Žene, seksepil i rast ekonomije

Izvor: B92, 07.Dec.2010, 16:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Žene, seksepil i rast ekonomije

Kada žene u modernom društvu posegnu za kreditnom karticom šta će prvo kupiti: a) namirnice b) ručaće u restoranu c) lekove d) poklone za decu? Ništa od ovog nije tačan odgovor. Većina žena će kupiti novu odeću, i to što kvalitetniju.

Šta tera žene da kupuju toliko garderobe i učine da ovaj sektor ekonomije zarađuje milijarde? Da li je to estetska potreba za finim detaljima ili finim vezom i duplim šavovima? Najlogičniji odgovor bi bio da žele da izgledaju lepo >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i moderno sledeći put kada se izlože pogledima. Ali kojoj je publici to namenjeno i kada žene najviše žele da obnove svoju odeću?

Dr Kristina Durante je sa svojim kolegama sprovela tri studije koje delimično nude odgovor na ova pitanja, jedan je u vezi sa ženskim ciklusom, a drugi sa prisustvom druge atraktivne žene.

Prethodna istraživanja su pokazala da, kada su u periodu ovulacije, žene prolaze kroz mnoge evolutivno značajne promene u svojim mislima, osećanjima i ponašanju. Mnogo je veća verovatnoća da će žene koje ovuliraju zagledati zgodne muškarce, više će ih privlačiti simetrični i dominantni muškarci i biće sklonije prevari.

U studiji su proučavali da li ove psihološke promene mogu da se prenesu na potrošačko ponašanje žene. Takođe, istraživački tim je ispitivao da li na ove promene utiče i prisustvo potencijalnih muških partnera ili potencijalne konkurencije (atraktivnih žena). Naučnici su ispitivali žene sa redovnim ciklusom koje nisu pile neku vrstu hormonske kontracepcije.

U laboratoriji je testiran njihov urin, da bi se videle promene u količini estrogena povezane sa ovulacijom. Zamolili su ih, potom, da idu u kupovinu, tako što će posetiti sajt koji je nudio veliki broj odeće i modnih detalja (cipela, tašnica itd.) Rečeno im je da izaberu 10 komada koje bi najradije tog dana ponele kući. Polovina stvarčica koje su izabrale bile su seksi (ali ne suviše napadne).U prvom ispitivanju je otkriveno da žene koje ovuliraju biraju seksi odevne predmete.

U drugom eksperimentu su ponovili isti zadatak, samo što su ženama pre kupovine pokazivali ili: 1) atraktivnu ženu 2) neatraktivnu ženu 3) atraktivnog muškarca 4) neatraktivnog muškarca Rezultati su pokazali da su žene generalno birale atraktivniju odeću kada su prethodno gledale u zgodnog muškarca. Ovaj efekat nije bio u vezi sa tim da li žena trenutno ovulira. Međutim, ovulacija je imala uticaj na ženu da kupi seksi odeću kada je prethodno gledala u atraktivnu ženu.

Treći eksperiment je pokazao da su žene sklonije kupovanju seksi odeće tokom ovulacije kada im je pre toga pokazana fotografija atraktivne žene, ali samo ako su te žene bile u blizini (sa istog univerziteta) i tako bile konkurencija za nalaženje potencijalnih muškaraca. Atraktivne žene iz udaljenih gradova nisu inspirisale na biranje seksi artikala iz onlajn kataloga.

Autori studije su zaključili da „ovučacija izaziva kod žene želju da se obuče da bi impresionirala jer su hormonske promene pri povećanoj plodonosti povezane sa osetljivošću žene na prisustvo istog pola”. Kao što su autori primetili, većina žena nije svesna da li je u periodu ovulacije ili ne, pa je teško objasniti ova otkrića van bioloških termina, npr. u svojstvu igranja društvene uloge žene.

Iako na ženu pri kupovini ovulacija utiče verovatno podsvesno, ovo nije iracionalno ponašanje, već se ovde uklapa sa ekonomskim postupcima koji su „vrlo racionalni”. Ranije studije su pokazale da je upadljivo oblačenje kod muškaraca povezano sa nalaženjem partnera na potpuno drugačiji način – oni nisu inspirisani željom da izgledaju atraktivnije, već da pokažu kako imaju gomilu novca.

Rezultati istraživanja dr Durante pokazuju da žene u potrazi za partnerom žele da izgledaju izuzetno seksi, naročito kada je u blizini druga atraktivna žena koja može da ih ugrozi ili učini neprimetnim.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.