Izvor: B92, 02.Mar.2009, 16:38 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Akreditacije za socijalnu zaštitu
Beograd -- Sistemu socijalne zaštite u Srbiji potrebno je utvrđivanje standarda kvaliteta i sistema akreditacija usluga, kaže državna sekretarka Ljiljana Lučić.
Državna sekretarka Ministarstva rada i socijalne politike rekla je da se to ministarstvo od 2002. godine opredelilo za razvoj otvorenih oblika zaštite starih i dodala da je zbog toga neophodno uvesti i sistem provere kvaliteta tih usluga.
On je govorila na Nacionalnoj konferenciji posvećenoj akreditaciji >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << usluga za stare u Geronotološkom centru Beograd.
Ministarstvo planira da sredinom godine završi prvu verziju novog zakona o socijalnoj zaštiti, kazala je Lučićeva i dodala da bez "zaokruženog" regulatornog sistema nema podizanja kvaliteta socijalnih usluga.
Ona kaže da će iskustva provere kvaliteta i akreditacije na pilot projektu u Kragujevcu biti uvršćena u taj pravni akt.
Koordinatorka jedinice za monitoring i evaluaciju Lidija Kozarčanin rekla je da je tokom godinu dana kontrola usluga i ustanova socijalne zaštite Kragujevca izgrađen kvalitetan model procesa akreditacije, koji korisnicima garantuje određeni kvalitet.
Prema njenim rečima, akreditacija predstavlja akt koji se dodeljuje pružaocu usluga, kojim se usluga uključuje u javni sistem ponude socijalne i zdravstvene zaštite.
Izgrađeni akreditacioni model predstavlja integrisan sistem i kontrole i ocenjivanja i daje rezultat se može i numerički izraziti, kazala je Lidija Kozarčanin.
Koordinatorka mreža institucija i službi za zaštitu starih osoba u Kragujevcu Vesna Dimitirijević kazala je da se od 2002. godine sistem socijalne zaštite u tom gradu razvijao kroz tri integrisane vaninstitucionalne usluge - nega za stare, dnevni boravci i klubovi za stare.
Dimitrijevićeva je istakla da je prioritet socijalne zaštite starih prižanje usluga i pomoći u njihovim domovima, a kao poseban uspeh pilot projekta izdvojila je njegovu održivost.
Prema njenim rečima, u projekat je uključeno oko 450 korisnika, a službe će nastaviti da unapređuju usluge da bi "pokrile" čitavu teritoriju grada.
Ekipu koja korisnike obilazi čine socijalni radnik, lekar, medicinski tehničar i geronto-domaćica, i na taj način izlazi se u susret svim potrebama korisnika, objasnila je Dimitrijevićeva.
Uspeh integrisanih usluga može se najbolje sagledati kroz porast broja korisnika, a 2002. godine u Kragujevcu je bilo oko 60, a krajem 2008. godine čak 450 korisnika usluga socijalne zaštite starih.