Klikom do robe, ali i prevare

Izvor: RTS, 18.Jan.2020, 12:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Klikom do robe, ali i prevare

Poreska policija podnela je Javnom tužilaštvu u Beogradu krivične prijave protiv dve osobe iz Beograda koje su osumnjičene da su prometom robe stranog porekla utajile oko 22 miliona dinara. Osumnjičeni su tri godine prodavali obuću preko Instagrama, a isporučivali i naplaćivali preko kurirske službe. Prihod od neregistrovane delatnosti nisu prijavili i nisu uplatili porez.
Tatjana Matić, državna >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, navela je gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a da su prodaja falsifikovane robe i "pecanje" najčešći načini prevare.

"Prodaja robe stranog porekla koja nije autentična, brendovi koji su falsifikovani i koji se prodaju po neverovatno niskim cenama najčešći su slučaj prevare. Zatim sledi fišing metoda, gde se građani putem različitih mamaca u smislu – dobili ste na nagradnoj igri putovanje – jednostavno mame da se upecaju i uplate određen novac kako bi dobili neka povoljna putovanja ili nagradu", objašnjava Matićeva.
Navodi da se u Srbiji u najvećoj meri preko interneta kupuje sportska odeća i obuća, ali i rezervišu turistička putovanja.
Kako kaže, na internetu jednim klikom možemo doći do robe koju želimo, ali možemo biti i prevareni. Da bismo izbegli prevaru, potrebno je da proverimo da li su prodavaci od kojih kupujemo registrovani, jer jedino na taj način možemo da zaštitimo svoja prava.
"Ukoliko želimo preko Instagrama, Fejsbuka ili neke platforme da kupimo neku robu, možemo tražiti od tih lica da nam pošalju dokaze o registrovanoj radnji ili da na sajtu APR-a kroz jednu kratku pretragu dođemo do podataka da li je reč o registrovanom prodavcu ili ne", objašnjava državna sekretarka.
Kako kaže, društvene mreže Fejsbuk Instagram predstavljaju novi vid kupovine koji je sve češći i koji će sigurno u narednih desetak godina u svetu imati primat u odnosu na klasičnu trgovinu.
Prednosti internet kupovineKako kaže, prednost kupovine preko interneta je ta što kupci, ukoliko su nezadovoljni proizvodom koji su kupili preko interneta, mogu bez obrazloženja da je vrate u roku od 14 dana.
"Kada kupujemo elektronski, naša prava mogu biti ugrožena kao i prilikom svake kupovine, ali nama je mnogo lakše da ostvarimo svoje pravo kada smo neku robu kupili elektronski nego u prodavnici. Prema važećem zakonu o zaštiti potrošača, ako nismo zadovoljni, možemo čak u roku od 14 dana robu koju smo elektronski kupili vratiti bez ikakvog obrazloženja, dok u prodavnici moramo imati neko obrazloženje zašto vraćamo robu, pa smo nezadovoljni", objašnjava Matićeva.
Ističe da sve te svetske platforme imaju dobar ugled upravo zato što poštuju prava potrošača i ne prave problem prilikom povraćaja robe.
"Naravno, kada kupujete robu od prodavca iz inostranstva, tada važe neka druga pravila, koja su istaknuta na toj platformi i zato pročitajte šta piše jer se odnosi na vaše potrošačko pravo", navodi državna sekretarka.
Inspektori kao tajni kupci Dodaje da je kupcima na usluzi i tržišna inspekcija.  
"Ako su nam prava bila ugrožena, ako smo bili nezadovoljni nekom kupovinom koju smo obavili, tu je tržišna inspekcija koja apsolutno može da nam izađe u susret i reši problem", navodi Matićeva.
Navodi da su novim zakonom predviđene i neke nove kazne, neki novi mehanizmi i metode praćenja nelegalnih prodavaca: inspektor kupovinom, kao tajni kupac, prikuplja dokaze i činjenice.  
"Tajna kupovina omogućava da se na lakši način uđe u trag nelagalnim prodavcima na društvenim mrežama", zaključila je Matićeva.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.