Riba za četvrtinu skuplja, prodaja za trećinu manja

Izvor: Politika, 07.Dec.2013, 12:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Riba za četvrtinu skuplja, prodaja za trećinu manja

Božićni post, bar što se tiče prodaje sveže i smrznute ribe u radnjama na pijacama, u prvoj nedelji nije „omrsio” kase prodavaca. Za glavnu posnu namirnicu u većini ribarnica primetno je manje interesovanje mušterija nego prethodnih godina, a ribari ističu da je u odnosu na prošli decembar promet opao do 30 odsto.

– Besparica otera sve mušterije, za trećinu ih je manje. Beograđani vole da dobiju gotovu namirnicu, pa prodajemo samo pečenu ribu. Ove godine nema narod para >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << za to, skupo im je. Prodaju se jedino skuša, oslić i girice – objašnjava Sofija Petrović, sa tržnice u Zemunu gde primetan pad broja kupaca beleže i u „Fišermaniji”.

U ribarnici „Jana” na banjičkoj tržnici ističu da im je promet u odnosu na kraj 2012. godine opao za više od 20 odsto.

– Nema narod para za kupovinu, svi traže na rate i čekove. Cene su za četvrtinu skočile u odnosu na početak prošlogodišnjeg posta. Izbor ribe je dobar, ali ne pomaže. Svežu morsku nabavljamo od uvoznika, šaran je iz vršačkog ribnjaka, dok nam pastrmka stiže iz Perućca – objašnjava prodavac Ivan Momirov i dodaje da se najviše traže šaran, oslić, skuša i fileti soma.

Među retkim trgovcima koji se hvale jesu oni u banjičkoj ribarnici „Tropik trejd”, jednoj od pet koje posluju na „Gradskim tržnicama”. Tajna njihovog uspeha je, kako objašnjava Žarko Butulija, u sopstvenoj proizvodnji pojedinih vrsta ribe, ali i akcijskim cenama kojima podstiču prodaju u vreme posta.

– U prvoj nedelji posta prodaja je skočila za 20 odsto. Snizili smo u odnosu na prošlu godinu cene zamrznute ribe, koju uvozimo iz Argentine i skandinavskih zemalja.

Zbog smanjenog priraštaja manje je u nabavci šarana, smuđa i soma, ali potražnja je u „Tropik trejdu” je na nivou prošlogodišnje.

Samo za goste

Prema podacima Pokreta za zaštitu potrošača Beograd, ove godine prodaja ribe smanjena je najmanje 15 odsto. Petar Bogosavljević, predsednik skupštine ovog pokreta, razloge vidi u drastičnom smanjenju kupovne moći kupaca, ali i „veoma neprimerenim cenama ribe”.

– Kupovna moć je toliko opala da više ne pije vodu strategija prodavaca da u vreme posta povećavaju cene ribe i time poboljšavaju svoje prihode. Neshvatljivo je zašto je riba ponovo dosta skuplja od mesa. Prosečna cena ribe trebalo bi da bude proporcionalna ceni piletine, a sada je gotovo dvostruko veća. Potrošački džep to ne može da izdrži – naglasio je Bogosavljević i dodao da je kupovina ribe svedena na obredni nivo, samo za najuži krug gostiju na slavama, a za domaćine ako ostane.   

D. J. S.

objavljeno: 07.12.2013.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.