Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Izvor: TangoSix.rs, 12.Sep.2019, 12:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici

Škola letenja Aero Mond nedavno je objavila poziv za svoju jesenju klasu polaznika, budućih pilota. Ono što će od ove jeseni odvojiti ovaj ATO od drugih u Srbiji je implementacija učenja teorije za ATPL dozvolu na daljinu. Polaznici koji se prijave putem Tango Sixa će tako osim popusta na celokupno ATPL modular školovanje (neće platiti ATPL teoriju) biti prvi u našoj zemlji koji će učiti najobimniji kurs teorije u komercijalnoj avijaciji gde god da se oni i njihov ekran nalaze. >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << Ne u učionici kao u drugim školama.
Interesantan koncept koji će kod tradicionalista biti dočekan na nož, kod mlađih generacija kao nešto što zvuči jednostavno. Međutim, radi se o nečemu što je u svetu već praksa. Reč je o procesu koji je temeljniji i efikasniji od „old school“ učenja u učionici. Vazduhoplovne vlasti ga priznaju a suosnivač škole letenja Aero Mond Dušan Bojković za Tango Six kaže da u pitanju više nije novotarija nego standard. Standard uz pomoć kojeg budući piloti verovatno i više nauče:
– Distance Learning je sistem učenja na daljinu. To je zapravo proces učenja koji se u potpunosti razlikuje od klasičnog učenja u učionici. Klasičan proces učenja svodi se na to da predavač izlaže gradivo dok učenici sede u klupama i slušaju predavača hvatajući beleške. U takvom sistemu rada predavač može prekinuti predavanje i odgovoriti na neka pitanja učenika, i tim stupanjem u interakciju on ima nekakvu povratnu informaciju o tome kako učenici usvajaju gradivo. Kako i koliko će predavač stupiti u interakciju sa učenicima zavisi od iskustva i posvećenosti predavača ali i od angažovanosti učenika. Tokom školovanja svi smo imali puno predavača. Uvek su nam u sećanju ostajali sjajni predavači koji su umeli da zainteresuju učenike i da im prenesu znanje, ali su nam isto tako ostala u sećanju i dosadna predavanja za koja smo čekali da se što pre završe a od gradiva u našem sećanju nije ostalo gotovo ništa.
Klasičan način učenja ima svojih prednosti. Ali savremen način života, raspoloživost vremena za učenje u različito doba dana, problem transporta i okupljanja grupe za učenje sa jedne strane kao i razvoj kompjutera, pametnih telefona i širokopojasnog interneta sa druge strane su svetu doveli do toga da se razviju različite platforme za učenje na daljinu. Prednost učenja na daljinu je razvijena prvo na univerzitetima gde je ljudima koji rade ili koji nisu u mogućnosti da prate klasičnu nastavu data mogućnost da se obrazuju na daljinu, da završe različite kurseve i na taj način omoguće sebi bolje radno mesto. – objašnjava Bojković.
Osnivači škole letenja Aero Mond U svetu je razvijeno puno različitih LMS (Learning Management System) platformi. Jedna od najrasprostranjenijih je Moodle, koju koristi škola letenja Aero Mond. Moodle je open source platforma razvijena od strane entuzijasta i prvi put puštena u rad 2001. godine. Od tada se neprestalno usavršava i procena je da u svetu ima na desetine hiljada LMS-a zasnovanih na Moodlu i preko 90 miliona korisnika:
– Moodle je platforma koja podržava kako proces učenja tako i proces predavanja. Koliko su zastupljeni učenici toliko su i predavači. Kada se učenik prijavi na našu platformu i počne sa učenjem, on nije prepušten sam sebi. Tokom procesa ga prate nastavnici i ukoliko ima poteškoća u savladavanju gradiva u mogućnosti su da mu pripreme individualne lekcije za pojedinu temu.
Osim toga preko foruma koji postoji za svaki predmet, učenici i nastavnici mogu da komuniciraju i razmenjuju iskustva. Sve diskusije sa foruma ostaju na platformi, tako da novi učenici mogu sami da pronađu odgovore na pitanja koja ih muče ako na njih već postoje odgovori. Na taj način se stvara jedna baza znanja koja ima za cilj da ubrza učenja. Sa jedne strane nastavnici ne moraju da odgovaraju na pitanja na koja su već ranije odgovorili, a sa druge strane učenici brzo dolaze do odgovora i ne moraju da čekaju na nastavnika da im odgovori na pitanje.
Moodle je sjajna platforma, ali ona sama za sebe ne znači ništa bez sadržaja i lekcija koje su pripremljene za učenike. Aero Mond je uložio veliki napor da se platforma prilagodi specifičnom tipu obuke, kao što je teorijski deo letačke obuke. Preko Distance learning platforme Aero Mond kandidati mogu da završe kurseve PPL(A) i ATPL(A). Pored toga tu je i literatura iz različitih izvora koja je javno dostupna koja dopunjava same lekcije. Na platformu su postavljena i pitanja publikovana na sajtu DCV-a vezana za obuke SPL (pilota jedrilice) i PPL(A) (privatnog pilota aviona), tako da pre izlaska na ispit kandidati mogu da simuliraju izlazak na ispit i vežbaju za polaganje ispred DCV-a. – kaže Bojković.
Da li učenje na daljinu znači da polaznici škole nikada neće videti svoje nastavnike teorijske nastave?
– Evropske vazduhoplovne vlasti propisuju inače da je učenje na daljinu jednako učenju u učionici, ali da minimum 10% od ukupnog broja časova za svaki predmet mora biti održano u učionici.
Učenje na daljinu ne znači da kandidati nikada neće videti svoje nastavnike teorijske nastave. Pre početka obuke kandidati moraju da dođu u školu Aero Mond, gde će im biti detaljno objašnjeno kako se koristi platforma za učenje na daljinu, kako se pristupa iz web browsera, a kako sa specijalizovanih aplikacija za Android ili iOS operativni sistem. Održaće im se uvodna predavanja iz pojedinih predmeta, a zatim će oni sami nastaviti učenje po programu koji će im biti prezentovan. Tokom rada njihov rad će pratiti nastavnici i ukoliko vide da ima poteškoća u radu pomoći će im ili preko same platforme ili tako što će održati časove u učionici. Program lekcija na Aero Mond platformi je usklađen sa zahtevima EASA i učenjem u učionici. Teme su identične tako da se neke lekcije mogu održati u učionici a neke na Distance learning platformi. Jedini uslov je da minimum 10% mora biti u učionici.
Izgled Aero Mond Distance learning platforme Korišćenjem DL platforme učenici nisu vezani za učionicu i za vreme predavanja. Prostorno i vremenski oni su nezavisni, mogu da uče kad hoće i gde god hoće. Jedini je uslov da imaju kompjuter ili neki pametan uređaj i internet. Ovo zvuči idealno, ali ima i svojih mana. Prepušteni sami sebi, ljudi imaju tendenciju da ne rade ništa kad nisu vezani za konkretan prostor i konkretno vreme. Veliku ulogu u ovoj vrsti obrazovanja imaju motivacija i disciplina. Ko je motivisan on će raditi sve dok ne ostvari svoj cilj. Ko je manje motivisan ali disciplinovan takođe će postići dobar uspeh. Ko nije ni motivisan ni disciplinovan neće uspeti da na ovaj način nauči potrebno gradivo, ali se onda postavlja pitanje da li je on uopšte za profesiju pilota? Tokom svoje karijere piloti se stalno školuju i usavršavaju. Da li je to novi tip vazduhoplova ili neka obuka u samoj kompaniji, ili nove procedure koje se uvode kao na primer PBN do 2020. godine, nije ni važno. Važno je će gotovo sve te obuke biti po principu učenja na daljinu a ako se od samog početka školovanja naviknu na to, tokom karijere im takva vrsta učenja neće predstavljati problem. – zaključuje Bojković.
On kaže da je škola letenja Aero Mond odlučila da veliki deo teorijske nastave za dozvole PPL i ATPL bazira na Distance learning platformi jer smatra da je to budućnost obrazovanja u avijaciji. Osim toga, po njegovim rečima, to omogućava kako kandidatima tako i samoj školi fleksibilnu organizaciju aktivnosti:
– Nastavnicima ova platforma pruža uvid u rad svakog kandidata. Tu se vide njihova motivisanost i posvećenost, a moguće je pratiti napredak svakog kandidata iz lekcije u lekciju. Postavljena su pravila ocenjivanja, kriterijumi za prolazak i to je identično za sve kandidate. Nastavnici moraju da ulože određeni trud da postave lekcije, ali jednom postavljene lekcije ostaju za sve kandidate koji se kasnije uključe u proces učenja. Nastavnicima ostaje samo da prate eventualne izmene u programu i da blagovremeno prilagode i izmene pojedine lekcije. Ovo i njih oslobađa predavanja koja stalno ponavljaju i daje im slobodu da sa daljine prate rad svakog kandidata.
Pored svih prednosti rada na Distance learning platformi još nećemo odustati sasvim od klasičnog načina održavanja nastave, pogotovu za PPL dozvolu. Primetili smo, tokom rada, da pojedini kandidati imaju problem savladavanja gradiva radom samo na Distance learning platformi. Kada se prvi put u životi susretnu sa predmetima kao što su navigacija, principi letenja, meteorologija i slično kandidati imaju problem da se snađu sa gradivom. Iako gradivo nije previše obimno, sve im je novo. Sa time se nikada nisu susretali i mnoge stvari nisu intuitivne, tako da im treba pomoć kako bi to savladali. U tom trenutku učionica je nezamenljiva. Kad usvoje sve koncepte i polože za PPL dozvolu, kasnije školovanje za ATPL će im biti jednostavnije jer već imaju dobre osnove i onda će biti u mogućnosti da prate predavanja putem Distance learning platforme. Treba napomenuti da ima kandidata kojima korišćenje platforme od samog početka ne predstavlja nikakav problem, kao i da kandidati koji je koriste nisu prepušteni sami sebi. Njih stalno prate nastavnici i ukoliko je potrebno reagovaće kako bi rešili eventualne probleme tokom učenja. –
Izgled Aero Mond Distance learning platforme Rad na Distance learning platformi, kažu u Aero Mondu, je veoma jednostavan i intuitivan. Svako ko je koristio web browser će uspeti veoma brzo da se snađe:
– Svaka vrsta obuke je organizovana u niz kurseva tako da je jedan predmet jedan kurs. Za PPL ima 9 kurseva, a za ATPL ima 14 kurseva. Kada se kandidat prijavi na platformu, potrebno je da potvrdi email adresu kao i uslove privatnosti i da sačeka da dobije autorizaciju od administratora za obuku za koju je prijavljen. Ovo se obično obavi prvog dana kada se održi i uvodno predavanje o načinu korišćenja platforme. Pristupom sistemu kandidat bira koji će kurs (predmet) pratiti. Kursevi su organizovani u lekcije i potrebno je završiti sve lekcije kako bi kurs bio uspešno završen. Svaka lekcija se sastoji od tekstualnog dela koji kandidat treba pažljivo da pročita i nauči a većina lekcija ima i video sadržaj koji je vezan za konkretnu temu koji treba odgledati. Pored toga velika većina lekcija ima i pitanja na koja treba odgovoriti da bi sistem obeležio lekciju kao završenu. Treba odgovoriti na 85% pitanja kako bi lekcija bila završena. Ukoliko kandidat ne odgovori tačno na 85% pitanja lekcija se neće smatrati završenom i kandidat bi trebalo da ponovo pročita lekciju i odgovori na pitanja. Nije ograničen broj pokušaja da se završi lekcija. Kada kandidat završi sve lekcije otvara mu se mogućnost da vežba završni test iz tog predmeta. Nije ograničen broj pokušaja za vežbu, ali mora da postigne 85% tačnih odgovora kako bi mu se otvorila mogućnost da radi završni test iz predmeta. Završni test iz predmeta radi maksimum dva puta i kad ga uradi uspešno smatra se da je kandidat položio taj predmet u školi Aero Mond. Ako ne položi završni ispit iz drugog puta, moraće da ponovi lekcije koje odredi nastavnik a zatim ponovo polaže ispit. Kad položi sve predmete smatra se da je završio teorijsku obuku i može da dobije preporuku za izlazak na ispit u DCV. – pojašnjava Bojković.
Uložili su, kažu, veliki napor da Distance learning platformu Moodle prilagode za izvođenje teorijskog dela letačke obuke. Pored takozvanog CBT (Computer Based Training) ili obuke bazirane na kompjuteru koja je osnovni deo Distance learning platforme, implementiran je i deo takozvane „virtuelne učionice“:
– Nastavnik za kompjuterom koji ima mikrofon i kameru ima ispred sebe virtuelnu tablu na kojoj može da prikazuje različite dokumente ili da po njoj crta i piše dok kandidati prate predavanje i eventualno postavljaju pitanja. Sva predavanja je moguće snimiti (to bira sam nastavnik) i ostaviti na platformi kako bi učenici kasnije mogli da ih pogledaju. Mana ovakvog sistema je što nastavnik i učenici moraju da budu u isto vreme na platformi ali je prednost što je to najpribližnije pravoj učionici a ni nastavnik ni učenici ne moraju da putuju do učionice. Prostorno su nezavisni, ali su vremenski zavisni.
Izgled Aero Mond Distance learning platforme Pored korišćenja web browsera kandidati mogu da koriste i Moodle aplikaciju za pametne telefone i tablete. Princip rada na aplikaciji je veoma sličan radu u web browser-u mada aplikacija nema sve mogućnosti kao web browser. Prednost rada u aplikaciji je ta što ona omogućava da se lekcije skinu na uređaj i prate offline, a kada kandidat dođe do interneta one se automatski ažuriraju i sistem registruje šta je sve kandidat radio. Moguća je svaka kombinacija rada na kompjuteru i pametnom uređaju. –
Na kraju ostaje pitanje da li je sistem učenja pomoću Distance learning platforme efikasniji od klasičnog sistema učenja u učionici i kojim sistemom kandidati dobiju kvalitetnije obrazovanje? U školi letenja Aero Mond smatraju da je dobitna kombinacija korišćenje oba sistema.
– Treba koristiti klasičnu učionicu kada kandidatima to više odgovara a svakako Distance learning platformu ili kao dopunu učionici, ili kao samostalan sistem učenja u naprednim fazama obuke. Uostalom i EASA prepoznaje Distance learning kao sistem koji mora biti bar 10% dopunjen učenjem u klasičnoj učionici.
Pozivamo sve zainteresovane da nam se jave a posebno da iskoriste našu promotivnu ponudu koja traje do 1. oktobra. – poručuje Dušan Bojković, osnivač škole letenja Aero Mond.

The post Kako funkcioniše Distance learning u teorijskoj obuci za ATPL teoriju: Škola letenja Aero Mond održavaće samo 10% časova u učionici appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.