
Izvor: MojAuto, 02.Okt.2015, 11:48 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Srećan 35-ti rođendan: Zašto je "jugo" naljutio Džeremi Klarksona
Serijska proizvodnja "juga" je zvanično krenula 2. oktobra 1980. godine u Kragujevcu i nastavila se sve do 2008. godine sa skoro 800.000 napravljenih primeraka za evropsko i američko tržište. Danas, 35 godina kasnije, prisećamo automobila koji je mnogima verno služio, dok su ga drugi sistematski opisivali kao "najgori automobil na svetu".
Svakako jedan od najsurovijih prikaza "juga" je stigao od najpopularnijeg
Prodajete polovni automobil?
Postavite besplatan >> Pročitaj celu vest na sajtu MojAuto << oglas.
automobilskog novinara Džeremija Klarksona u njegovoj proslavljenoj emisiji Top Gir. Klarkson nije imao nikakvog razumevanja za pristupačni automobil sa Balkana koji ga je toliko iznervirao da ga je na kraju pregazio tenkom. Britanski novinar nije jedini koji se šalio na račun "juga" pa su tokom godina skovani mnogi vicevi o pouzdanosti jugoslovenskog automobila.
Zašto svi vozači "juga" sigurno idu u raj?
- U paklu su već bili.
Zašto "jugo" ima grejače zadnjeg stakla?
-Da vam se zimi ne bi smrzle ruke dok ga gurate.
Šta se nalazi na zadnje dve stranice "jugićevog" uputstva za korisnike?
- Red vožnje gradskog autobusa.
Koja je razlika između vlasnika običnog "juga" i sportskog?
- Vlasnik sportskog "juga" nosi "najk" trenerku.
Među stvarima koje su posebno iritirale Karlksona tokom vožnje "jugića" je bio mali rezervoar koji se "potroši za oko 2 minuta", a kada je cinični novinar pokušao da demonstrira kočnice Zastavinog modela, završio je pored puta.
Kako se zovu kočnice na "jugu"?
- Dodatna oprema.
Kako da udvostručite cenu svom "jugu"?
- Napunite mu rezervoar.
Šta se brže raspada od Juga?
- Zemlja koja ga proizvodi.
Kako prete očevi sinovima u Americi?
- Ako ne budeš dobar kupiću ti "juga" pa će ti se cela ulica smejati.
Pošto je "jugo" napravljen po Fijatovoj licenci, Klarkson je opisao kako je po njegovom mišljenju tekao kreativni proces: "Kada su pravili "jugo 45", uzeli su sve najbolje što nudi "fijat 127" i - odbacili ih." Ipak, ono što je prelilo čašu tokom ovog testa je činjenica da vam za menjanje brzina u "jugu" nije potrebno kvačilo već samo čvrsta ruka.
Dokaz da su Srbi oduvek čuvali životnu sredinu.
- Više ga guramo nego što ga vozimo!
Zašto prodavci polovnih "jugo" automobila pomeraju kilometar sat unapred?
- Da bi kupac pomislio kako "jugo" može toliko da pređe.
Šta se čuje kad zalupiš vrata "juga"?
- Jače!!!
VIDEO> Top Gir o "jugu":
Pogledaj vesti o: Kragujevac