Amerikanac probao Neveru: Kao da padaš u crnu rupu

Izvor: B92, 08.Jul.2023, 17:33

Amerikanac probao Neveru: Kao da padaš u crnu rupu

Bret Berk sa portala Autoblog kaže da je prvi Amerikanac koji je posetio Rimčevo najnovije sedište na periferiji Zagreba. Imao je priliku da proba najpoznatiji proizvod ove kompanije – Neveru.

Berk u svojoj recenziji piše da je Rimac sa Neverom već oborio svetske rekorde u kočenju i ubrzanju – uključujući ubrzanje od 0-96 km/h za samo 1,7 sekundi. On kaže i da Rimac planira da postavi još jedan svetski rekord, a tiče se najveće brzine postignute unutar zgrade.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
• Tehnologija u Neveri radi u korist vozačkog iskustva

"Uglavnom sam vozio po auto-putevima, po selima i brdima u Hrvatskoj. Rimac radi dvonedeljnu kontrolu kvaliteta za svaku Neveru koju napravi, uključujući i do 500 milja probne vožnje. Spojevi su glatki iznutra i spolja, sve radi kako treba i auto ne škripi kao egzotični italijanski automobili iz 1970-ih ili Tesla iz 2020. Možda je to rezultat iskustva osnivača i izvršnog direktora Mate Rimca sa sopstvenim Modelom S, za koji mi je rekao da je kvalitet materijala prihvatljiva samo 'ako vam nije previše stalo, ako niste baš zaljubljenik u automobile i ne brinete o svim detaljima enterijera i sličnim stvarima'", piše Berk.

Dodaje i da tehnologija na Neveri deluje u korist iskustva vožnje, za razliku od, recimo, Pininfarine Battista.

"Način rada Range maksimizira efikasnost dajući prednost prednjim motorima iako čak i u tom načinu autonomija sa 120 kWh baterijom smeštenom ispod poda u središnjem tunelu i iza sedišta prema Rimcu može iznositi oko 300 milja (480 km). Međutim, ne možete računati na to ako planirate nekoliko ubrzanja od 0-96 km/h za 1,7 sekundi. Punjenje od 0 do 80% traje samo 25 minuta putem 350-kilovatskog brzog punjača naizmenične struje iako Rimac tvrdi da automobil može podneti brzine punjenja od čak 500 kW kada infrastruktura za punjenje to omogući."

Režim krstarenja pruža mekše postavke vešanja i manje agresivno ubrzanje i upravljanje. Sportski režim podiže letvicu u svim ovim oblastima.

"Uglavnom sam oscilirao između ova dva režima, prvi na širim putevima, drugi na krivudavim putevima. Oba režima šalju snagu na motore prednjih i zadnjih točkova – zadnji proizvode znatno više snage – ali ograničavaju izlaz na 70% maksimalne snage. To nije neuobičajeno za automobile sa velikom snagom motora, ali ovde se čini kao posebno dobra ideja."

• "Bilo je to kao san u kojem se osećaš kako padaš. U crnu rupu"

"Način rada Track dodatno zateže i poboljšava stvari, omogućujući svih 1914 konjskih snaga i 1725 Nm obrtnog momenta. Način rada Drift šalje svu raspoloživu snagu na zadnje gume i isključuje stabilnost i kontrolu trakcije", piše Berk.

"Za ubrzanje od 0-96 km/h na stazi koristili smo Track mod, koji je prikladan. Koliko god sam pokušavao da se pripremim za iskustvo kada će mi mozak i unutrašnji organi biti gurnuti unazad silom 1.5 g, stvarnost jurnjave u Neveri bila je drugačija. Upravo sam pojeo tradicionalni hrvatski ručak, ali nisam osećao mučninu. Više je bilo blage dezorijentacije, kao da nisam mogao u mozgu procesuirati tu brzinu. Nije bilo poput onog sna kada otkrijete da možete leteti. Više kao san u kojem osećate da padate. U crnu rupu.", dodaje Berk.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.