Izvor: SrbijaDanas.com, 19.Maj.2022, 11:24

PUCANJE KOŽE, TRNCI, OPADANJE KOSE: Ne zanemarujte SIGNALE koje vam telo šalje, odmah reagujte na ove SIMPTOME

PUCANJE KOŽE, TRNCI, OPADANJE KOSE: Ne zanemarujte SIGNALE koje vam telo šalje, odmah reagujte na ove SIMPTOME

Olakšajte sebi!

Primetite li određene promene na koži, telo vam šalje singnal da vam nedostaju vitamini ili minerali. Ovo su promene na koje treba obratiti pažnju.

Pucanje kože na rubovima usana, znači da vam nedostaju gvožđe, cink i B vitamini, poput vitamina B3, B2 i B12. To je uobičajeno kod vegetarijanaca jer zbog načina prehrane često ne dobijaju dovoljno spomenutih supstanci.

Rešenje je jesti više blitve, kikirikija, mahunarki poput sočiva, >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << mesa, lososa, tune, jaja, školjki i rakova. Apsorpcija gvožđa pojačana je vitaminom C, koji takođe pomaže u borbi protiv infekcije. Kombinirajte ove namirnice s povrćem poput brokola, crvene paprike, kelja i karfiola.

Crveni osip na licu (a ponekad i na drugim mjestima) i gubitak kose, može značiti da vam nedostaju vitamin B7, poznat kao vitamin za kosu. Ako jedete sirova jaja, to vas čini ranjivima jer protein prisutan u sirovim jajima, pod nazivom avidin, inhibira sposobnost tela da apsorbuje biotin.

Rešenje je jesti više kuvanih jaja (kuhanje deaktivira avidin), losos, avokado, gljive, soju, orahe, maline i banane.

Crvene ili bele promene na koži slične aknama, obično na licu, rukama, bedrima i stražnjici, može značiti da vam nedostaju esencijalne masne kiseline i vitamini A i D.

Rešenje je jesti više lososa i sardina, orašastih plodova kao što su orasi i bademi te semenki kao što su lan i konoplja. Za vitamin A, jesti više zelenog povrća poput mrkve, batata i crvene paprike. Ovo povrće ima dosta beta karotena, koji telo koristi kako bi dobilo potreban vitamin. I samo 10 minuta na suncu pomoći će vam da dobijete dovoljno vitamina D.

Trnci i peckanje u rukama, nogama ili bilo gde u telu, mogu značiti da vam nedostaju vitamini skupine B, poput folne kiseline (B9), B6 ​​i B12. Ovaj nedostatak je izravno povezan s perifernim živcima. Navedeni simptomi mogu se javiti i u kombinaciji s anksioznošću, depresijom, anemijom, umorom i hormonskom neravnotežom.

Rešenje: Jesti španać, šparoge, cveklu, pasulj, jaja, školjke, rakove i meso živine.

Grčevi u mišićima, probadajuća bol u prstima, zglobovima, lukovima stopala, nogama i leđima, mogu značiti da vam nedostaju magnezijum i kalcijum. Ako redovno vežbate, možete izgubiti više minerala (i vitamina B skupine koji su topivi u vodi) zbog jakog znojenja.

Rešenje: Jesti više banana, badema, lešnika, tikvica, trešanja, jabuka, grejpa, brokolija, povrća tamnih listova, kao što su kelj i spanać.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.