Stiže nam revolucija u pakovanju jaja?

Izvor: B92, 01.Jul.2013, 18:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Stiže nam revolucija u pakovanju jaja?

Dizajn utiče na svaki aspekt naših života, od kompjuterskih interfejsa pa sve do načina na koji su upakovane namirnice koje kupujemo u prodavnicama. Kao deo projekta BBC „Future Imagineering“ u kom su dizajneri imali priliku da ponovo osmisle svakodnevne objekte, istakla se dizajnerka iz Mađarske koja je uspela da unapredi nešto što se nije menjalo decenijama.

Prošlo je skoro 100 godina od kada je kanadski izumitelj Džozef Kojl usavršio dizajn koji je za cilj imao >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << da spreči lomljenje jaja na njihovom putu ka prodavnici.

Njegov dizajn predstavljao je prvo kartonsko pakovanje za jaja koje je nudilo zaštitu za ovu izuzetno važnu, ali lomljivu, namirnicu.

Kasnije, 50-ih godina prošlog veka, britanski dizajner H G Benet stvorio je dizajn koji i dan danas gledamo u prodavnicama i koje se sastoji iz kartona, oblikovanog papira i plastike sa posebnim odeljkom za svako jaje.

Dok su se brojna pakovanja za namirnice vremenom menjala, skromno kartonsko pakovanje za jaja ostalo je nepromenjeno.

Mađarska studentkinja dizajna Eva Valiček uspela je da stvori adekvatnu zamenu. Njen koncept za kartonsku kutiju za jaja budućnosti napravljen je od kartona i gumice. Iako je prvobitno bio namenjen školskom takmičenju, njen dizajn skrenuo je pažnju i pojedinih kompanija.

„Posmatrala sam postojeća pakovanja za jaja i otkrila da sva imaju brojne nedostatke. Ono što je najvažnije, postojeće kutije ne mogu biti prilagođene veličini jaja u njima – manja jaja mogu da se prevrnu ili puknu“, izjavila je Eva i dodala:

„Želela sam da dizajniram fleksibilnu kutiju kako bi odgovarala različitim veličinama jaja. Napravila sam mnogo verzija dok nisam stvorila pravi oblik. Tokom tih eksperimenata slučajno sam naišla na gumicu koja se nalazila na mom stolu. Tada sam shvatila da sam pronašla savršeno rešenje“.

Kutija je takođe vrlo laka za transport pošto se može preklopiti kada je prazna i kupci mogu da vide jaja koja se nalaze unutar nje.

Međutim, svi koji se brinu za bezbednost svojih jaja možda ipak neće biti oduševljeni otvorenom kutijom, ali Eva veruje da je njen dizajn dovoljno robustan da ih zaštiti.

„Jaja su čvrsto spremeljena u kutiji zahvaljujući fleksibilnoj gumici. Možete je i pomerati sa jedne strane na drugu i jaja se neće polomiti niti ispasti“.

Karton koji se koristi za ovaj dizajn može se reciklirati i ponovo koristiti.

Eva tvrdi da je kutija i dalje samo ideja a ne gotov proizvod, ali svoje interesovanje pokazalo je nekoliko kompanija među kojima se nalazi i proizvođač iz Hrvatske sa kojim je trenutno u pregovoru.

Tako da, ukoliko se ovog leta nađete u Dubrovniku, postoji šansa da će vašu pažnju u prodavnici skrenuti krajnje neobična kutija za jaja.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Stiže nam revolucija u pakovanju jaja?

Izvor: B92, 01.Jul.2013

Dizajn utiče na svaki aspekt naših života, od kompjuterskih interfejsa pa sve do načina na koji su upakovane namirnice koje kupujemo u prodavnicama. Kao deo projekta BBC „Future Imagineering“ u kom su dizajneri imali priliku da ponovo osmisle svakodnevne objekte, istakla se dizajnerka iz Mađarske...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.