Postavlja se zaštita od vetra na putu Novi Sad-Čenej

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 11.Dec.2018, 19:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Postavlja se zaštita od vetra na putu Novi Sad-Čenej

Za područje Čeneja, kao i za najveći deo Vojvodine, karakteristična je slaba pošumljenost, a zimi i pojava snežnih nanosa duž puteva. Tokom ostalih godišnjih doba, na putu Novi Sad–Čenej, često se javljaju jaki udari vetra, tako da je važno formiranje vetrozaštitnog pojasa, na kome upravo rade ekipe "Gradskog zelenila".

Iz Gradskog zelenila kažu da se pre svega trude da prilikom pošumljavanja podjednako budu zastupljeni kako grad tako i prigradska naselja koja su >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << ušla u program redovnog održavanja od pre 3 godine. Na putnom pravcu Novi Sad-Čenej, uklanjalo se 6.500 hiljada hektara samoniklog rastinja, a radiće se i na podmlađivanju žive ograde duž tog puta. U zoni autobuskih stajališta biće postavljene klupe kao i korpe za otpatke.

"Radovi se obavljaju duž puta, sa jedne i druge strane. Obnavljaju se drvoredi koji su vremenom dosta stradali pre svega od vetra i snežnih nanosa. U okviru drvoreda imamo 130 stabala koje je bilo potrebno ukloniti, taj posao je završen i umesto tih stabala sadimo 300 sadnica lipe, platana i javora", kaže Ivan Nožinić, potparol JKP" Gradsko zelenilo".

Pored ovih vrsta drveća, ne treba zaboraviti i topolu, koja je isto tako veoma dobra za podizanje vetrozaštitnog pojasa. Međutim, njena sadnja se izbegava na mestima gde postoji opasnost po bezbednost građana.

Kako kaže profesor Dragan Jovanović, svi vidimo osnovne pozitivne aspekte u funkciji rastinja koji se vežu za takav problem padavina i nanošenja snega. Međutim, pojedine vrste drveća mogu i negativno da utiču na probleme u bezbednosti u saobraćaju.

"Ako imamo listopadno drveće pored puta u vremenu jeseni i pogotovo kada imamo opadanje lišća s druge strane verovatnoića kišnih perioda je tada veća, koeficijent prijanjanja prilikom pada lišća i kiše je u tim uslovima na tim putevima dosta manja i postoji veća verovatnoća da imamo izletanje vozila sa kolovoza u takvim situacijama ", ističe profesor bezbednosti saobraćaja na FTN-u Dragan Jovanović.

Kada posmatramo ruralne puteve, sve ono sto se sadi van zone 9 metara bilo bi idealno, gledajući sa aspekta bezbednosti saobraćaja, zaključuje Jovanović.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.