Izvor: SrbijaDanas.com, 27.Maj.2020, 20:33

Obratite pažnju: Namirnice koje smanjuju menstrualne tegobe i one koje ih podstiču!

Obratite pažnju: Namirnice koje smanjuju menstrualne tegobe i one koje ih podstiču!

Promenite ishranu.

Prehrambene potrebe kod žena menjaju se tokom menstrualnog ciklusa, a fluktuacija hormona nije jedini razlog za to. Određene namirnice mogu da pomognu kod grčeva, glavobolje, mučnina i umora...

U tom periodu žene gube i esencijalne minerale i vitamine, te je potrebno nadoknaditi ih kroz adekvatnu i uravnoteženu ishranu.

Tokom menstrualnog ciklusa žena najviše gubi gvožđe od minerala. Stoga, u tom periodu treba konzumirati hranu >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << bogatu gvožđem, a jedna od njih je brokoli.

Osim toga, brokoli je bogat i vlaknima, magnezijumom i kalijumom koji pomaže u smanjenju nadutosti, boljem radu probave i opuštanju mišića.

Banane mnogi smatraju najboljom namirnicom tokom menstrualnog ciklusa.

Banane su pune kalijuma, magnezijuma i vlakana, te pomažu kod nepravilnog rada creva i dijareje.

Tamna čokolada je puna zdravih minerala poput gvožđa, magnezijuma, antioksidanasa i flavanola. Oni su dobri za krv i za opuštanje krvnih sudova. Osim toga, utiče i na bolje raspoloženje.

Losos sadrži zdrave omega-3 masne kiseline i bogat je izvor proteina. Ova vrsta ribe smanjuje upale i ublažava grčeve tokom ciklusa.

Đumbir je dobar za kontrolu upale, ali takođe pomaže kod smanjivanja menstrualnih bolova.

Dodajte sveži đumbir u čaj ako imate bolove u stomaku.

Citrusi su posebno dobri jer osim vitamina, sadrže i puno vlakana i vode. Agrumi su dobri za ublažavanje mučnina i drugih neugodnih stanja povezanih s menstruacijom.

Mleko sadrži laktozu, specifičnu vrstu šećera koju neki ljudi teško probavljaju. Uz to, laktoza može da uzrokuje nadimanje, bolove u želucu i mučninu.

Vaše omiljene grickalice mogu da poboljšaju raspoloženje, ali mogu i da uzrokuju nadimanje i upale zbog količine rafiniranog šećera.

Telo već prolazi kroz dovoljno problema gubeći krv i vitalne minerale. Zbog toga izbacite veštački šećer.

Istraživanja pokazuju da konzumiranje kofeina za vreme menstruacije može da produži njeno trajanje, a u nekim slučajevima može dovesti i do amenoreje, izostanka menstruacije.

Uz to, kofein može da podstakne jače simptome PMS-a.

Začinjena hrana može loše da utiče na vaš želudac. Međutim, neke namirnice mogu biti jako korisne za menstrualni period.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.