Izvor: Politika, 09.Dec.2013, 22:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Umesto građevinaca, u glavnim ulogama političari

Put Kragujevac–Batočina, koji je počeo da se gradi pre devet godina i još nije završen: spajan je i krpljen, pa pola puta ima a pola nema zaustavnu traku, za jedne je to autoput, za druge put prvog reda, a nekima obična gradska ulica

Kragujevac – Tragikomedija je odavno počela, a kada će se završiti, niko sa sigurnošću ne može da kaže. Gradi se već devet godina, a još nije ni blizu kraja, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << mada je put dugačak 25 kilometara. I nije reč o punom profilu, već samo o polovini puta, dvema od ukupno četiri trake.

Put Kragujevac–Batočina, važan za grad, opštinu i „Fijat”, jer ih spaja sa Koridorom 10, građen je bez „papira“, pa je nadležna saobraćajna inspekcija resornog ministarstva svojevremeno naložila da se prvi deo, koji je već bio izgrađen i pušten u saobraćaj, zatvori iz bezbednosnih razloga, sruši i vrati u prvobitno stanje.

Ni kraćeg puta, ni više političkih zavrzlama i prepucavanja, može se slobodno reći, kad se podsetimo koliko su puta svečano otvarani radovi i još svečanije u saobraćaj puštane izgrađene deonice.

I ko sve nije presecao crvene vrpce: ministri Velimir Ilić, Milutin Mrkonjić i Verica Kalanović, premijer Mirko Cvetković, lokalni političari Dragutin Radosavljević, Vladan Vučićević i Nebojša Zdravković, predsednik opštine Batočina Radiša Milošević, gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović. I svi su oni, najavljujući skori završetak kragujevačko-batočinskog „Skadra na Bojani“, puta od „nacionalnog značaja i prioriteta“, tako pokušavali da skupe još koji „politički poen“.

Tragikomedija kojoj se još ne nazire kraj imala je nedavno svoj novi „čin“, u kojem su učestvovali Igor Mirović, ministar za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu, i njegov iskusniji kolega Velimir Ilić, ministar građevinarstva i urbanizma.

Sredinom oktobra ove godine, Mirović je, prilikom posete Kragujevcu, izjavio kako će u republičkom budžetu za 2014. biti opredeljena sredstva za „intenzivniji nastavak radova“, a samo mesec i po dana kasnije, početkom decembra, na jednom stručnom skupu u ovom gradu, Ilić je to demantovao, rekavši: „Nastavak radova biće finansiran iz kreditnih sredstava“.

Mirović je još rekao i da bi put trebalo da bude završen do kraja 2015, a Ilić: „Završićemo nekako taj put, ali ne vidim da to može brzo. Rađen je bez planske dokumentacije, a vlada sada nema dovoljno sredstava. Pre će biti završen put Ljig–Preljina, nego Kragujevac–Batočina, koji je dosta kraći“.

Na sličan način dijalog su svojevremeno vodili i ideološki suparnici, gradonačelnik Stevanović, nekada u SPO-u, i ministar Mrkonjić, odavno i zauvek u SPS-u. Na petlji „Kapavac“ u Botunju, pre tri godine, Stevanović je izjavio kako će deonica kroz Kragujevac biti završena „do Đurđevdana i Dana grada“, na šta je Mrkonjić odgovorio: „Biće završeno pre, do Prvog maja i Dana rada“.

Kako se gradio, bez dokumentacije i građevinskih dozvola, sa parama koje su davane „na kašičicu“, tako i izgleda.

Nezavršeni put Kragujevac–Batočina, koji je ugovorna obaveza države prema „Fijatu“, pomalo liči na čudovište doktora Frankenštajna: spajan je i krpljen, pa pola puta ima a pola nema zaustavnu traku, za jedne je to autoput, za druge put prvog reda, a nekima obična gradska ulica, nastavak Lepeničkog bulevara, kako je to svojevremeno izjavio Nebojša Vasiljević, član kragujevačkog veća zadužen za investicije i razvoj.

„Zovite ga kako hoćete, samo ga završite“, zavapio je jednom prilikom gradonačelnik Stevanović, iznerviran što radovi sporo odmiču.

Radovi na druge dve kolovozne trake puta Kragujevac–Batočini počeli su s jeseni 2004. Do sada je urađeno oko 10 kilometara kragujevačkog dela, a sledeće godine, na desetogodišnjicu, kako i priliči, u saobraćaj bi trebalo da bude puštena i deonica kroz Batočinu, iste dužine. Ostatak, još pet kilometara, od centra ove opštine do rampe na autoputu Beograd–Niš, valjda će biti stavljeno u funkciju do kraja 2015.

Pod uslovom da država obezbedi sredstva i da ne bude nekih vanrednih izbora, koji bi, sasvim sigurno, dodatno produžili ovu tragikomediju, u kojoj su, umesto građevinaca, glavne uloge preuzeli domaći političari.

Brane Kartalović

objavljeno: 10.12.2013.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.