Izvor: TangoSix.rs, 16.Maj.2017, 17:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Muzej vazduhoplovstva: Za prevlačenje B727 i Konvera 440 čekamo deset dana bez kiše; Javila se firma da to učini besplatno

Za najavljenu akciju prevlačenja aviona sa Aerodroma Nikola Tesla u Muzej vazduhoplovstva čekaju se deset dana bez kiše. Firma „Bora Kečić“ preneće B727 i Konver 440 besplatno. U Muzeju su u toku pripreme za prihvatanje ovih letelica, kao i planiranje izrade dela opreme koja će biti korišćena za ovu akciju od sredstava koja su dobrovoljno prikupljena.
Vlasnici trinaest parcela saglasni su da se na njihovim njivama napravi montažna saobraćajnica širine sedam i dužine 650 >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << metara po kojoj će se prevući B727 i Konver. Kako direktor Muzeja, Čedo Milivojević, navodi za Tango Six, novac će vlasnicima biti dat na osnovu proračuna po kojoj bi ceni uništeni rod mogli da prodaju:
– Izračunaćemo koliko se prihoda može dobiti od pšenice koja je uništena u tom delu njiva. Za sada je prikupljeno 140.500 dianara od sedmoro ljudi koji su dobrovoljno uplatili novac za ovu akciju. To će biti potrošeno kako za plaćanje vlasnicima njiva, tako i za izradu nosača i ostale opreme koja je potrebna. –
Prevlačenje aviona izvešće firma „Bora Kečić“.
– Avion ćemo zakačiti sa tri auto dizalice i podići ćemo ga na specijalnu prikolicu koja se razvlači na 55 metara dužine, osiguraćemo ga i obezbediti lancima specijalnim i prevešćemo ga u dužini od otprilike dva kilometra do njegove konačne destinacije – izjavio je pre nekoliko dana za RTS komercijalni direktor firme „Bora Kečić“, Ljubomir Stanojević, i na konstataciju novinara da je dobro što će sve to učiniti besplatno dodao:
– Naravno. –
Prema njegovim rečima, firma ima iskustva u transportu teških mašina, tenkova, ali ne i prevoza aviona, pa će zbog toga  akcija prvobitno biti simulirana na kompjuteru.
U Muzeju kažu da je za prenošenje aviona neophodno da desetak dana vreme bude bez padavina, kao i da shodno prognozi sumnjaju da će to biti u ovom mesecu. U međuvremenu, kažu, ova ustanova kulture se priprema za prihvatanje aviona.
– Na zemljištu koji je pripremila Vojska, tj. 333. inženjeriski bataljnon treba da se izliju plutamenti na koje će avioni da se postave. Biće izlivene betonske ploče za B727 veličine dva puta dva metra (takve dve za glavne noge) i jedna za nosnu nogu. Dubina ploča će biti oko 20-30 cm što bi trebalo da bude dovoljno. Ideja je da ovde izlijemo betonsku ploču sa armaturom jer, primera radi, kod Karavele su stavljene samo betonske ploče i sve je utonulo. B727 težak je oko 40 tona. Za Konver koji je težak oko 11 tona planiramo isto, a An-2 je lagan, oko pet tona, tako da on može da ide na ploču, kao i Daglasi. – objasnio je Darko Mladenović, kustos Muzeja vazduhoplovstva i dodao:
– Za podizanje B727 nam je potrebna čelična šipka od 4 metra dužine – „spreader bar“ da bi avion mogao da se podigne sa tri dizalice. To treba da napravimo, kao i nosače za avione koji će se staviti u prikolicu na kojoj će avion da dođe i da pripremimo zemljište.  Troškovi za pripremu terena i izrada nosača su 180-190 hiljada dinara. U toku je izrada proračuna koliko će koštati „spreader bar“, kao i koliko će se novca dati ljudima preko čijih njiva će proći avioni. –
The post Muzej vazduhoplovstva: Za prevlačenje B727 i Konvera 440 čekamo deset dana bez kiše; Javila se firma da to učini besplatno appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.