Izvor: Blic, 23.Apr.2007, 12:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Taksisti bez dozvole oduzimaju automobil
Svakom „divljem" i linijskom taksisti uhvaćenom na ulici će, uz naplatu kazne od 30.000 do 120.000 dinara za nelegalan prevoz putnika, saobraćajni inspektori zaplenjivati i automobil, nova je odluka gradske uprave koja će početi da se primenjuje za desetak dana. Zaplenjeni automobil će stajati u „Parking servisu" dok prekršajni ili privredni sudija ne odredi kaznu, a vlasniku će se uredno naplaćivati i ležarina od 300 do 600 dinara dnevno.
Regularna novosadska taksi >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << udruženja podržala su model obračuna sa „divljim" taksistima, preuzet iz Beograda, gde se već nekoliko meseci uspešno primenjuje. Saobraćajni inspektori potvrdili su da je dokumentacija pripremljena i da se samo čeka da gradska uprava sklopi ugovor sa „Parking servisom" oko upotrebe pauka i mesta za odlaganje vozila.
U inspekciji, iako za sada ne mogu da kažu da li će preuzimati uloge „insajdera", navode da je dogovor o saradnji sa saobraćajnom policijom već napravljen. Nelegalnom taksisti koji ne bude imao novca da plati kaznu i odveze zaplenjeni automobil, vozilo će biti prodato na licitaciji.
- Bar 100 do 150 taksista vozi linijski u Novom Sadu. Najčešće voze od Novog Sada do Futoga, do Bačke Palanke i do Rume, mada se događa da formiraju i linije ka Zrenjaninu. Dođu desetak minuta pre autobusa i pokupe putnike, voze ih po ceni koju dogovore, iako to nije dozvoljeno legalnim taksistima. Oni moraju da uključe taksimetar, pa koliko vožnja staje - staje. Poseban su problem „divljaci", taksisti bez ijedne dozvole. Krajnje je vreme da se ovaj problem reši i zato svi mogu da računaju na našu punu podršku - kaže Sava Živanić, predsednik udruženja „Maksi Novosađani".
Vožnja do pauka
- Inspektor se ne predstavlja, već kao putnik uđe u taksi i vozaču kaže da ga vozi na određenu adresu, na kojoj ga čekaju kolega i saobraćajni policajac. Važno je da taksista ne zna da vozi inspektora da bi se uobičajeno ponašao: stajao na određenim mestima da pokupi putnike, kao da je autobus u pitanju, pogađao se za cenu umesto da uključi taksimetar... Na kraju vožnje, proverava se dokumentacija i, ako nema dozvolu za rad, pauk odnosi vozilo. Do sada je u Beogradu bilo 60 ovakvih intervencija, posle kojih se sa ulice povuklo 1.900 nelegalnih i linijskih taksista - prenosi iskustva Aleksandar Bjelić, predsednik Udruženja taksista Beograda.