Izvor: Blic, 17.Jan.2008, 07:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Puno obećanog, a malo toga urađenog

Da je bilo prema obećanjima, bageri bi uveliko radili na prvoj trasi lakog metroa, most na Savi preko Ade Ciganlije spremao bi se za svečano otvaranje, Staklenac na Trgu Republike bi bio srušen, a plac za novu Gradsku galeriju ograđen. Da je bilo prema najavama, rekonstrukcije „Gazele" i „Pančevca" bile bi u punom jeku, pa i radovi u Južnom bulevaru završeni. Kasne svi važni infrastrukturni projekti, haos u gradu se >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << povećava, a razlosi su, naravno, „brojni i opravdani".



„Građevinski radovi na lakom šinskom sistemu, popularno nazvanom laki metro, počeće za dve godine" - najavio je 24. septembra 2005. godine direktor Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju grada Boris Ranković. Prošle su dve godine, ali nema ni „g" od građevinskih radova.

„Staklenac će se rušiti sredinom ove godine" - rekao je 3. januara 2007. godine glavni gradski arhitekta Đorđe Bobić dodajući da bi ubrzo posle toga trebalo da počne gradnja Gradske galerije na Trgu Republike. „Staklenac" je juče, 16. januara 2008. godine, stajao „živ i zdrav" na Trgu.

Most preko špica Ade Cigalnije prioritet je gradskih vlasti od 2002. godine. Šest godina je prošlo, a radovi ni tu nisu počeli kad je trebalo, a to je bio početak 2007. godine.

Da li su najavljeni projekti kule u oblacima, na koje ne treba da računamo, koji će ostati u paprima kao nikad izgrađen „teški" metro?

- Nisu to kule u oblacima. Na svim tim projektima se radi. Most na Adi je, na primer, potpuno pripremljen za izgradnju. Ostalo je samo da Direkcija izabre izvođača i da radovi krenu. Tačno je da sve ide sporije nego što bismo želeli, ja bih lično voleo da sve ide mnogo brže, ali moraju da se poštuju procedure. Procedure su jedini krivac što projekti kasne - kaže Đođe Bobić, glavni gradski arhietkta.

Gradski menadžer Bojan Stanojević ima dodatnih opravdanja i razloga za kašnjenje kapitalnih objekata u gradu.

- Objekat takvog tipa kao što je most preko Ade Cigalnije nije u Beogradu građen poslednjih 40-tak godina. Od ideje da se gradi pa do završetka mosta prođe, prema svetskim iskustvima, od osam do deset godina. Dakle, ne kasnimo sa mostom preko Ade - kaže za „Blic" Bojan Stanojević, dodajući da „nemamo ni dovoljno građevinske operative za izvođenje projekata".

Rekonstrukcija dva najvažnija gradska mosta, „Gazele" i „Pančevca", koji su u nadležnosti republičkih vlasti, najavlju se poslednjih godinu dana. I tu radovi nisu počeli.

Prve najave rekonstrukcije „Gazele" počele su pre nešto više od godinu dana. Istog trenutka, svim Beograđanima se „podigla kosa na glavi" od pomisli na zatvaranje najprometnijeg mosta u gradu.

Početak radova najavljivan je na svaka dva do tri meseca. Kao nepohodan uslov za početak pominjano je iseljavanje „Karton sitija" i završetak dela obilaznice, od Ostružnice do Ibarske magistrale.

Nijedan od ova dva uslova nije ispunjen, a prema poslednjim, najsvežijim vestima, „Gazela" će početi da se rekonstruiše u oktobru 2008. godine, do kad treba da bude gotov Sektor 4 gradske obilaznice.

Konačno, Pančevački most, koji od postanka nije ozbiljnije rekonstruisan, neprestanim odlaganjem doveden je do granica izdržljivosti. Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP-a, koji je radio projekat rekonstrukcije „Pančevca", rekao je nedavno za „Blic" da ako do maja meseca ne počne sanacija Pančevca, on više neće da snosi odgovornost za stanje mosta, a projekat rekonstrukcije „baciće u Dunav"!

Kad je šta trebalo

-Most na Adi - trebalo je da počnu radovi početkom 2007. godine, prilazne saobraćajnice neće početi pre proleća 2008.

-„Gazela" -početak najavljivan za jun 2007., pa za oktobar 2007., pa proleće 2008 i, poslednja infromacija, oktorbar 2008.

-Pančevački most - najavljivani radovi još za maj 2007, biće dobro ako do ovog maja počne rekonstrukcija

-Stari savski most - rekonstrukcija počela 13.oktobra , ima još vremena da stigne na vreme (1. marta)

-Južni bulevar - počeo 1. septembra, trebalo da bude gotov za tri meseca, kasni dva meseca, zbog neucrtanih podze,mnih instalacija

Đilas „gura" obilaznicu

Važan deo obilaznice (Sektor 4 Ostružnica -Ibarska magistrala), koji treba da oslobodi „Gazelu" teških kamiona, biće gotov krajem

septembra a najkasnije do 15. oktobra 2008. godine - obećali su juče izvođači radova direktori „Mostogradnje" i „Planuma" na sastanku u Vladi sa ministrom za NIP Draganom Đilasom i v.d. gradonačelnika Zoranom Alimpićem. Đilas i Alimpić su, sa svoje strane, obećali da će izvođačima radova na vreme, a ponegde i avansno, plaćati radove, za šta je u NIP-u za 2008. godinu izdvojeno dve i po milijarde dinara, a iz budžeta Beogarada još dve milijarde.

Ministar Đilas, koji se od septembra prošle godine bavi završetkom obilaznice, uspeo je da za poslednjia četiri meseca vrati sve dosadašnje dugove izvođačima radova (1,7 milijardi dinara) i prikupi dodatnih 4,5 milijarde za završetak Sektora 4.

Most „Gazela" rekonstruisaće stranci

Rekonstrukcija „Gazele" počeće nakon završetka Sektora 4 obilaznice oko Beograda, u oktobru 2008. Direktor „Puteva Srbije" Slavoljub Tubić izjavio je juče da je u toku evaluacija tendera za „Gazelu" na koji se javilo šest firmi i sve su strane. On je rekao da će rekonstrukcija „Gazele" trajati godinu i po, a da će zatvaranja „Gazele" biti „najviše 80 dana". Tokom rekonstrukcije će, kako se najavljuje, na Savi biti postavljene barže.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.