Stari savski most u parku Ušće, ili na reci između Novog Beograda i Ade Ciganlije? ANKETA

Izvor: B92, 25.Okt.2019, 19:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stari savski most u parku "Ušće", ili na reci između Novog Beograda i Ade Ciganlije? ANKETA

Beograd -- Glavni urbanista grada Beograda Marko Stojčić pozvao je građane da učestvuju u anketi koja će odrediti budućnost Starog savskog mosta.

Anketa se nalazi na zvaničnom sajtu Grada Beograda i na BG portalu, gde građani mogu da iskažu svoje mišljenje o budućnosti Starog savskog mosta.

Na mestu Starog savskog mosta, 2020. godine započeće izgradnja novog mosta, koji će, zajedno sa planiranim tunelom između Savske i Dunavske padine, doprineti značajnom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << rasterećenju jednog od najopterećenijih saobraćajnih pravaca u gradu: Brankov most – Brankova – Dečanska – Bulevar despota Stefana.

Građani u anketi, dostupnoj na adresi https://www.bgportal.rs/#/aktuelnosti/238, mogu glasati za jednu od dve ponuđene varijante:

Varijanta 1 podrazumeva dve intervencije. Jedna je izgradnja novog mosta za pešačko-biciklistički saobraćaj, sa pristupnim stazama, u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije, čiji će izgled biti definisan projektom, a druga intervencija je demontaža Starog savskog mosta i ponovna montaža lučne čelične konstrukcije glavnog raspona u parku Ušće, na poziciji između TC "Ušće" i Muzeja savremene umetnosti. Most će ovom intervencijom predstavljati skulpturu na visini od 4,5 metara. Prostor ispod mosta može da sadrži kulturne, komercijalne i slične sadržaje. Investiciona vrednost radova je oko 1,7 milijardi dinara ili oko 15 miliona evra.

Varijanta 2 je preseljenje i dogradnja mosta između Novog Beograda i Ade Ciganlije za pešačko-biciklistički saobraćaj. Ona podrazumeva demontažu mosta i ponovnu montažu, izradu novih betonskih stubova i nedostajuće čelične konstrukcije i izgradnju prilaznih staza u nastavku Ulice omladinskih brigada do Ade Ciganlije. Investiciona vrednost radova je oko 1,6 milijardi dinara ili oko 14 miliona evra.

Podsećamo, ovaj most je sagrađen za vreme okupacije tokom 1942. godine, jer je tada jedini most preko reke Save (most kralja Aleksandra) bio srušen.

Most je od miniranja, od nemačkih nacista, 20. oktobra 1944. godine spasio beogradski učitelj Miladin Zarić. Za vreme trajanja Drugog svetskog rata nacistički vojnici su ovaj most zvali Most princa Eugena, a nakon rata ga je lokalno stanovništvo zvalo Nemački most. Vremenom su se oba naziva prestala koristiti. A pojedini Beograđani pogrešno ga zovu Železnički most, iako preko njega nikada nije prešao nijedan voz.

Tramvajske šine na mostu su postavljene 1984. u sklopu izgradnje tramvajske pruge do Bloka 45 na Novom Beogradu.

Poštovani čitaoci, pošto glasate na anketi B92, glasajte i na anketi koju je objavio Grad Beograd.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.