Izvor: B92, 01.Avg.2013, 14:54

Novi fitnes hit: Dijeta dubokog disanja

Novi fitnes hit: Dijeta dubokog disanja

Ako vam je muka od zelene salate i limuna, nova vest iz Japana možda vam ulije nadu da ćete se konačno rešiti suvišnih kilograma.

Bivši glumac Miki Riosuke tvrdi da je izgubio 13 kilograma i 12 cm u obimu struka za samo sedam nedelja tako što je praktikovao dijetu dubokog disanja.

Riosuke (55) kaže da je sve što treba da se radi prema ovom programu dva minuta koncentrisanog dubokog udisanja, a zatim naglog izdisanja.

Guru objašnjava da je dijetu osmislio >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << greškom, dok je vežbao tehnike disanja kako bi ublažio bolove u leđima.

Vežbajući, primetio je da gubi kilograme.

Osoba koja je na ovoj dijeti treba da zauzme specifičnu pozu, pre nego što tri sekunde udiše vazduh, a onda ga snažno izdahne u trajanju od sedam sekundi.

Riosuke tvrdi da za samo dva do pet minuta takvog vežbanja dnevno mogu da se vide dobri rezultati.

Prva poza podrazumeva zatezanje muskulature zadnjice, dok stojite u raskoraku s jednom nogom ispred prebacujući težinu na drugu.

U ovoj pozi, vežbač udiše vazduh tri sekunde, dok diže ruke iznad glave. Prilikom izdisaja, treba napeti sve mišiće.

Drugi način ove dijete, podrazumeva uspravno stajanje sa zategnutom zadnjicom i stavljanje jedne ruke na stomak, a druge na donji deo leđa.

Džil Džonson, osoba koja je napravila program Oksisajz, takođe zasnovan na tehnikama disanja objašnjava: “Masnoća se sastoji od kiseonika, ugljenika i vodonika. Kada kiseonik koji udišemo dospe do molekula masti, on ih razlaže na ugljen dioksid i vodu.

Krv zatim preuzima ugljen dioksid, otpadni proizvod naših tela, i vraća ga u pluća na izdisanje. Što naše telo koristi više kiseonika, više masnoće sagorevamo”.

Riosukeova dijeta navodno povećava mišićnu izdržljivost i ubrzava metabolizam povećavajući nivo kiseonika u krvi.

Ipak, većina stručnjaka smatra da dva minuta dnevno nisu dovoljna za rezultate koje garantuje japanski guru.

Ričard Godfri, lekar Britanskog olimpijskog medicinskog centra kaže da je efikasnost ove tehnike vrlo sumnjiva.

“Srednje do visoko intenzivna aktivnost, poput veslanja, energične šetnje ili trčanja tokom dužeg vremenskog perioda jedini su načini za sagorevanje masnoće i ubrzavanje metabolizma.

Duboko disanje i lagane vežbe tokom pet minuta dnevno neće sagoreti dovoljno kalorija da transformišu oblik tela”, kaže on.

Štaviše, profesor Jan Mekdonald, profesor na Fakultetu biomedicine u Derbiširu upozorava da duboko udisanje može učiniti više štete nego koristi.

“Preduboko udisanje i izdisanje može poremetiti ravnotežu između ugljen dioksida i kiseonika u telu koja je potrebna radi neutralisanja krvi. To može dovesti do vrtoglavice, pa čak i padanja u nesvest”, kaže on.

Nastavak na B92...






 Povezane vesti
Novi fitnes hit: Dijeta dubokog disanja

Novi fitnes hit: Dijeta dubokog disanja

Izvor: medio.rs, 02.Avg.2013, 11:16

Ako vam je muka od zelene salate i limuna, nova vest iz Japana možda vam ulije nadu da ćete se konačno rešiti suvišnih kilograma.

Nastavak na medio.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.