Nova kampanja za borbu protiv alkoholizma među mladima: Reaguj trezveno

Izvor: B92, 10.Jan.2024, 14:33

Nova kampanja za borbu protiv alkoholizma među mladima: "Reaguj trezveno"

Sa prvim danima 2024. godine nevladina organizacija "Solidarnost za decu" je u sedištu ove organizacije na Novom Beogradu najavila svoju novu kampanju "Reaguj trezveno", čiji je cilj edukacija građana, a pogotovo dece, o problemu alkoholizma, kao i suzbijanje promovisanja alkoholnih proizvoda na internetu, kao mediju u kojem ne postoji nikakva zaštita najmlađih od konzumiranja takvih sadržaja.

Branislav Zagorac, član Upravnog odbora NVO "Solidarnost za decu", tom prilikom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je istakao da je problem alkoholizma u celom svetu, pa i u našoj zemlji, takav da utiče ne samo na osobe sa tim problemom, već i na sve one koji sa njima dolaze u kontakt i na neki način zavise od njih, što su često deca.

Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, u Srbiji se godišnje troši u proseku preko 8 litara alkohola po glavi stanovnika, što našu zemlju stavlja na 50. mesto u svetu.

Razlog za zabrinutost nosi podatak da su u ovom istraživanju obuhvaćena i deca od 15 godina starosti i da se, uprkos tome što to zakon najstrože zabranjuje, starosna granica u kojoj mladi prvi put probaju alkohol sve više spušta, istakao je Zagorac.

Snežana Bisenić, generalna sekretarka NVO „Solidarnost za decu“, rekla je da naši zakoni uglavnom dobro regulišu pitanja vezana za promociju i prodaju alkoholnih pića i da se u tom smislu poštuju standardi kakvi važe i širom Evrope.

Problem je u tome što se tehnologija mnogo brže menja i razvija nego što to naš pravni poredak može da prati. Ona je istakla da je činjenica da se deca danas uopšte ne informišu putem klasičnih medija, kakvi su na primer televizija ili štampa.

Deca se danas informišu putem interneta, a taj prostor je praktično neuređena džungla u kojoj vrebaju brojne opasnosti za njih. Samim tim i promovisanje alkoholnih pića, otvoreno ili prikriveno, koje je još i opasnije, dodatno preti da stvori klimu koja može da prouzrokuje velike probleme u dečjem razvoju.

Gospođa Bisenić je rekla da je, nažalost, u našoj kulturi konzumacija alkoholnih pića neka vrsta potvrde zrelosti i da takav stav moramo menjati ubeđujući decu da je u stvari pravi znak zrelosti odgovornost – prvenstveno prema sebi, svom zdravlju, a potom i prema drugima.

"Kampanja Reaguj trezveno će zbog toga i koristiti internet kao svoj primarni medij, a pre svega društvene mreže, kako bi što lakše doprla do onih kojima je i namenjena. Osim toga, obratićemo pažnju na javne ličnosti koje na svojim društvenim mrežama svesno ili nesvesno promovišu konzumaciju alkohola kao društveno prihvatljivo ponašanje i zamolićemo ih da se upoznaju sa činjenicama o štetnom uticaju alkohola na mlade, na koje i oni nesumnjivo imaju veliki uticaj kao osobe na koje se ugledaju. Posebnu zahvalnost NVO Solidarnost za decu izraziće onim pojedincima koji će nam se priključiti tokom ove akcije, a kojih će, ubeđeni smo, biti mnogo", zaključio je Branislav Zagorac.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.