Završen pilon!

Izvor: Press, 08.Dec.2010, 23:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Završen pilon!

Glavni stub mosta preko Ade dostigao je visinu od 175 metara. Preostalo je da se nadogradi još 25 metara konstrukcije od nerđajućeg čelika, čime će dostići punu visinu od 200 metara Pilon budućeg mosta preko Ade Ciganlije dostigao je juče visinu od 175 metara, nakon što je izgrađen i njegov poslednji, 39. betonski segment. Preostalo je da se nadogradi još 25 metara kule od >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << nerđajućeg čelika, čime će dostići punu visinu od 200 metara. Most preko Ade biće najveći most na svetu sa jednim pilonom, zbog čega će ovaj stub biti prepoznatljivo obeležje grada.
Most do kraja 2011. godine
Inače, postoji svega nekoliko arhitektonskih rešenja kada je reč o izgradnji velikih mostova sa tako visokim pilonom. Ovaj stub imaće oblik uskog "A" i idealan arhitektonski oblik vitke šiljaste kupe. Na sličan način izgrađeni su poznati Normandi most u Francuskoj, sa stubom u obliku slova A, kao i Stoun katers u Kini, koji ima stub u obliku visokog dimnjaka.
Povodom završetka izgradnje betonskog dela pilona, gradilište na Adi posetili su gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić, gradski arhitekta Dejan Vasović i gradski menadžer Aleksandar Bijelić.
Đilas je najavio da će most koji spaja novobeogradsku i čukaričku obalu Save biti završen do kraja naredne godine.
- Pre tačno godinu dana, inženjeri su obećali da će krajem ove godine biti završena izgradnja pilona, a sada smo se uverili da su posao obavili i ranije. Dobro je što se most gradi ovom brzinom i što nam vremenski uslovi idu na ruku, kako bismo ga do kraja sledeće godine, kao što smo i obećali, pustili u saobraćaj. Počeli su pripremni radovi za petlju u Radničkoj, dok je petlja Careva ćuprija takoreći gotova i biće puštena u rad sledeće nedelje. Sve su to neophodne stvari da bi saobraćaj mogao da krene preko novog mosta ka Novom Beogradu pre kraja sledeće godine - naglasio je Đilas, i dodao da je sjajno što Diskaveri snima film o ovom mostu i što ćemo se njime ponositi u Evropi.
- Ipak, najvažnije je to što će se zahvaljujući njemu smanjiti gužve na ostalim mostovima, dakle, na prvom mestu su njegova efikasnost i praktičnost, a na drugom njegova lepota i impresivnost - istakao je Đilas.
Pre nego što se popeo na pilon, gradonačelnik je dodao i da se ne plaši visine, ali da ne treba gledati previše dole.
Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić napomenuo je da je most uspeh svih koji su učestvovali u realizaciji ovog velikog građevinskog poduhvata.
- Mnogo smo pričali o ovom mostu na Skupštini i sada sam srećan što o njemu govorimo upravo na konstrukciji koja će vrlo brzo prerasti u most. Ovo nije uspeh samo za nas koji vodimo Beograd, već za sve Beograđane, kao i za predstavnike opozicije koja nas je kritikovala, ponekad i bez ikakve argumentacije. Pozivam da svi zajedno do kraja podržimo ovaj projekat - naveo je Antić.
Treći po dužini kablova
Most preko Save biće prepoznatljiv i po kosim kablovima, koji su po dužini treći na svetu. Njegovi lukovi će, u zavisnosti od položaja, biti dugački od 96 do 376 metara, a po dužini kablova premašili su ga samo Živopisni most i most Surgut u Rusiji. Kablovi se kače za pilon na 105. metru, što je usklađeno sa napredovanjem glavnog raspona mosta. Na taj način će pilon kablovima praktično držati konstrukciju mosta tešku 8.600 tona, koja će izgledati kao da lebdi iznad reke. Do sada je zakačeno sedam pari kablova, a ukupno će ih biti 20.
Inače, dve obale Save trenutno razdvaja 500 metara, dok je do prvog sledećeg, od ukupno osam nosećih stubova mosta (uključujući i pilon), ostalo još 200 metara. Od ponedeljka će novobeogradska strana mosta biti duža za još jedan betonski segment dužine 20 metara, koji će se "naguravati" ka centralnom delu mosta. Istovremeno teče i izgradnja glavnog, čeličnog raspona mosta koji će, kada bude završen, biti dugačak 376 metara. Svaki od 24 čelična elementa teži oko 350 tona, dužina im je 16 metara i širina 45 metara. Do sada je od pilona preko reke montirano sedam segmenata, čime je glavni raspon dostigao dužinu od 140 metara od ose pilona.

Nastavak na Press...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.