Vozač oštetio budžet za više od tri miliona dinara

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 11.Okt.2014, 19:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vozač oštetio budžet za više od tri miliona dinara

Revizijom svrsishodnosti poslovanja koju je sprovela Državna revizorska institucija (DRI) utvrđeno je da je N.L. koji je bio zaposlen kao vozač u Upravi za zajedničke poslove republičkih organa oštetio budžet Srbije za više od tri miliona dinara, izjavio je danas predsednik DRI Radoslav Sretenović.

Protiv N.L. je podneta krivična prijava, a u međuvremenu je dobio i otkaz, rekao je Sretenović na novinarskoj radionici u Aranđelovcu.

To lice je u periodu od >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << 10. februara 2011. do 9. juna 2013. godine kroz falsifikovanje službenih isprava, pre svega putnih naloga, oštetilo budžet za oko 3,3 miliona dinara, a protiv njega je podneta krivična prijava Prvom osnovnom javnom tužilaštvu, naveo je Sretenović.

Osim te prijave, Uprava za zajedničke poslove republičkih organa podnela je još jednu krivičnu prijavu koja je kasnije i dopunjena, dodao je Sretenović.

On je rekao da je revizijom svrsishodnosti, koja se odnosila na korišćenje službenih vozila kod direktnih korisnika budžeta, ustanovljeno da je vozač te uprave zloupotrebe činio tako što je falsifikovao putne naloge.

To je ustanovljeno tokom revizije kada su se uporedili putni nalozi, koji su ostali kao primerak u republičkom pravobranilaštvu, gde je N.L. radio kao vozač.

Predsednik DRI rekao da se putni nalozi koji su predstavnici DRI zatekli u Upravi potpuno razlikuju od prethodno pomenutih.

Sretenović je rekao da je vozač, da bi pravdao gorivo koje je kupovao, različito pisao lokacije, odnosno republičkom pravobranilaštvu je dostavljao putne naloge sa lokacijom Beograd - lokal, a upravi tačne lokacije u unutrašnjosti na koje je odlazio (Smederevska Palanka, Paraćin, Kragujevac...)

Reč je o vozilu marke "škoda" beogradskih registarskih oznaka.

Uprava za zajedničke poslove dobila je podatak da je za 9. 702 kilometara potrošeno 1. 418 litara goriva.

Kada se to uporedilo sa podacima republičkog pravobranilaštva videlo se da u tim dokumentima stoji da je to vozilo za period do 31. marta utrošilo 346 litara goriva za pređenih 1.702 kilometara.

Kako je kazao Sretenović, odgovorno lice takav nalog potpisalo verujući da je stvarno reč o tolikoj kilometraži.

Nakon toga, vozač je nastavio sa evidentiranjem putnog naloga kupovinom goriva na različitim pumpama.

"Na koji način je zloupotrebio vozilo sud će dati konačnu odluku, ali je došlo do dopisivanja relacija da bi se opravdalo gorivo koje je trošeno", kazao je predsednik DRI.

N.L je vozio republičkog pravobranioca u to vreme, koga je takođe zloupotrebio jer je potpisivao podatke ne znajući o čemu se radi, naveo je Sretenović.

On je rekao da je to prva revizija svrsishodnosti koja je obavljena u Srbiji, a u toku je nova koja se odnosi na raspolaganje nepokretnostima u Srbiji budući da se pokazalo da država ne raspolaže jedinstvenom evidencijom. Ta revizija će biti završena naredne godine.

Postupak revizije svrsishodnosti trajao je oko godinu dana, a revizija je obuhvatila službena vozila direktnih korisnika budžeta, odnosno vlade, vladinih kancelarija i službi, ministarstva, uprave i direkcije u sastavu ministarstava.

Prema podacima koje su dostavli 126 direktnih korisnika budžeta ukupan broj službenih vozila u Srbiji je 26.966.

Od tog broja, 6.244 su vozila opšte namene, a 20.722 vozila posebne namene.

Službena vozila opšte namene su od dana nabavke do 31. decembra 2012. godine prešla blizu 590 miliona kilometara dok su u 2012. godini prešla ukupno više od 67 miliona kilometara, odnosno u proseku 12.000 kilometara po vozilu.

Budući da joj je u nadležnosti da donosi zaključke i predlaže preporuke po završetku revizije, DRI je preporučila Vladi Srbije da normativno uredi oblast upravljanja službenim vozilima, kao i da definiše kriterijume na osnovu kojih se dodeljuje pravo korišćenja službenog vozila, način korišćenja, sve neophodne evidencije, sistem kontrole korišćenja i posebno kontrola svih troškova u vezupi sa korišćenjem službenih vozila.

Na radionici za novinare u Aranđelovcu bilo je reči i o drugim revizijama koje obavlja DRI, a tokom ove godine počelo se sa sprovođenjem više takvih revizija i to u resornim ministarstvima, opštinama, zdravstvenim ustanovama i institutima, javnim preduzećima.

Kako je najavio predsednik DRI, krajem oktobra očekuje se objavljivanje prvog izveštaja revizije i to za Nacionalnu korporaciju za osiguranje stambenih kredita u Beogradu.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.