Izvor: Politika, 08.Apr.2009, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Taksisti voze „na kratko”, autobusi puni

Za trećinu smanjen broj poziva u taksi asocijacijama

Putnici se sve manje voze taksijem, a u autobusima GSP-a i „Laste” gužve su sve veće. Sugrađani se najčešće ne švercuju u vozilima javnog prevoza, ali je u prigradskom saobraćaju povećan broj putnika koji se voze bez karte.

– U autobusima ima više putnika, ali to se ne odražava na prihod od prodatih karata. Očigledno da se povećava broj ljudi koji se voze bez karate, jer nemaju novca. >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Ranije se oko tri odsto putnika vozilo bez legitimacije, a sada ih je dvostruko više. Zbog toga je broj konduktera sa 32 povećan na 60, a ako bude bilo potrebno i to ćemo pojačati – istakao je Velibor Sovrović, generalni direktor „Laste”.

U Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd” nemaju podatak da li se povećao broj švercera u njihovim vozilima. Radoslav Nikolić, direktor GSP-a, dodaje da je smanjen broj sugrađana koji su kupili markicu ili pojedinačnu kartu.

– Ukupan broj prodatih markica u martu ove godine manji je za oko devet odsto u odnosu na mart 2008. godine. Razlozi su izdavanje besplatnih legitimacija za sugrađane starije od 65 godina čija penzija ne prelazi 21.713 dinara, manji broj izdatih pretplatnih legitimacija za ovu godinu, ali i povećanje cena od 1. februara 2009. godine – rekao je Nikolić.

Ekonomska kriza koja tanji kućne budžete je glavni razlog što je za oko 30 odsto smanjen broj poziva u taksi asocijacijama. Čak ni to što pre nekoliko nedelja nisu podigli cene usluga za 7,5 odsto nije povećalo broj putnika. Sada taksisti više ne odbijaju da voze na kratkim relacijama, jer na sledeću vožnju, najčešće moraju da čekaju satima.

Zlatko Zlatković, direktor „Beogradskog taksija”, kaže da problem sa manjim brojem putnika pokušavaju da premoste davanjem popusta, pa korisnici koji koriste vaučer uslugu plaćaju najkasnije za 30 dana.

– Da bi zaradili neto oko 20 evra dnevno taksisti umesto osam, moraju da rade do 12 sati dnevno. Velike zarade su daleka prošlost. Osim ekonomske krize, lepo vreme i veliki broj vozila GSP-a su razlozi zašto je smanjen broj poziva sugrađana. Očekujemo da ćemo imati pune ruke posla za vreme Univerzijade od 1. jula – rekao je Zlatković.

Da je manji broj putnika veliki problem za taksiste slaže se i Milivoje Armuš, direktor „Beotaksija”. On kaže da su do sredine januara imali dnevno između 8.000 i 9.000 poziva putnika, a da je sada taj broj gotovo prepolovljen.

– Problem je što grad nije u delo sproveo odluku o ograničenju broja taksi vozila pa sada gradskim ulicama „krstari”, računajući i nelegalne taksiste oko 9.000 vozila. To je jedan od razloga zašto je umanjena zarada – kaže Armuš.

D. Spalović

-----------------------------------------------------------

Ukinuta minibus linija E3

Direkcija za javni prevoz juče je privremeno ukinula minibus liniju E3 (Cerak Vinogradi - Blok 70), saopštio je Beoinfo. To je urađeno na zahtev preduzeća „Domiko prevoz” i Sekretarijata za saobraćaj odakle poručuju da će do 31. decembra delimično biti izmenjena trasa minibus linije E7, na kojoj vozila saobraćaju od Pančevačkog mosta do Petlovog brda.

N. M.

[objavljeno: 08/04/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.