Vožnja kroz maglu – smanjiti brzinu i držati rastojanje

Izvor: RTS, 10.Okt.2018, 12:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vožnja kroz maglu – smanjiti brzinu i držati rastojanje

Magla je povod, ali ne i uzrok saobraćajnih nesreća, kažu stručnjaci. U zakonu jasno piše da prilikom vožnje treba držati bezbedno odstojanje od vozila ispred, bilo da se nalazi na auto-putu ili lokalnim putevima. Tri kobne nesreće koje su se juče dogodile na putevima u Srbiji izazvane su nepažnjom i kršenjem propisa.
Kroz maglu se ne može voziti brzinama većim od 30 do 40 kilometar na čas, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << treba spustiti nogu sa gasa naročito u ravnicama i rečnim dolinama, gde je magla često gusta i koncentrisana na malim deonicama.

U magli je nemoguće voziti sa dugim svetlima, moraju se koristiti svetla za maglu ili oborena svetla. Najbitnije je na vreme smanjiti brzinu i držati rastojanje.
"Jako je važno držati bezbedno odstojanje. Nemojte se približavati vozilima ispred vas. Neka prođe najamnje dve sekunde otkad vozilo ispred vas prođe ispred nekog objekta do trenutka kada vi prođete pored tog objekta. Kada su uslovi smanjene vidljivosti, to vreme treba da bude najmanje četiri sekunde", kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Ako se vozilo zaustavilo zbog udesa koji se dogodio, a vidljivost je slaba, potrebno je napustiti vozilo jer su mnogi nastradali u jučerašnjem udesu naletanjima drugih koji nisu poštovali ograničenje brzine.
"U slučaju saobraćajne nezgode, treba se skloniti što dalje od nesreće, što dalje od kolovoza", ističe Okanović.
U Sloveniji su u Zakon o bezbednosti saobraćaja uveli obavezno rastojanje na auto-putevima i duž auto-puta postavili signalizaciju koja vozače upozorava da treba da drže bezbedno rastojanje. U Srbiji na nekoliko deonica postoji takva signalizacija, ali vozači ne slušaju preporuke.
Potrebno je napraviti bolji video-nadzor i što više informacionih ekrana da bi se vozači obavestili da nailaze na područje sa maglom.
Jesen na put donosi i poljoprivredne mašine koje ostavljaju blato, a koje pri kočenju može biti opasnije od leda. Treba se čuvati i paljenja njiva, jer gust dim često prekriva put, savetuju stručnjaci.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.