[FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Izvor: TangoSix.rs, 11.Nov.2019, 11:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

[FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva

Reagovanjem na komentar vojno-političkog komentatora Aleksandra Radića o tome da je ideja o remontu aviona Orao iz muzeja apsurdna, Ministarstvo odbrane Srbije potvrdilo je da se nastavlja projekat modernizacije ovog tipa aviona a ujedno i pojasnilo da su primerci trenutno u Muzeju vazduhoplovstva prepoznati kao moguća platforma za modernizaciju na kojima će prethodno biti obavljena detaljna ocena tehničkog stanja radi donošenja odluke o tome da li je moguće sprovesti remont tih letelica. >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs <<
Ovim saopštenjem Ministarstvo je dakle ipak dalo do znanja da ne mora da znači da će ti avioni biti remontovani i modernizovani ili da će se to uraditi na svim primercima.
Rezultat 23 godine stajanja aviona u krugu Muzeja vazduhoplovstva Beograd / Foto: Tango Six Kao što znamo prioritet u modernizaciji imaju dvosedi, u Muzeju vazduhoplovstva Beograd se nalaze četiri NJ-22, u operativnoj jedinici pet a na remontu najverovatnije još dva. Da li će taj broj od 7-11 aviona biti dovoljan za projekat Orao 2.0 pokazaće se u narednih nekoliko godina.
NJ-22 ima nalet od svega 555,3 časa / Foto: Tango Six Avion ne odaje utisak kao da je konzerviran. Ili su vreme i nemar učinili svoje / Foto: Tango Six Tango Six je došao u posed određenog broja fotografija NJ-22 evidencijskog broja 25505 nastalih prilikom prevlačenja aviona iz muzeja u Vazduhoplovni zavod “Moma Stanojlović“ gde bi, zajedno sa još tri dvoseda, trebalo da bude utvrđeno da li se avioni mogu remontovati i nadograditi. Ovi Orlovi proizvedeni su u periodu septembra 1987. do juna 1989. godine, u toku karijere naleteli su od 555,3 do 607,4 časa što je daleko manje od predviđenih 3000 sati naleta koliko je prvobitno propisano.
Letelicama predstoji detaljna ocena procene tehničkog stanja / Foto: Tango Six Da li se isplati da nakon remonta avion bude modernizovan i upotrebljavan kao borbena letelica? / Foto: Tango Six Avioni su, zbog smanjenja broja borbenih aviona RV i PVO tadašnje Vojske Jugoslavije a prema Sporazumu o subregionalnoj kontroli naoružanja, povučeni iz upotrebe i od juna 1996. godine se nalaze u Muzeju vazduhoplovstva Beograd. Tamo su se dakle nalazili 23 godine, i iako postoje informacije da su konzervirani, na osnovu fotografija se može zaključiti da to možda nije urađeno na adekvatan način, da su avioni vremenom zanemareni, ostavljeni gotovo nezaštićeni od atmosferskih uticaja što je verovatno moglo ostaviti loše posledice po ukupno stanje aviona.
Jedna od boljki aviona Orao je njegov stajni trap / Foto: Tango Six Ima li Srbija dovoljno resursa i vremena da svoju flotu jurišnih aviona popuni sa još 4 Orla? / Foto: Tango Six U svetu se danas mogu restaurirati vojni ili civilni vazduhoplovi iz različitih vremena, stari po nekoliko decenija a koji se ponekad nalaze u veoma lošem stanju. Ali treba napomenuti da se to obično ne radi sa avionima i helikopterima koji treba da nastave da se koriste kao borbeni vazduhoplovi već su to obično oldtajmeri na kojima lete entuzijasti a često ih imamo priliku videti na raznim aeromitinzima.

The post [FOTO] Detaljne fotografije Orlova iz Muzeja vazduhoplovstva appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.