
Izvor: Radio 021, 09.Apr.2020, 07:45
Ipsos: Građani gledaju TV dva sata duže nego ranije
Građani Srbije tokom vanrednog stanja zbog epidemije virusa korona televizijski program prate dva sata duže nego ranije, a značajno raste udeo interneta kao izvora informacija, pokazuje regionalno istraživanje Ipsosa.
Informisanje s televizijskih ekrana dominantno je među svim ispitanicima od 82 odsto u Srbiji do čak 91 odsto na Kosovu. Na skali između njih su Albanija (84 odsto), Crna Gora (86) i Severna >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << Makedonija (87 odsto), pokazalo je istraživanje koje prenosi beogradski "Novi magazin".
Na dnevnom nivou u Srbiji je prosečno vreme gledanja televizijskog programa poraslo za čitava dva sata u odnosu na raniji period. Uz TV-ekrane su različite generacije, iz različitih razloga, uključujući više slobodnog vremena ili školskih obaveza (nastava na daljinu).
Prema učestalosti praćenja programa u Srbiji nakon pojave Covid-19, prednjači javni servis RTS 1 (32 odsto ga najčešće prati), a slede TV Pink (23) i TV Prva (17), dok kablovska N1 ima devet odsto najčešće publike.
Kada je reč o internetu i štampi, prednjači Severna Makedonija sa 64 odsto, a na začelju je Albanija sa 33 odsto ispitanika koji se informišu iz tih izvora. Između su gotovo izjednačene Srbija (46) i Crna Gora (47 odsto), dok je Kosovo bliže Albaniji sa 62 odsto.
Čitanost štampe opada između ostalog i zbog ograničenja kretanja njenih konzumenata, a to su najčešće stariji od 65 godina.
U Srbiji grupacija između 18 i 29 godina preferira internet na štetu TV (82 prema 58 odsto), dok su stariji od 65 godina usmereni na televizijski program (92 naspram sedam odsto).
Najuravnoteženiji u izvoru informisanja su oni bliži srednjem dobu između 30 i 45 godina (internet 75 odsto, TV 72 odsto), dok naredna starosna grupacija, između 45 i 59 godina, daje prednost televiziji (88 odsto) u odnosu na internet (40 odsto).
"Podaci o veličini internet auditorijuma ukazuju na to da se on uvećao oko 30 odsto tokom kritičnog meseca marta, a da je poraslo i prosečno vreme provedeno uz ovaj mediji", navedeno je u istraživanju.
Autor: Beta
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Istraživanje: Tradicionalni mediji gube publiku u vreme pandemije
Izvor: Danas, 09.Apr.2020
Internet auditorijum uvećao se oko 30 odsto tokom kritičnog meseca marta, a poraslo je i prosečno vreme provedeno uz ovaj mediji, pokazuje istraživanje "Brend i korporativne komunikacije u doba korona virusa" koje je sproveo Ipsos sektor za merenje medijske publike.