Izvor: B92, 25.Jul.2021, 11:54

Stručnjaci otkrivaju pet saveta za duži život posle šezdesete

Stručnjaci otkrivaju pet saveta za duži život posle šezdesete

Zlatne godine dolaze sa brigama i izazovima, svakako. Ali one takođe mogu zaista biti najbolje godine u vašem životu. Da biste ih maksimalno iskoristili, postoje neke jednostavne stvari koje ne biste trebali da zaboravite da uradite.

Zapamtite ovih pet saveta koje su preporučili lekari i bićete na dobrom putu da sačuvate zdravlje i sreću.

Možda se sećate kako su vaši roditelji ili bake i deke kasno spavali ili ustajali rano, tvrdeći da starijim odraslima >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << treba manje sna. Danas nauka kaže da to nije tačno.

U stvari, starije odrasle osobe često imaju manje sna ili nekvalitetnije spavanje zbog zdravstvenih stanja koja mogu da se leče, poput hroničnog bola, nesanice ili anksioznosti.

Stručnjaci iz Nacionalne fondacije za san, preporučuju odraslima svih uzrasta sedam do devet sati kvalitetnog sna noću kako bi se osiguralo optimalno zdravlje i smanjio rizik od hroničnih bolesti poput bolesti srca i demencije.

Pandemija kovida 19 podsetila nas je da bi svi odrasli trebalo da budu u toku sa redovnim vakcinacijama kako bi imuni sistem bio jak i smanjio rizik od ozbiljnih bolesti ili smrti.

Razgovarajte sa svojim lekarom o vakcinisanju protiv gripa, upale pluća, velikog kašlja i herpes zoster-a.Stručnjaci kažu da bi svaka odrasla osoba trebala da dobije jednom godišnje vakcinu protiv gripa, posebno ljudi stariji od 60 godina.

Istraživači kažu da je tokom pandemije kovida 19 previše ljudi svake starosne grupe počelo da pije mnogo alkohola. Ali čak i pre pandemije, zdravstveni stručnjaci bili su zabrinuti zbog pijenja kod ljudi starijih od 60 godina.

Nedavna istraživanja otkrila su da se 10 odsto ljudi starijih od 65 godina prekomerno konzumira alkohol i to četiri ili više pića po jednom obroku , a 10 do 15 odsto ljudi ne počinju previše da piju dok ne postanu stariji.

Prekomerna konzumacija alkohola povećava rizik od raka, bolesti srca, fizičkih povreda i interakcija sa lekovima. Da biste ostali zdravi, pijte umereno ili se uzdržavajte.

Stručnjaci kažu da žene ne bi smele da piju više od jednog alkoholnog pića dnevno, a muškarci da se zaustave na dva.

Kako starimo, naša tela treba da se kreću više, a ne manje. Stručnjaci kažu da redovno vežbanje poboljšava kvalitet mišića, sprečava gubitak kostiju, pojačava metabolizam i poboljšava san.

Suprotno tome, sedenje povećava rizik od gojaznosti, kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa 2 i demencije.

Američko udruženje za srce preporučuje da se svake nedelje obavlja 150 minuta vežbanja umerenog intenziteta (ili 75 minuta energičnog vežbanja). Neki primeri vežbanja umerenog intenziteta uključuju brzo hodanje, ples ili baštovanstvo; snažne vežbe uključuju trčanje, plivanje, planinarenje ili biciklizam.

Čini se da usamljenost izaziva stresnu reakciju u telu, što može imati široke zdravstvene posledice. Istraživanje je pokazalo da usamljenost može povećati rizik od demencije kod starijih odraslih za 50 odsto.

Druga evropska studija otkrila je da je verovatnije da će muškarcima koji su se osećali usamljeno tokom dve decenije dijagnostikovati rak.

Dok se nakon 60 godina fokusirate na svoje zdravlje, druženje smatrajte važnim kao i vežbanje. Budite u kontaktu sa prijateljima i voljenima, pridružite se aktivnostima ili grupama za podršku ili volontirajte.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.