Umesto uspomena sa letovanja - astronomski račun za moblini

Izvor: Press, 03.Okt.2015, 13:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Umesto uspomena sa letovanja - astronomski račun za moblini

Umesto lepih uspomena sa prvog zajedničkog porodičnog letovanja, subotička porodica Arvai iz Grčke, zbog polusatno uključenog rutera za moblini internet kompanije VIP mobajl, preko mobilnog telefona starije generacije sa android platformom, nosi noćnu moru "tešku" više od 3.000 evra.
         Đerđ Arvai tvrdi da su megabajti već bili potrošeni, a pošto je ugovorom bilo >> Pročitaj celu vest na sajtu Press << predviđeno da u tom slučaju internet saobraćaj neće biti moguć, žalio se zaštitniku građana Subotice, čija ga je zamenica uputila na RATEL, kao i kompaniji VIP koja je, pored tvrdnji da je račun ispravno tarifiran, ponudila da se problem "reši na obostranu korist".
"Za 29 minuta - 3.000 evra, znači preko 100 eura po minutu - mislim da to ne postoji nigde u svetu. Pretpostavljam da iznajmljivanje špijunskog satelita ne košta 100 evra po minutu", požalio se Đerđ Arvai Tanjugu.
Arvai je ispričao da je, suočen sa najavljenim otkazom u preduzeću u kojem je radio odlučio da ove godine porodicu odvede u Grčku na letovanje.
Na letovanje je poneo i ruter za mobilni internet kompanije VIP mobajl, čiji je postpejd korisnik, sa idejom da deca u povratku s letovanja, kada već budu u zemlji, prekrate dugo putovanje autobusom surfovanjem na internetu preko android telefona.
Arvai naglašava da u pretplatničkom ugovoru jasno stoji da internet saobraćaj neće biti moguć nakon potrošenih megabajta u okviru paketa, što je bi slučaj kada su krenuli na more, dok je povratak planiran za početak narednog meseca kada će im ponovo biti na raspolaganju nova količina interneta.
Međutim, na samom letovanju, njegova kćerka, kako kaže iz želje da se pohvali na Fejsbuku da je na letovanju, krišom je uzela ruter i uključila ga, surfovala preko mobilnog telefona starije generacije sa android platformom više od pola sata, nakon čega se ruter isključio.
Tokom letovanja priznala je ocu šta se dogodilo, ali Đerđ nije ni sanjao šta će ga dočekati po povratku u Suboticu – račun od 358.545 dinara, što je skoro 1.000 puta više od iznosa njegove mesečne pretplate.
Arvai pita kako je moguće da ruter radi nakon potrošenog saobraćaja i zašto ga VIP nije isključio pre nego što je iznos porastao za skoro 1.000 puta.
Takođe je u neverici da je za pola sata surfa potrošeno pola gigabajta podataka, kada se surfovalo preko telefona, pošto šifru za konekciju znaju samo članovi porodice.
"Mislim da je nepravda u pitanju. Za 29 minuta 3.000 evra, znači preko 100 eura po minutu – mislim da to ne postoji nigde u svetu. Pretpostavljam da iznajmljivanje špijunskog satelita ne košta 100 eura po minutu", rekao je on.
Arvai kaže da se žalio VIP-u, a ta kompanija u pisanom odgovoru dopisniku Tanjuga navodi da je "račun ispravno tarifiran i kreiran, jer je u pitanju prenos velike količine podataka u romingu u Grčkoj, u sesijama koje ukupno traju više od pola sata, preko internet rutera".
Naglašavaju da taj model rutera ima i tehničku mogućnost istovremenog povezivanja do10 mobilnih uređaja na mrežu, kao i da je "usluga svesno korišćena u romingu, s obzirom na to da je Arvai poneo uređaj u inostranstvo".
Iz VUP-a su poručili da je Arbai treblo da uređaj uključi kako bi se uspostavila konekcija preko odabrane mobilne mreže.
"U skladu sa činjenicom da nam, bez izuzetka, roming partneri naplaćuju iznos saobraćaja koje naši korisnici ostvaruju preko njihovih mreža u inostranstvu, nismo u mogućnosti da prihvatimo reklamaciju gospodina Arvaia kao osnovanu", navodi kompanija VIP u dopisu.
Oni dodaju da su zbog toga ponudili izmirenje plaćanja računa na rate, ali da će, uzimajući u obzir situaciju u kojoj se Arvai nalazi, pokušati i da dođu do "obostrano zadovoljavajućeg rešenja".
Aravai se žalio i zaštitniku građana Subotice, čija zamenica Ljiljana Vuković Simić kaže da su ga uputili na Republičku agenciju za elektronske komunikacije RATEL, koja je nadležna za kontrolu elektronskih komunikacija i ističe da je prigovor podnet u roku.
RATEL je, kako naglašava, u obavezi da mu pismeno odgovori u roku od 15 dana.
Ona ističe da je zbog situacije u kojoj se nalazi Arvai i njegova porodica razmotrena mogućnost dodele besplatnog advokata, ali da to nije moguće, jer je za spor nadležan sud u Beogradu.
Takođe naglašava da to nije prvi put da se Zaštitniku građana obraćaju stranke sa takvim ili sličnim problemima.
"Prošle godine nam se obratila stranka koja je imala problem sa telefonskim računom koji je bio izuzetno visok. Isto smo je na ovaj način uputili, čak smo i gospodinu Đerđu Arvaiju, vodeći računa o Zakonu o zaštiti podataka o ličnosti, dostavili pisani prigovor koji bi mu mogao pomoći u konkretnoj situaciji", rekla je Simić Tanjugu.
Pogledaj vesti o: Android,   Subotica

Nastavak na Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.