
Izvor: Kremasica.com, 05.Jan.2010, 04:55 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kozmetička industrija u ovoj godini
Možda ste do sada negde već čuli za Lipstcik index, tj. indeks ili efekat karmina, što je izraz koji je obeležio kozmetičko tržište za vreme ove globalne krize. Radi se o tome da prema većini tržišnih istraživanja, žene u vreme krize mnogo više novca troše na dekorativnu kozmetiku (prvenstveno ruževe za usne) kako bi sebi za relativno malo novca obezbedile osećaj zadovoljstva šopinga i predstojećeg ulepšavanja. Došlo je, međutim, neko novo vreme, a predviđanja su da je efekat karmina u kozmetičko-ekonomskim prilikama zamenio izraz Austerity chic ili Asketski (umereni) šik. Dakle, popularnost na globalnom nivou poprima trend da se sa što većom uštedom dobije što bolji izgled. Lepota se sve više reklamira kao neophodnost, a ne kao luksuz (lepo smo rekli: …ni Kremašica nije ono što je nekad bila…), pa su žene iz tih razloga primorane da postanu kreativnije pri ulepšavanju dok se uklapaju svaka u svoj budžet. Ovo znači da se žene vraćaju osnovama i da se pre okreću jeftinijoj nezi i predupređivanju fizičkih nedostataka, nego što daju više za dekoraciju i skupu šminku. Opširnije...