
Izvor: Radio 021, 24.Nov.2019, 18:22 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ugovor za Moravski koridor za desetak dana, najavljeno da će biti gotov do 2022.
Potpisivanje ugovora o izgradnji Moravskog koridora, jedne od najznačajnijih saobraćajnica, koja će povezati centralnu Srbiju, jug i zapad, i koridore 10 i 11, očekuje se za desetak dana, a taj autoput regulisaće i vodotoke Morave kojima prolazi.
Koridor dužine 110 kilometara povezaće pola miliona stanovnika.
Glavni projektant Moravskog koridora Aleksandra Lalić kaže da je autoput projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat, sa po četiri vozne >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << trake.
"Prolazi kroz opštine Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, Adrani, Mrčajevci, Čačak", kaže Lalićeva.
Projektant trase Radica Goronja navodi da će Moravski koridor prolaziti dolinom Zapadne Morave, najvećim delom, dolinom Južne Morave i dolinom Velike Morave, što znači da je u pitanju ravničarski koridor.
"Očekuje se 135 objekata, od čega 78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka", navodi Goronja.
Sa izgradnjom ovog autoputa bez ijednog tunela gradiće se i savremena telekomunikaciona veza, što će znatno smanjiti broj nesreća. Samo na tom potezu u Srbiji godišnje pogine trećina nastradalih u saobraćajnim nesrećama.
"Moravski koridor ima dodatnu problematiku, to su visoke vode 2018, 2019, 2016. Pokazalo se da Moravski koridor mora da se obezbedi od visokih voda. To je ono što malo povećava troškove izgradnje", istakao je direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
Spajanjem Koridora 10 od Pojata preko Ćićevaca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, stizaće se do Čačka i Koridora 11.
Moravski koridor bi trebalo da bude gotov do 2022. godine, a vrednost radova se procenjuje na 755 miliona evra.
Autor: RTS
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Pogledaj vesti o: Autoput