UDESI VOZILA GRADSKOG PREVOZA Vozače muče nekulturni šoferi, a putnike masnice i posekotine

Izvor: Blic, 25.Jul.2016, 12:33   (ažurirano 02.Apr.2020.)

UDESI VOZILA GRADSKOG PREVOZA Vozače muče nekulturni šoferi, a putnike masnice i posekotine

Silovito kočenje i prasak - ko se nije dobro držao, možda je već na podu. Autobus je udario u auto ispred njega, ali niko nije teže povređen.

Ovakav scenario udesa u Beogradu je svakodnevica. Putnici u javnom gradskom prevozu, bez obzira da li se radi o vozilima GSP “Beograd” ili privatnih prevoznika, se uplaše, vozači stresiraju, a šteta na automobilu obično je veća. Ako se neko javi da je povređen, makar i ugruvan, čeka se uviđaj i stvara se zastoj.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Blic <<
Sve to moglo je da se izbegne da vozač automobila nije zaboravio da uključi migavac.

- Imamo veliki problem sa neuključivanjem pokazivača pravaca. Oko 60 posto nesreća događa se zbog toga što vozači ne uključuju migavce - upozoravaju u Konzorcijumu privatnih autoprevoznika.

U GSP-u ističu da je broj nesreća sa njihovim vozilima smanjen za pet posto u proteklih godinu dana i da, srećom, u tom periodu niko od putnika nije poginuo.

- Do saobraćajnih nezgoda sa putničkim vozilima najčešće dolazi usled ispuštanja iz vida da tramvaji imaju pravo prvenstva prolaza, ali i prilikom uključenja u kružne tokove kada vozači putničkih automobila ne obrate dovoljno pažnju na vozila koja im dolaze sa leve strane. U proteklih godinu dana nismo imali nijedan smrtni slučaj kada je reč o putnicima. Prilikom ovih saobraćajnih nezgoda najozbiljnije povrede se kreću od modrica do blagih posekotina - kažu u GSP “Beograd”.

Pojava u kojoj vozači ne uključuju migavce ili to čine prekasno poznata je Beograđanima, a oni koji to rade kao da nisu svesni opasnosti.

-Zaustavni put autobusa je duži u odnosu na automobile. Kočioni sistem je takav da više vremena treba da odreaguje. Prosečno vreme reagovanja kod kočenja automobila je 1,1, a autobusa 1,4 sekunde. To ne deluje kao velika razlika, ali pri brzini od 80 kilometara na sat razlika je sedam metara. Najgore je za vozače tramvaja. Kod njih je naglo kočenje nešto što iziskuje mnogo više vremena - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Kako kaže, kada je reč o migavcima, pre svega se radi o kulturi, a onda i o bezbednosti.

- Problem je što u saobraćaju nije dozvoljeno praviti iznenađenja za druge učesnike. Zato je važno pokazivačem pravca pokazati svoju nameru. Po mom mišljenju se radi o vrlo bahatom ponašanju, jer je to prosta radnja koja ne iziskuje nikakav napor i trošak. Mnogi to neće da rade i misle da su sami u saobraćaju. Ne radi se samo o bezbednosti, već i o lepom ponašanju zaključuje Okanović.

posekotine

Hronologija 2016.

11. 1.

U Nemanjinoj došlo do sudara autobusa i dva automobila - 10 povređenih osoba.

12. 1.

Bulevar oslobođenja, kod Hrama Svetog Save, sudar tramvaja i dva automobila - troje povređenih.

1. 2.

Tošin bunar, sudar autobusa i tri automobila - četvoro povređenih.

8. 2

Kod Beogradskog sajma došlo je do sudara tramvaja i automobila - dvoje povređenih.

2. 3.

Staro sajmište, sudarili su se tramvaj i kamion "Gradske čistoće", samo jedan povređen.

24. 3.

Na Studentskom trgu su se sudarili taksi i trolejbus - dvoje povređenih.

22. 4.

Tošin bunar, sudar autobusa i kombija - četvoro povređenih.

27. 6.

Na Zrenjaninskom putu sudarili se autobus i automobil - sedmoro povređenih.

25.7.

Sudar autobusa na lini 95 i kamiona na Zrenjaninskom putu - troje povređenih.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.