MiG-ovi 29 u Ratnom vazduhoplovstvu Bugarske: Do sada izgubljena dva aviona, operativnost mala, uskoro zamena lovcima F-16

Izvor: TangoSix.rs, 09.Jun.2021, 10:47

MiG-ovi 29 u Ratnom vazduhoplovstvu Bugarske: Do sada izgubljena dva aviona, operativnost mala, uskoro zamena lovcima F-16

Današnji udes lovca MiG-29 bio je, od uvođenja u naoružanje 1989. godine, treća nesreća ovog tipa aviona u Ratnom vazduhoplovstva Bugarske. Kako Tango Six saznaje reč je o jednosedu MiG-29A sa evidencijski brojem ’’39’’. Do danas je RV Bugarske u svom inventaru imalo ukupno 12 jednoseda i tri dvoseda ali se smatra da je bilo operativno svega nekoliko aviona.
Bugarska je od 15. juna 1989, kada su stigla prva dva dvoseda (ev. broj 01 i 02) do septembra 1990. godine >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << od bivšeg SSSR-a nabavila 22 MiG-a 29, 18 jednoseda 9.12A (MiG-29A, izvozna verzija za zemlje Varšavkog ugovora) i 4 dvoseda 9.51 (MiG-29UB). Jednosedi su dobili evidencijske brojeve od 15 do 32, a dvosedi 01 do 04. Kasnije su na 7 aviona ev. brojevi promenjeni, 01 je postao 11, avion 02 12, 03 je dobio novi broj 33, 04 je postao 14, 27 37, 28 je dobio broj 38, a 29 39.
Avioni su prvo bili u sastavu 1. lovačke avijacijske eskadrile, 15. lovačkog avijacijskog puka, 2. divizije PVO u vazduhoplovnoj bazi Ravnec blizu grada Burgas (1994. godine Ravnec je postao 5. lovačka avijacijska baza, 2002. je napuštena) u istočnoj Bugarskoj, potom od 1999. godine u 2. lovačkoj avijacijskoj eskadrili, 3. lovačke vazduhoplovne baze Graf Ignjatijevo, Korpusa PVO blizu grada Plovdiva (centralna Bugarska), a danas lete u 1/3 lovačkoj avijacijskoj eskadrili, takođe 3. lovačke vazduhoplovne baze Graf Ignjatijevo.
Operativnost ovih aviona je u proteklih desetak godina bila veoma mala, obično je zbog malih finansijskih ulaganja bilo aktivno svega 4-8 aviona / Foto: Anton Balakčiev U udesima su do danas izgubljena dva aviona, jednosed 29. septembra 1994. (evidencijski broj 25, pilot potpukovnik Ivan Daev je poginuo) i dvosed 26. aprila 2012. godine (evidencijski broj 11, izgubljen tokom vežbe Thracian Star 2012 na kojoj su učestvovali i američki F-16, piloti su se katapultirali). Jedan avion je bez motora prodat 2015. godine Poljskoj. Generalni remont je tokom 2006. i 2007. prošlo 12 9.12A i 9.51 kada je ruska kompanija RSK MiG produžila životni vek na 40 godina ili 4000 sati naleta.
Operativnost ovih aviona je u proteklih desetak godina bila veoma mala, obično je zbog malih finansijskih ulaganja bilo aktivno svega 4-8 primeraka, državni vrh je lutao u pokušaju rešenja problema a krajem decembra 2018. godine konačno su odobrena novčana sredstva koja je omogućilo podizanje operativnosti 6 jednoseda i dva dvoseda koji bi mogli ostati u upotrebi do 2030. godine. Trenutni ugovor sa RSG MiG o održavanju postojeće flote ističe sledeće godine.
Obzirom da 8 naručenih F-16 sasvim sigurno nije dovoljan broj borbenih aviona za RV Bugarske, ovakav potez je sasvim očekivan, a MiG-ovi 29 bi mogli biti potpuno zamenjeni tek kada eskadrila aviona F-16 postigne punu operativnu sposobnost. Međutim ne zna se kada će se to dogoditi jer drugih 8 planiranih F-16 još nije ugovoreno, za sada je naručeno samo 6 jednoseda i dva dvoseda Block 70 koji su plaćeni 1,256 milijardi dolara što je plaćeno odjednom. Prvi avioni bi trebali stići 2023. godine, a poslednji 2024.
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.
The post MiG-ovi 29 u Ratnom vazduhoplovstvu Bugarske: Do sada izgubljena dva aviona, operativnost mala, uskoro zamena lovcima F-16 appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.