![[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji](https://static.vesti.rs/slike-4/INTERVJU-Direktor-Menzis-grupe-Filip-Joeinig-o-poslovanju-u-Beogradu-i-sirenju-poslovanja-na-Balkanu.jpg)
Izvor: TangoSix.rs, 28.Nov.2024, 08:01
[INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji
Na margini prošlonedeljne CAPA konferencije „Airline leader summit world & awards for excellence“ Tango Six je iskoristio priliku da intervjuiše generalnog direktora „Menzies Aviation“ grupe i člana njenog upravnog odbora Filipa Joiniga (Philipp Joeinig) o poslovanju ovog globalne kompanije koja se bavi opsluživanjem aviona.
Menzis je u martu ove godine operativno preuzeo hendling Er Srbijinih aviona, nakon što je od kompanije „Belgrade Airport“ >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << preuzeo njihov sektor koji se bavi opsluživanjem aviona.
Menzis je osnovan 1833. godine, posluje na 295 aerodroma u 65 zemalja, što ga u isto vreme čini i najvećim pružaocem komercijalnih avio-usluga po broju zemalja i broju opsluženih aviona.
Kompanija je prošle godine ostvarila globalni prihod od 2,2 milijarde dolara, što predstavlja povećanje od 10,7% u odnosu na prethodnu godinu.
Trenutno zapošljavaju oko 55.000 ljudi širom sveta, godišnje opsluže oko 2,3 miliona avionskih operacija i 2 miliona tona tereta. Ključni segmenti poslovanja za Menzis su opsluživanje aviona, tereta i upravljanje aerodromskom infrastrukturom kao što su, između ostalog, i poslovni saloni.
Kako je Tango Six izvestio iz Ženeve u maju, kompanija je pokrenula i poseban brend koji će se baviti FBO („Fixed-Based Operator“) operacijama za poslovne avione.
Filip Joeinig poseduje višedecenijsko iskustvo rada u avio-industriji i rukovodi jednom od najvećih globalnih kompanija za opsluživanje aviona / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Strateški značaj beogradskih operacija
Kako je na početku razgovora za naš portal kazao direktor Menzisa, odluka o uspostavljanju poslovanja u Beogradu predstavlja značajan korak u strategiji ekspanzije kompanije:
– Odluka da uđemo na tržište Beograda, glavnog čvorišta Balkana, za nas je bila jako važna i izuzetno smo ponosni što služimo ključnom klijentu, Er Srbiji. – kazao je je Joeinig i naglasio da ovaj potez prevazilazi puko pružanje usluga, jer, kako je kazao, Menzis sebe vidi kao „partnera Er Srbiji“, naglašavajući dugoročnu posvećenost svih zainteresovanih strana, uključujući i Vladu Srbije.
Ovo partnerstvo, prema Joeinigu, nosi i značajan nivo odgovornosti:
– Svesni smo da je ovo velika obaveza za nas da pružimo kvalitene usluge građanima i putnicima Srbije kao i svim putnicima koji koriste beogradski aerodrom za putovanja širom sveta. Ova posvećenost postaje posebno značajna kako raste uloga Beograda kao transfernog čvorišta, sa prevoznicima poput „Turkish Airlines-a“ i „Qatar Airways-a“ koji takođe šire svoje prisustvo u regionu. –
Poslovanje u prvoj godini i planovi za budućnost
Letnja sezona, koja se tradicionalno smatra konačnim testom za pružaoce usluga u avijaciji, ove godine pokazala se drastično boljom od one pre dve godine. Ovo je za Tango Six u septembru potvrdio i direktor Er Srbije, naglasivši da je zadovoljan sa Menzisovim performansama.
– Ovogodišnja letnja sezona u Beogradu bila je mnogo bolja od prethodnih uprkos većem obimu poslovanja i uprkos poteškoćama i izazovima sa infrastrukturne tačke gledišta. Uspešno smo upravljali vršnim periodima dok smo istovremeno nastavili sa implementacijama poboljšanja.
Međutim, gledajući unapred, Menzisova misija u Srbiji prevazilazi trenutne operacije. Ona je, nakon prve godine, da i dalje unapredimo operacije, da automatizujemo, donesemo inovacije u vašu zemlju i proširimo se na druge aktivnosti. – kazao je Joeinig.
Zadovoljstvo prvom letnjom sezonom koja je u potpunosti bila u rukama Menzisa / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Kada je širenje poslovanja u Srbiji u pitanju, Joeinig najavljuje da će kargo operacije biti sledeći fokus kompanije:
– Dosta tereta se do Srbije i dalje prevozi na tradicionalni način, kamionima. Verujem da će Menzis u budućnosti imati kapacitet za privlačenje većeg obima tereta koji se prevozi avionima. Verujem da možemo dodati vrednost privlačenjem većeg „air-cargo“ poslovanja na srpsko tržište. –
Potencijalni razvoj FBO-a i proširenje infrastrukture
Konstantan rast saobraćaja beogradskog aerodroma odlazi delom i na operacije poslovnih aviona. „Tesla“ i dalje ima manji „VIP salon“ koji već više godina vapi za proširenjem ili prostranijom alternativom.
Mogućnost razvoja „Fixed-Base Operator“ (FBO) koncepta na beogradskom aerodromu biće značajna prednost onome ko prvi obezbedi kapital i dogovori se sa trenutnim koncesionarom.
Joeinig za Tango Six kaže da je Menzis dobro pozicioniran za takvu potencijalnu priliku:
– Imamo brend, imamo mogućnosti, imamo procese i sisteme za tako nešto. U regionu smo odavno broj jedan kroz našu „Pearl Balkans“, ranije „Flystar“ operaciju ali i kroz naše prisustvo u Beogradu kroz Menzis. – objasnio je.
Biz jet operacije i kargo oblasti su u kojima Menzis vidi svoju priliku u budućnosti / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Direktor Menzisa vidi jak potencijal za FBO usluge u Beogradu, navodeći relativnu nezagušenost „Nikole Tesle“ u poređenju sa većim čvorištima:
– Postoji potražnja za opluživanjem poslovnih putnika, zvaničnika, državnih zvaničnika. Svakako mislim da bi ovo tržište moglo podržati atraktivniju ponudu za ljude koji žele da plate veću cenu za brže i pogodnije usluge. –
Globalni resursi u podršci lokalnim operacijama
Kao globalni konglomerat, Menzis je u stanju da svoje resurse sprovede „na dole“ svojim lokalnim operacijama, naglašava direktor kompanije u nastavku našeg razgovora:
– Prva sinergija koja se prenosi na lokalne operacije, kao što je sada i Beograd, su naše sveobuhvatne ESG („Envirpomental Social Governance“) inicijative, preko kojih implementiramo programe ekološke i društvene odgovornosti, uključujući zajedničku nabavku, obuku i, kao konkretan praktični primer, standardizovane uniforme, opremu i slično.
Druga uključuje IT infrastrukturu, pri čemu Menzis implementira svoj kompanijski sistem na svim lokalnim tržištima. Treća se fokusira na razmenu najboljih praksi, jer organizacija olakšava deljenje operativne ekspertize i uspešnih strategija kroz svoju globalnu mrežu, što obično traje dve godine za punu integraciju. –
Er Srbija, najveći klijent sa do 55% tržišnog udela na aerodromu „Nikola Tesla“ zadovoljna je prvom letnjom sezonom / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Izazovi poslovanja i radne snage
Govoreći o izazovima modernog hendling biznisa, Joeinig naglašava važnost kontrole troškova uz istovremeno održavanje kvaliteta usluga:
– Da biste mogli da rastete, morate biti lider kada je kontrola troškova u pitanju jer klijenti vam svakako neće platiti više nego konkurenciji. Veću maržu može doneti isključivo superioran kvalitet kao i možda veći nivoi automatizacije.
Kada je reč o Menzisu, „ground handling“ predstavlja samo polovinu našeg prihoda. Ostatak dolazi od karga, špedicije i usluga snabdevanja gorivom. Ova diversifikacija nam omogućava da zadržimo avio-kompanije kao klijente kroz više nivoa usluga koje im pružamo.
Da bi ostali poslovno vitalni koncentrisani smo na to da budemo pružalac usluga za aerodrome i avio-kompanije, da nudimo usluge koje su bazirane unutar aerodroma, ne na logistiku van njega. –
„Električno“ opsluživanje aviona na „Nikoli Tesli“. Prva veća investicija Menzisa u Beogradu / Foto: Er Srbija
Komentarišući izazove privlačenja i zadržavanja radne snage na na nivou cele industrije, Joeinig je istakao da Menzis nudi jedinstvene mogućnosti svojim zaposlenima:
– Nudimo međunarodno okruženje za rad koje se ogleda kroz sveobuhvatne programe obuke i raznovrsne karijerne puteve kroz operativne i administrativne uloge. Podstičemo zaposlene da, u zavisnosti od pozicije, odvoje vreme i provedu godinu dana u jednom ili drugom globalnom regionu da bi stekli međunarodno iskustvo. –
Objašnjavajući na sopstvenom primeru, kao profesionalcu sa dvodecenijskim iskustvom u industriji, Joeinig naglašava dinamičnu prirodu ove niše vazduhoplovne industrije:
– Mislio sam da ću ostati možda godinu ili dve, a sada znam da ću ovo raditi dokle god mogu.
Kada pogledate, na primer, naše regionalne EVP-ove („Executive Vice President“), svi su potekli interno iz kompanije. Kao „check-in“ agenti, kargo agenti. Posvećenost internoj prohodnosti je ključna. Kada je menadžment u pitanju oslanjamo se na eksterno regrutovanje samo kada ne možemo naći odgovarajuće interne kandidate. –
Budućnost na Balkanu
Dok Menzis nastavlja da širi svoje prisustvo na Balkanu, Joeinig za Tango Six priča i o trenutnim ciljevima kompanije.
Kako kaže, to su pružanje najboljeg mogućeg kvaliteta usluge i standarda bezbednosti, postizanje stopa rasta viših od konkurencije i tržišnih proseka, i širenje njihove mreže, kako kaže, u korist klijenata.
Dok konkretni planovi širenja kompanije ostaju pod velom tajne, Joeinig nagoveštava „dva nova ulaska u zemlje u regiji“ i podvlači da aerodromi koji opslužuju od 1,5 do 2 miliona putnika godišnje predstavljaju njihov minimalni cilj za ulazak na tržište.
The post [INTERVJU] Direktor Menzis grupe Filip Joeinig o poslovanju u Beogradu i širenju u regiji appeared first on Tango Six.