati pravilo"dve sekunde".

"Kada ne držimo odstojanje od drugog vozila smatra se nebezbedna vožnja, a naši vozači umeju da se drugom vozilu približe tik uz branik", ističe Okanović.

Nastavak na BKTV News...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BKTV News. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BKTV News. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.