Izvor: Lepota i zdravlje, 08.Apr.2020, 18:02

Stručnjaci savetuju: 6 načina da pomognete vašoj vezi da opstane tokom karantina

Stručnjaci savetuju: 6 načina da pomognete vašoj vezi da opstane tokom karantina

Zahvaljujući pandemiji korona virusa, „zaglavili ste“ sa svojim partnerom kod kuće na neodređeno vreme. Kako ovo da preživite a da ne dovedete vezu u krizu?   Koronavirus je uzeo danak širom sveta, a njegove posledice, ovako ili onako svi osećamo. „Odsečeni“ smo fizički od naših prijatelja i porodice, a naš brzi, hipersocijalni stil života je na čekanju do daljeg. Prilagođavamo se našem novom načinu života, dok u tom procesu učimo mnogo više jedni o drugima, ali >> Pročitaj celu vest na sajtu Lepota i zdravlje << i kako se nosimo sa svojim emocijama, kako dajemo prednost higijeni i sadašnjem trenutku, osobi ili osobama sa kojima samo u izolaciji. Međutim, danas se pitamo kako kroz nesuglasice, teške razgovore i neprestano viđanje prolaze parovi dok su zatvoreni u svom domu. POVEZANO: Emocionalna prevara: Evo kako da znate da ste upali u ovu „zamku“ Advokat za razvode sa sedištem u Njujorku, Skot Orgel kaže da je uočio značajan porast konsultacija u porodičnim sporovima (putem interneta ili telefonskih poziva) od kada je počeo masovni karantin. – Mnogo ljudi je shvatilo da osoba sa kojima su delili život zapravo nisu takve kakvim ih doživljavaju – kaže on. – Kada ste primorani da budete sa nekim sa kim ne želite da živite, tri nedelje izgledaju kao ceo život. Nadajući se pozitivnijem uticaju na to kako samoizolacija može da utiče na parove, potražili smo mišljenja stručnjaka. Kako kažu, karantin ne mora da znači propast za vaš brak ili vezu, pričaju eksperti za magazin Health. Evo šta predlažu: Kreirajte neki plan za sebe i jedno za drugo – Većina ljudi jednostavno nije čitav dan zajedno iako su u braku – rekao je Gejl Salc, klinički psihijatar. – Stvaranje neke strukture i individualnosti u vašem dnevnom rasporedu može da vam pomogne – kaže doktor i objašnjava. Ako ste navikli da čim ustanete vežbate i ispijate šoljicu kafe, uradite to. Pridržavajte se svega što možete od vaše rutine ili razvijte novu, jedinstvenu, koja odgovara okolnostima i dajte svom partneru slobodu da i on to uradi isto. Struktura daje osećaj reda u vašem zajedničkom vremenu i to vam pomaže da se osećate produktivno i pozitivno. PROČITAJTE I: Nauka objašnjava: Muškarci počinju da sazrevaju tek u ovim godinama Izgovorite svoje strepnje i strahove Između zastrašujućih naslova u medijima i straha za najmilije zbog COVID-19, niko nije opušten i bez stresa. – Anksioznost pokreće veliku razdražljivost ljudi i stvara savršenu podlogu za sve ono što može da krene loše u vašoj vezi – kaže dr Salc. Prepoznavanje specifičnih strepnji i razgovaranje o njima sa partnerom može pomoći, međutim, pripazite na to da svoje strepnje izgovorite tokom određenog doba dana. – Ovakve vrste razgovora definitivno se mogu prožeti ceo dan i uticati psihološki na vašu vezu – kaže doktor i profesor Teri Orbuč, autor knjige „5 jednostavnih koraka od dobrog do odličnog braka“ – Ako odvoji vreme za razgovor o tome svakodnevno, sprečava da se ova tema prelije u druge delove vašeg života i prouzrokuje veći stres. POVEZANO: Navike koje vam deluju naivno mogu da upropaste vaš seksualni život Prihvatite da se vi i vaš partner možda razlikujete više nego što ste mislili Volite da svako jutro gledate najnovije vesti o virusu, ali vaš partner to apsolutno mrzi. Perete suđe nakon svakog obroka, ali partner ih pušta da se nagomilavaju do kraja dana. Da li shvatanje da ne delite iste navike znači da ste završili? Ne. – Razlike mogu doneti uzbuđenje u vezama, a te strasti koje prouzrokuju možete da iskoristite i delite sa partnerom – kaže Orbuč. – Te razlike ne znače da je vaša veza osuđena na propast. Ono što je najvažnije jeste da su vaše osnovne vrednosti slične. A , ako vas zanimaju suštinske vrednosti vašeg partnera, sada je vreme da zaista obratite pažnju i razgovarate o njima. Nađite vremena da se zabavite zajedno Studije pokazuju da smeh može pomoći smanjenju stresa, pa zašto ne biste pogledali omiljenu komediju ili igrali vašu „broj jedan“ igru iz detinjstva? – Uzmite u obzir da je ovo vreme da ponovo upoznate i cenite partnera – kaže Orbuč. Radite stvari u kojima uživate zajedno, bilo šta što će vas nasmejati i osloboditi stresa. Zabava ili samo opuštanje pomažu vam da se setite zašto ste se zaljubili u partnera. Dajte jedno drugom prostor, fizički i emocionalno Socijalna distancija u par znači provođenje mnogo zajedničkog vremena. To je teško čak i za najsnažnije parove – a izlazak iz kuće u šetnju ili prodavnicu po namirnice nije uvek dovoljan odmor. Vreme koje treba da provedete sami je zdravo i neophodno, ali možda ćete to morati da zatražite. – Nemojte reći „treba mi prostor“ – to je zbunjujuća poruka – kaže Orbuč. Privatnost i prostor mogu se ostvariti u istoj kući ili čak istoj sobi. – Recite umesto„ treba mi malo vremena da se izduvam“ ili „Mogu li imati dva sata da čitam knjigu na sofi danas popodne? “Specifičan zahtev ne šalje zbunjujući signal. Uživajte u svom vremenu i nemojte se osećati krivim zbog toga. “ POVEZANO: Seks za vreme pandemije koronavirusa: šta je sigurno, a šta stručnjaci ne žele da radite Kad stvari sa partnerom postanu teške, udahnite Nijedan odnos nije savršen, a svi smo trenutno pod stresom, pa je sukob neminovan. – Ljudi traže rešenja za ono što osećajuj i mnogi misle kako to znači distancirati se od ljudi sa kojima su bili kada su osetili tako – kaže dr Salc. – Kad osetite kako vaš bes ili anksioznost lepršaju, opomenite sebe pre nego što kažete ili uradite nešto što je teško povući nazad. Idite u drugu sobu (ili čak samo ugao sobe u kojoj delite) i slušajte umirujuću muziku, zapišite svoje emocije u pismu ili tekstualnoj poruci svom partneru i nemojte ga slati, ili sedite na terasi, dvorištu. Uvek se setite da se vratite na katalizator svojih osećaja kada su negativne emocije jake. – Ako je sada mnogo teško, to ne znači da će biti tako kad se ovo završi – dodaje doktor. – Na kraju, zapamtite da postoje pozitivni ishodi za odnose u karantin – poput učenja da cenite sitnice kod vašem partneru. Na primer, „probudi se jedno s drugim i kažem„ vidim te “,„ volim te “i„ hvala bogu što te imam “. – Zbog svega što se dešava u svetu, stresa i ljudi koji umiru i koji su bolesni, izaći ćemo iz ovog ceneći više život. Još jedna pozitivna stvar u karantinu jeste načina da izgradite ili čak obnovite vezu s partnerom. Pogledajte video: https://www.lepotaizdravlje.rs/wp-content/uploads/2020/04/veza-ljubav-karantin-health-.mp4 Health Health/Guliver/GettyimagesThe post Stručnjaci savetuju: 6 načina da pomognete vašoj vezi da opstane tokom karantina appeared first on Lepota i zdravlje.

Nastavak na Lepota i zdravlje...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Lepota i zdravlje. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Lepota i zdravlje. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.