
Izvor: Politika, 08.Jan.2014, 21:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Magla uzima danak na putevima
Uzrok nesreća – neprilagođena brzina uslovima puta usled smanjene vidljivosti i klizavog kolovoza
Sedam osoba je poginulo, a više od 30 povređeno, u teškim saobraćajnim nesrećama na srpskim putevima u poslednja dva dana. Prema rečima nadležnih, uzrok je neprilagođena brzina uslovima puta – klizavom kolovozu i smanjenoj vidljivosti usled magle.
Krajem decembra na autoputu kod Šimanovaca u dva >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << lančana sudara, u kojem je zbog guste magle učestvovalo 38 vozila, nastradale su dve osobe.
Da li će se na srpskim drumovima ginuti svaki put kada se spusti magla, padne kiša ili se desi lapavica?
Kolovozi su doduše u lošem stanju i loše obeleženi. Saobraćajna signalizacija je više zbunjujuća nego korisna, a na elektronsku signalizaciju, koja bi trebalo vozače da upozori na stanje na putu i savetuje u vožnji, još ćemo sačekati.
Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja ocenjuje da je „subjektivni faktor” u saobraćaju ipak najpresudniji. On smatra da je postavljanje video-nadzora i promenljive saobraćajne signalizacije, koja bi obaveštavala vozače o vremenskim uslovima, bezbednim brzinama i alternativnim putnim pravcima ukoliko dođe do zastoja – neophodno, ali da je „na dugom štapu”.
– Osim ispravnih uređaja za upravljanje i zaustavljanje, vozila moraju da imaju zimske pneumatike i ispravne svetlosne uređaje. Vozači moraju da budu izuzetno pažljivi, da smanje brzinu i prilagode je uslovima saobraćaja, jer je teško zaustaviti vozilo ukoliko ono iznenada naiđe na prepreku. Odstojanje između vozila trebalo bi povećati dva do tri puta u odnosu na normalne uslove. Više nego obavezno je vezivanje sigurnosnih pojaseva, kako na prednjem tako i na zadnjem sedištu, a deca bi trebalo da se prevoze u bezbednosnim sedištima.
U gradskim uslovima je važno posebno obratiti pažnju u delu gde je pojačan pešački saobraćaj i u zonama raskrsnica – apeluje Jovanović.
Na putu Svrljig–Knjaževac, juče oko 12 časova, u sudaru dva automobila, poginuli su muž i žena, a njihovo dvoje dece je povređeno. Saobraćajna nesreća dogodila se kod mesta Đurđica, kada je „golf”, knjaževačke registracije, u kojem su se nalazili supružnici sa decom, prešao na levu stranu puta i direktno se sudario sa automobilom „ford fokus” niške registracije, u kojem je bilo troje putnika.
Na Ibarskoj magistrali juče oko 10 časova, na licu mesta je poginuo vozač „juga”, beogradske registracije. Do nesreće je došlo kada je on kod skretanja za Bele vode, prešao na levu stranu puta i udario u kamion „mercedes”, beogradske registracije.
U saobraćajnom udesu koji se dogodio na putu Kuršumlija–Blace, tri osobe su teže i lakše povređene.
Dvojica stranih državljana poginula su u saobraćajnoj nesreći koja se preksinoć dogodila kod naplatne rampe u Bubanj potoku, u blizini Beograda. Iz za sada neutvrđenih razloga vozač „mercedesa”, nemačke registracije, izgubio je kontrolu i udario u bankinu koja je probila vozilo. Od siline udarca automobil se prevrnuo i sleteo u jarak. Prema nezvaničnim informacijama, stradali su državljani Grčke, otac (69) i sin (43).
Dvogodišnje dete je poginulo, a dvoje mališana povređeno u nesreći na Ibarskoj magistrali kod Gornjeg Milanovca, 7. januara ove godine. Nesreća se dogodila oko 10.30 časova, kada je vozilo u selu Nevade, iz još neutvrđenih razloga, sletelo sa puta i prevrnulo se.
----------------------
Crna statistika
Prema podacima Uprave saobraćajne policije, 7. januara ove godine, na putevima u Srbiji evidentirano je 58 udesa u kojima su 33 osobe teže i lakše povređene, a četiri su poginule. U Beogradu su zabeležene 23 saobraćajne nesreće u kojima je 11 osoba povređeno, a dve su poginule.
-----------------------
Rada Divac nije životno ugrožena
Rada Divac, majka proslavljenog košarkaša Vlada Divca, koja je teško povređena prekjuče u saobraćajnoj nesreći u Ovčar Banji, nije životno ugrožena, potvrđeno je za Tanjug u čačanskoj bolnici. Na Božić, u udesu kod Čačka, podsetimo, poginuo je Milenko Divac, košarkašev otac. Vozilom je upravljala supruga.
-----------------------
Vidi i budi viđen
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju kaže da vozači pre svega moraju imati u vidu da ne smeju da voze „na slepo”.
Ukoliko magla onemogućava dovoljnu vidljivost, brzinu treba prilagoditi tako da vozač može da stane ukoliko naiđe na neku prepreku na putu ili da izbegne tu prepreku.
D. Vukosavljević
objavljeno: 09.01.2014.