Niže cene prevoza od oktobra, nova mreža linija od 2016.

Izvor: Politika, 09.Jul.2015, 11:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Niže cene prevoza od oktobra, nova mreža linija od 2016.

Sistem javnog prevoza imaće četiri zone. – Mesečna karta za zaposlene koji koriste samo zonu 1 biće 2.990 umesto 3.275. – Karta za ceo grad koštaće 4.990 dinara, a do sada je bila 7.740

Žitelji centra grada, ali i najudaljenijih prestoničkih opština od 1. oktobra će izdvajati manje novca za gradski prevoz. Beograd će biti podeljen na četiri nove zone, a na osnovu njih biće određena i tarifa za svaku vožnju. Ove izmene obelodanjene su juče u Starom dvoru, gde >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << je predstavljen novi sistem gradskog prevoza.

Za zaposlene koji se kreću samo u centralnoj zoni 1, budućoj „crvenoj”, mesečne karte biće jeftinije za oko 300 dinara, dok će za povlašćene kategorije cena za mesec dana biti niža oko 30 dinara od sadašnje. Granice prve zone biće kanal Sebeš, Mirijevski bulevar, Ustanička ulica kod raskrsnice sa Bulevarom kralja Aleksandra, ulice Braće Jerković, Pere Velimirovića i Blagoja Parovića. Na Novom Beogradu ova zona će se završavati u Bloku 45, a u Zemunu kod „kvantaša” i Saobraćajne tehničke škole.

Mesečna cena ostaće ista za sve kategorije putnika koji se voze samo u drugoj zoni. Nova granica druge „narandžaste”  zone biće Dunavac, Ugrinovci, Boljevci, Lipovička česma, Ripanj i deo Grocke.

Najveće pojeftinjenje mesečnih karata osetiće stanovnici buduće treće „zelene” zone koja će obuhvatati deo Grocke, Barajevo, Sopot i Obrenovac i četvrte „plave” zone u koju su smešteni Lazarevac i Mladenovac. Zaposleni sugrađani iz tih delova će od oktobra za kartu izdvajati 625 manje dinara nego do sada, dok će povlašćene kategorije plaćati 200 dinara manje.

Velika pojeftinjenja osetiće i sugrađani koji se zbog posla i drugih obaveza svakodnevno kreću kroz više delova grada, a samim tim i kroz različite zone. Najveću razliku primetiće Beograđani koji koriste sve četiri zone jer će mesečna karta za zaposlene biti jeftinija više od 2.700 dinara, a za povlašćene grupe iznad 1.100. Zaposlenim sugrađanima koji moraju svakodnevno da koriste prve tri zone od oktobra će ostajati oko 1.400 dinara više, a studentima i nezaposlenima oko 1.100. Cena se jedino neće menjati za zaposlene i za povlašćene grupe koji će uporedo koristiti zone jedan i dva.

Određene promene planirane su i za pojedinačne karte. Njihova cena će ostati ista u budućoj prvoj i drugoj zoni, ali od oktobra one će koštati isto u trećoj i četvrtoj – 89 dinara. Za 20 do 40 dinara pojedinačne karte pojeftiniće i za ljude koji koriste više zona u toku dana.

– Cene su smanjene za 80 odsto putnika, pogotovu za one iz prigradskih naselja, kako bi naplata bila pravednija – ukazao je Siniša Mali, gradonačelnik.

Uvođenje novih, skraćivanje ili produžavanje postojećih linija

Predstavljeni su i modeli za novu mreža linija koja će se uvoditi postepeno od 1. januara 2016. Neće biti ukinuta nijedna linija, već je planirano uvođenje novih ili skraćivanje ili produžavanje postojećih. Jedna od najvažnijih promena trebalo bi da bude povratak tramvaja 11 koji će voziti od Bloka 45 do kalemegdanskog Donjeg grada, i tramvaj 4 koji će voziti od Tašmajdana do Banjice.

Od nove godine, bez dodatnih ulaganja, trebalo bi da budu otvorena i nova početna i krajnja stajališta Viline vode kod „Tempa”, u Bloku 72, Ulici Agostina Neta i u Leštanima. Na Trgu Republike, Zelenom vencu i Glavnoj železničkoj stanici od naredne godine verovatno će biti ukinuto nekoliko okretnica kako bi se tu rasteretio saobraćaj.

Od 1. januara svi autobusi biće iste boje, a koja će to boja biti odlučivaće i sugrađani.

– U avgustu se otvara i tender za privatne prevoznike sa kojima ćemo sarađivati, a pobednika ćemo izabrati do nove godine. Svi autobusi koje od 1. januara budemo uveli moraće da imaju klima-uređaje, brojače putnika, bežični internet i video-nadzor – istakao je Mali dodajući da će sugrađani na sajtu Direkcije za javni prevoz moći da pogledaju novu mrežu linija i daju svoje predloge.

Nova strategija javnog saobraćaja u Beogradu je  dugoročna i ona će se uvoditi po fazama do 2020. godine čime će se potpuno izmeniti „krvotok” gradskog prevoza.

Svim ovim promenama, kako je juče rečeno, smanjiće se troškovi gradskog saobraćaja i preklapanje linija.

– Ovo je prvi put u novijoj istoriji grada da su promene u prevozu sistemske. One su pravljene na osnovu egzaktnih istraživanja, struke i rada velikog broja ljudi, a ne po nečijim proizvoljnim željama – zaključio je Goran Vesić, gradski menadžer, podsećajući da su u ovom poslu učestvovali i stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta.

Sadašnje stanje

od 500.000 stanovnika u prigradskim naseljima karte je do sada plaćalo 22.000

u rubnim opštinama cena karte kod različitih prevoznika sada nije ista – od Palate pravde do Ostružnice vožnja u gradskom prevozu je 89 dinara, a u prigradskom 230

najopterećenije saobraćajnice do sada su bile Ulica Vojvode Mišića u smeru ka gradu sa 8.063 putnika u jednom satu i Brankov most u smeru ka gradu sa 5.837 putnika

Pred validator i sa telefonom i platnim karticama

Kao značajnu novinu predstavnici grada su istakli plaćanje karata mobilnim telefonom. Putnici će uz pomoć aplikacije birati kartu koja im odgovara, a overavaće je prislanjanjem mobilnog na validator. Ove karte će koštati nešto više zbog troškova mobilnih operatera.

U planu je, najverovatnije od početka 2016. godine, i plaćanje prevoza platnim karticama.

Nova stajališta

Većina stubova novih stajališta biće postavljena do prvog oktobra. Prvo što će putnici na njima moći da uoče je u kojoj zoni se nalaze jer će oni biti označeni različitim bojama.

Na tablama će biti ispisani brojevi, ali i vrste vozila koja staju na tim stanicama.

Nastavak na Politika...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.