Izvor: Politika, 02.Sep.2009, 22:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Radovi na saobraćajnicama pod skraćenim rokovima

Obimna popravka u Požeškoj ulici usporava saobraćaj. – U Vojvode Stepe do 18. septembra biće završena toplifikacija pa će vozila koristiti kolovoz, a ne tramvajske koloseke

Kompletna obnova Resavske i Požeške ulice, zamena tramvajskih šina u ulicama Tadeuša Košćuška i Pariskoj i toplifikacija Vojvode Stepe su među prioritetima gradske vlade u ovojgodini. U ovim ulicama, osim trotoara, kolovoza i šina, rade se i podzemne instalacije. Njihova popravka bila je obavezna, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << jer deonice nisu renovirane nekoliko decenija.

Nadležni iz Skupštine grada ističu da su ugovorene rokove za završetak radova značajno skratili. Umesto 300 dana, gradilište u Požeškoj biće 240 dana, dok je Resavska završena za 140, a bilo je predviđeno 70 dana više.Izvođači se kontrolišu svakodnevno, jer u gradu dobijaju dnevne, nedeljne i mesečne planovedinamike radova i za sada je sve usklađeno.

Zatvaranje ulica smeta većinigrađana jer, bez obzira da li su vozači ili se vozeautobusima, prinuđeni su da menjaju standardne maršrute. Gužveće,nažalost,biti sve do kraja godine, posebno na Banovom brdu gde se putovanje do centra grada produžilo za 30 do 45 minuta. Za razliku od Resavske ulice, nijedna druga trasa nije mogla da bude završena u toku leta, ali je za vreme godišnjih odmora završeno najviše radova koji su ometali saobraćaj.

Prva faza rekonstrukcije Požeške ulicepočela je 20. juna isključivanjem napona u kontaktnoj mreži u Bulevaru vojvode Mišića, deo od Gospodarske mehane ka Banovom brdu. Prvobitno je bilo predviđeno da radovi traju do februara 2010. godine, ali je zbog problema u saobraćaju Dragan Đilas, gradonačelnik, najavio da će rokovi biti skraćeni do kraja godine. On je najavio da će radnici kompanije „Svitelski” završiti radove na deonici od Kirovljeve do Kijevske ulice koja će od oktobra biti otvorena za saobraćaj. Predviđeno je da rekonstrukcija obuhvati obnovu tramvajskog koloseka i kontaktne mreže od Gospodarske mehane do okretnice u Požeškoj ulici, rekonstrukciju kolovoza i trotoara, sanaciju mostovskih konstrukcija, nadvožnjak kod Hipodroma, most preko Topčiderske reke i most preko Bulevara vojvode Mišića, saobraćajne signalizacije i opreme i osvetljenja, a biće izmeštena i zaštićena i elektroenergetska i telekomunikaciona mreža.

U Sekretarijatu za saobraćajkažuda je planirano da radovi u Požeškoj ulici i na petlji „Hipodrom” počnu ovog leta, jer su Beograđani u to vreme na odmoru i bilo je manje automobila na ulicama.

U ulicama Pariskoj i Tadeuša Košćuška od 1. juna rekonstruiše se 1.060 metaratramvajskih koloseka i kontaktne mreže, od Ulicevojvode Bojovića do Ulicecara Dušana biće obnovljeni trotoari i oivičenja za kolovoz. Predviđeno je da se osavremeni saobraćajna signalizacija i oprema i zaštite elektroenergetske, telekomunikacione, kablovske i kanalizacione mreže. Radovi će trajati 150 dana i koštaće oko 230 miliona dinara. Izvođač je „Alpine Bau Gmbh”, a stručni nadzor obavlja preduzeće „Duo Dec”.

Radovi u ulicama Tadeuša Košćuška i Pariskoj teku po utvrđenoj dinamici i očekuje se da budu završeni u ugovorenom roku. Kada bude završeno betoniranje, biće postavljena gumena podloga i filteri koji će smanjiti buku tramvaja. Za oko mesec i po biće asfaltiran i ovaj deo saobraćajnice.

Na ovom gradilištu bilo je problema, jer suraskopavanjem ulice radnici naišli na iskopine ispod zemlje. Da bi arheolozi uradili svoj deo posla, radovi su na nekoliko dana bili obustavljeni.

Arheolozima je ostalo desetak metara da završe istraživanja kod Uzun Mirkove ulice. Dogovor sa izvođačem radova je da na mestu gde su pronađene iskopine bude nasut pesak i da se onda postavi zaštitni materijal koji će sprečiti oštećenja.

Zbog radova na toplovodu u Ulici vojvode Stepe, na delu od Mite Cenića do Nikšićke, od 19. avgusta do 18. septembra obustavljen je tramvajski saobraćaj. Radove izvode radnici „Elektrana”. Zbog toga je promenjen i režim rada linija javnog gradskog prevoza, jer ovom trasom ne saobraćaju tramvaji, pa ih menjaju autobusi.

Taksisti tvrde da nema većeg zastoja u saobraćaju, jer vozila koriste tramvajsku prugu.

Zbog izgradnje novog železničkog mosta i proširenja ulice sa sadašnje tri na šest saobraćajnih traka, raskrsnica Ulice Jurija Gagarina i Bulevara Milutina Milankovića zatvorena je od 16. jula do kraja godine. Dosad je izgrađeno pet stubova i izlivena su tri polja novog železničkog mosta. Preostalo je da se izlije još jedno polje konstrukcije iznad postojećih saobraćajnih traka, posle čega će na mostu biti postavljena nova železnička oprema.Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda finansira radove sa 790 miliona dinara iz sredstava naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, a izvođač je „Energoprojekt niskogradnja”.

Dejan Spalović

[objavljeno: 02/09/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.