Beograd će dobiti linijski park, od Beton hale do Pančevačkog mosta

Izvor: RTS, 16.Jan.2020, 17:54   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Beograd će dobiti "linijski park", od Beton hale do Pančevačkog mosta

Glavni urbanista Beograda najavio je izgradnju linijskog parka, od Beton hale do Pančevačkog mosta. Istakao je da je taj projekat veoma značajan i za smanjenje zagađenja Beograda, budući da će to biti barijera između centra grada i reke Dunav.
Marko Stojčić je održao prezentaciju povodom izgradnje idejnog rešenja linijskog parka kojoj su prisustvovali arhitektonsko-urbanistički timovi zainteresovani >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << za izradu ovog rešenja.

"Vrednost radova je procenjena na oko 100 miliona evra, s obzirom na to da je reč o ogromnom prostoru koji obuhvata 4,5 kilometara od Beton hale pa sve do Pančevačkog mosta. Ovo će biti najznačajniji ne samo linijski park nego i otvoreni prostor koji ćemo izgraditi u starom jezgru grada", naveo je Stojčić.
Istakao je da će Grad Beograd taj prostor obogatiti manjim kulturnim, rekreativnim i turističkim sadržajima.
Najavio je da će biti izabrano deset timova koja će imati sredstva isplaćena na mesečnom nivou, kako bi bili plaćeni njihovi troškovi. Oni treba da završe idejno rešenje u roku od šest meseci, počev od danas.
On je naglasio da su saradnici ovog projketa pre svega Arhitektonski fakultet, Zavod za urbanizam, Nevladina organizacija "Ceus", koja se bavi urbanističkim planiranjem.
"U daljem koraku, kada budemo izabrali arhitektonske timove, ti mladi ljudi će takođe imati obavezu da u postupku projektovanja imaju nekoliko interakcija sa građanima kako bi čuli njihove predloge i ideje, a uz našu koordinaciju te ideje će se implementirati. Podrazumeva se da su to ideje koje su održive, koje imaju za cilj razvoj ovog projekta i daju novi doprinos ekologiji, Gradu Beogradu, kao i opštem prostornom i urbanističkom uređenju", rekao je Marko Stojčić.
Ekološki značajan projekat Marko Stojčić je istakao da je taj projekat veoma značajan i za smanjenje zagađenja Beograda, budući da će to biti barijera između centra grada i reke Dunav.
"Ono što je vezano za ovaj projekat jeste i izgradnja tunela, kako bismo smanjili broj automobila u centru grada, gde i imamo najveću gužvu. Naš suštinski problem je 65.000 automobila, što je neodrživo za površinu koju Beograd ima, jer taj broj automobila nigde u Evropi po kvadratnom metru ne postoji", rekao je Stojčić.
Ukazao je da su takvi projekti prioritet grada.
"Ovakvi projekti u kojima se podstiče druga vrsta kretanja – pešačka i biciklistička, prioriteti su razvoja našeg grada", zaključio je glavni urbanista Marko Stojčić.

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.