Izvor: SrbijaDanas.com, 06.Jun.2020, 07:40

POSPANI STE, UMORNI I SVE VAM JE TEŠKO? Pet caka koje će pomoći ako osećate da nemate energije

POSPANI STE, UMORNI I SVE VAM JE TEŠKO? Pet caka koje će pomoći ako osećate da nemate energije

Probajte!

Pre vanrednog stanja bilo je važno postići sve dnevne obaveze, obaviti posao, ispuniti rokove i možda pronaći malo vremena za sebe. U trenutku kada je objavljena globalna pandemija i uvedeno vanredno stanje, sve je stalo i otišlo u drugi plan - najvažnije je bilo ostati zdrav. Dani su proticali drugačije, porodice su bile na okupu, posao se obavljao od kuće, obroci se nisu naručivali već kuvali, slobodno vreme se provodilo u domovima...

Iako je mnogima >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << predah prijao, sve su ovo promene koje naš organizam doživljava kao stresne situacije na koje brzo mora da se prilagođava. Sada je vreme da se vratimo u sve one dnevne rutine koje je koronavirus prekinuo i zato predstavljamo nekoliko saveta kako pripremiti telo na ubrzanu svakodnevicu bez skidanja zdravlja sa vrha liste priroriteta.

San je važan za srce i mozak

Od velike je važnosti da kvalitetno spavate, barem 6 do 8 sati tokom noći jer se tokom spavanja odvijaju važni procesi koji pomažu organizmu da prikupi snagu i energiju. San igra posebnu ulogu u funkcionisanju najvažnijih organa u telu - srca i mozga. U velikom delu noći, srce i vaskularni sistem usporeno rade i jedino tada odmaraju, a mozak se oslobađa viška informacija koje su nepotrebne i do 10 puta više nego kada smo budni.

Budite optimistični u prilagođavanju

Verujemo da se mnogi ne raduju povratku u stanje pre vanrednog, ali je možda baš sada vreme da promenimo pogled na sve i postanemo pozitivniji. Razmišljajte o tome šta možete da promenite kako bi vam svaki dan bio bolji – da se budite ranije i pijete kafu kod kuće, počnete da meditirate kako biste ublažili stres, pišete liste dnevnih zadataka kako biste lakše organizovali vreme, odlučite šta kod sebe želite da unapredite, a šta izbacite i sa prijateljima i porodicom se posavetujete oko toga.

Fizička aktivnost može samo da pomogne

Ne pričamo samo o teretanama, trčanju i grupnim ili individualnim treninzima. Fizička aktivnost su i ples, sređivanje kuće, šetnja do posla, sa ljubimcem ili prijateljima. Koju god aktivnost da odaberete za pokretanje mišića, ona će pozitivno uticati na vaš kardiovaskularni sistem, imunitet, energiju i smanjenje stresa. Osećaćete se i izgledati bolje, postavićete primer vašoj deci i prijateljima i pomoći telu da se lakše vrati u brži ritam.

Hranite se kvalitetno – unosite vitamine

Pravilna ishrana je jedan od ključnih faktora za funkcionisanje imuniteta. Epidemija nam je pokazala koliko je važno da imunitet uvek bude spreman na odgovor i zato ga održavajte kvalitetnom ishranom bogatom vitaminima. Za početak se pridržavajte važnog opšteg načela o smanjenju unosa soli, šećera i nezdravih masnoća. Nakon toga se potrudite da na trpezi na radnom mestu i kod kuće uvek imate neku od namirnica bogatih najvažnijim vitaminima.

Birajte vodu bogatu mineralima

Za svakodnevnu hidraciju, koja je ujedno i izvor najvažnijih minerala bez kojih organizam ne može, možete koristiti prirodnu mineralnu vodu, posebno onu koja je bogata magnezijumom. Magnezijum često ne unosimo u dovoljnim količinama kroz hranu, ali ga zato možemo nadoknaditi unosom vode, iz koje ga telo može lako apsorbovati, što su potvrdile i neke naučne studije.

Oblik magnezijuma koji naš organizam može efikasno da iskoristi za pokretanje više od 300 vitalnih funkcija u telu možete uneti kroz vodu prirodno bogatu ovim mineralom - Mg Mivelu.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.