Papiri koče izgradnju petlje kod Careve ćuprije

Izvor: Politika, 19.Okt.2008, 23:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Papiri koče izgradnju petlje kod Careve ćuprije

Radovi neće početi dok ne budu rešeni imovinsko-pravni odnosi, poručuju iz Direkcije za građevinsko zemljište

Izgradnja nadvožnjaka kod Careve ćuprije koja bi, prema najavama, trebalo da počne do kraja godine, i dalje je neizvesna. Direkcija za građevinsko zemljište pokušava da reši imovinsko-pravne probleme, odnosno pitanje vlasništva nad zemljom i dok ta birokratska zavrzlama ne bude razrešena vozači će i dalje gubiti vreme čekajući ispred železničke rampe >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << nekada i po pola sata.

Nenad Bajić, šef Informativne službe Direkcije za građevinsko zemljište, kaže da na ovom mestu ima imovine kako fizičkih tako i pravnih lica, kao i da je veći deo problema rešen.

– Nezahvalno je prognozirati kada će ceo postupak biti okončan, ali Direkcija će, čim se stvore uslovi, zatražiti dozvolu za izgradnju, a posle toga ćemo raspisati tender za izbor izvođača – kaže Bajić i napominje da će novac biti obezbeđen iz budžeta Direkcije.

Plan o izgradnji nadvožnjaka iznad železničke rampe, nedaleko od Hipodroma, postoji od septembra prošle godine, ali nije mogao da bude sproveden u delo dok nije usvojen plan detaljne regulacije ovog dela grada. Sada je predviđeno da na ovom mestu bude podignut prelaz koji će omogućiti brži protok vozila i bolju vezu kako sa centrom tako i sa Novim Beogradom.

Milan Milosavljević, saobraćajni stručnjak koji je 35 godina proveo u Sekretarijatu za saobraćaj, ističe da je prvobitna ideja o gradnji nadvožnjaka nastala još sedamdesetih godina prošlog veka. Tada su, kaže, u sekretarijatu razmatrali mogućnost da podignu pontonski most, ali se od te namere odustalo i preovladalo je mišljenje da je mnogo bolje napraviti saobraćajnu petlju.

– Početkom godine je najavljivano da će ovde biti sagrađen nadvožnjak koji će se prostirati od malog mosta kod Topčiderske reke do Bulevara vojvode Mišića. To se, međutim, neće dogoditi, već će biti izgrađena petlja koja će se protezati od Caričinog grada duž cele Topčiderske doline i koja će se spojiti sa unutrašnjim magistralnim poluprstenom – objašnjava Milosavljević i naglašava da je ova petlja preduslov za izgradnju mosta preko Ade.

On tvrdi da je projektovano da buduća petlja na neki način spoji Banovo brdo i Novi Beograd, tako što bi se vozila nesmetano kretala Požeškom, preko Careve ćuprije, zatim pored restorana „Gospodarska mehana” i dalje preko budućeg mosta prema novobeogradskim blokovima.

– Ta petlja ima ogroman značaj za ceo grad i dok ona ne bude završena neće biti ništa od dugo najavljivane izgradnje mosta na Savi. Reč je o krupnom projektu koji uključuje i izmeštanje objekata „Jugopetrola”. Sve je to neophodno na vreme završiti da bi se napravili pristupni putevi do mosta – naglašava Milosavljević.

Stručnjaci očekuju i da će petlja uticati na smanjenje broja saobraćajnih nezgoda, jer Careva ćuprija i dalje predstavlja jednu od „crnih tačaka” gde je proteklih godina zabeležen veliki broj udesa.

N. Miković

[objavljeno: 20/10/2008]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.