
Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 09.Sep.2024, 03:12
Počinje gradnja prvog mosta na budućem autoputu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad
Premijer Miloš Vučević obišao je radove na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde počinje izgradnja prvog mosta na toj deonici.
Predsednik Vlade Srbije obišao je radove na delu između Glogonjskog i Jabučkog rita, zajedno sa generalnim sekretarom Provincije Šandong Li Vuom i predsednikom kompanije Šandog hajspid grupe Vang Šifengom.
Projekat izgradnje autoputa Beograd-Zrenjanin >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << -Novi Sad je ukupne dužine 105,4 kilometra. To je važna saobraćajnica u severnom delu Srbije koja povezuje srpsku prestonicu Beograd, industrijski grad Zrenjanin i drugi grad po veličini u Srbiji Novi Sad.
Ovo je prvi projekat u okviru Sporazuma o ekonomskoj i tehničkoj saradnji Kine i Srbije u oblasti infrastrukture, koju jedna kineska kompanija izvodi po principu planiranje, projektovanje i izgradnja.
Nakon što ovaj projekat bude završen, promovisaće celokupni društveno-ekonomski razvoj Srbije.
Period izgradnje je 72 meseca, uključujući i period projektovanja.
Autoput je projektovan da bude dvosmerni, sa četiri trake i maksimalnom brzinom od 130 kilometara na čas.
Projekat takođe obuhvata 38 mostova, od kojih su četiri sa ekstra velikim rasponom, 19 mostova sa velikim rasponom, 15 sa srednjim i malim rasponom, 16 podvožnjaka, 55 propusta, sedam petlji, osam naplatnih stanica, dva parkinga i četiri odmorišta.
Vesić: Rok za izgradnju autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad šest godina
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, koji je danas zajedno sa premijerom Milošem Vučevićem, obišao radove na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde počinje i izgradnja prvog mosta, da će radovi na tom autoputu biti završeni za šest godina, a vrednost projekta je 1,5 milijardi evra.
"Ovaj autoput je deo širih projekata koje imamo za Banat. Ono što je važno, to je da će on biti izgrađen za šest godina, odnosno 72 meseca je rok za izgradnju, i biće izgrađen zajedničkim radom kako kineske kompanije 'Shandong High Speed', tako i srpske kompanije koje rade na ovom projektu", rekao je Vesić novinarima.
Prema njegovim rečima, vrednost ovog projekta je milijarda i 596 miliona evra.
"Zaključen je po principu ključ u ruke, a to znači nema dodatnih radova", rekao je Vesić i istakao da kineska kompanija koja radi autoput spada u najbolje kompanije.
"Oni u ovom trenutku imaju još dva projekta, završiće do kraja septembra do Valjeva i počinju da rade južnu obilaznicu oko Valjeva, i ove godine će pustiti, bilo je planirano, 23 km Dunavskog koridora, ja mislim da će biti oko 35 km. Sledeće godine završiće Dunavski koridor do Golupca - Požarevac, Veliko gradište, Golubac, i to će biti završeno deset meseci pre ugovorenog roka", rekao je Vesić.
On je zahvalio ovoj kineskoj kompaniji, koja je, kaže, prva kompanija koja se odazvala na poziv Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, da finansira stručnu praksu za naše studente, kako bi oni sticali iskustvo, studenti građevinarstva, mašinstva, arhitekture.
Vesić je kazao i da sve što se gradi u Srbiji gradi se u skladu sa novim normativima EU, a to znači da su "pametni autoputevi".
Vesić je rekao i da se radi na projektu pretvaranja postojećih autoputeva u "pametne" autoputeve, dodajući da to rade Telekom Srbija i Institut Mihajlo Pupin.
"U narednih nekoliko godina imaćemo sve autoputeve koji će biti pametni", rekao je Vesić i podsetio da po evrposkoj direktivi do 2030. godine sva vozila proizvedena u EU moraju da budu kompatibilna sa softverom na autputevima, što znači da vozila sama čitaju znake, prilagođavaju brzinu i slično.
"Naši autoputevi treba da budu spremni za to", poručio je Vesić.
Ova investicija najavljuje bolje dane za Banat
Premijer Vučević izjavio je danas, prilikom obilaska radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde počinje izgradnja prvog mosta na toj deonici, da ova investicija najavljuje bolje dane za Banat koji je, kako je rekao, dugo bio zapostavljen.
"Ovaj autoput od Beograda preko Zrenjanina, pa na Novi Sad suštinski menja krvnu sliku južnog i srednjeg Banata, donosi optimizam za ostanak građana koji žive na ovim prostorima, Zrenjaninu daje dodatni impuls da se razvija, ali ne samo Zrenjaninu već i Kovačici, Opovu i svim opštinama koje će se naći na putu", rekao je Vučicević novinarima.
Kako je rekao, ovo je projekat koji smo nekada mogli samo da sanjamo, pre svega Banaćani.
"Posebno verujem da ćemo ga uspešno realizovati jer saradnja sa kompanijom Šandong Hajspid je više nego uspešno iskustvo. Poštovali su rokove i kvalitet i ispunili ono što je bilo dogovoreno", rekao je Vučević.
On je rekao da je siguran da će za 72 meseca autoput biti završen.
"Projekat koga sa radošću čekamo da vidimo i koji će unaprediti, ne samo infrastrukturnu mrežu, već i doneti život ovde. Kad tome dodamo da ćemo konačno uraditi i poslednju fazu obilaznice oko Beograda, spojiti južni deo Beograda, pa onaj jugoističnu sa Pančevom, kada znamo da će Zrenjanin dobiti autoput ka Novom Sadu i Beogradu, kada znamo da će Novi Sad da dobije i autoput ka Zrenjaninu, kada znamo da se gradi Fruškogorski koridor, onda vidite da to neće biti isti gradovi", rekao je Vučević.
Vučević je podsetio i na ono što se zajedno radi sa predsednikom, a ot je razvoj banatske železnice.
"Mi ćemo za kratko vreme da rekonstruišemo kompletnu železničku infrastrukturu od Beograda, Pančeva, pa jedan kraj na Kikindu, kraj na Čoku i Suboticu za vozove koji će ići 120 km na sat...", rekao je Vučević.
Time će Banaćani biti mnogo bliži i Beogradu i Subotici, dodao je on.
"Spajanjem sa Suboticom moći će da koriste brzu prugu Subotica-Novi Sad-Beograd koji završavamo do kraja novembra ove godine, i naravno, onaj severni krak takozvani 'smajli' i spojićemo te možda i najzapostavljenije krajeve u severnom delu Srbije, a to su somborski i kikindski okrug", rekao je Vučević.
Takođe, rekao je da se radi projektovanje autoputa Beograd-Vršac i rekonstrukcija pruge Beograd-Vršac.
"Čeka nas izgradnja novog mosta na Dunavu", rekao je Vučević.
Fabrika Linglonga dobra vest za Srbiju, moraće da poštuju sve standarde u ugovoru
Predsednik Vlade Srbije rekao je danas da misli da je kompanija "Linglong" veoma bitna za Srbiju i za Zrenjanin i da se očekuje da u prvoj fazi bude zaposleno 900 radnika i naglasio da država kontroliše sve investitore da li poštuju sve što je po ugovoru određeno.
On je odgovarajući na pitanja novinara prilikom obilaska radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde je počela izgradnja prvog mosta na toj deonici, kako komentariše to da je prilikom same izgradnje fabrike "Linglong" bilo problema i koje vrste garancija ima srpska država da se to neće ponavljati, rekao da je siguran da je bilo određnih problema, ali da država vrši pritisak na sve investitore da moraju sve da ispoštuju što je u ugovoru.
"Mislim da je kompanija 'Linglong' veoma bitna za Srbiju, za Zrenjanin i mislim da je ta fabrika dobra vest i dobra investicija za Zrenjanince. Siguran sam da je bilo i određenih problema prilikom izgradnje. Ne zato što je to kineska kompanija, nego svuda kada radite imate određene izazove i ne želim da opravdam. I morate da razumete da država mora da vrši pritisak na sve investitore bez obzira da li su srpski, kineski, američki, ruski ili evropski", rekao je Vučević.
On je naglasio da država mora da vodi računa o javnom interesu i interesu građana.
"Ali interesantno mi je da se u Srbiji otvara, ne tako daleko odavde fabrika za automobilske gume. Iz jedne druge države. I tamo nemate nikakvu lošu konotaciju, nikakav loš narativ oko identične fabrike, proizvodnje i tehnologije. Nikakvog negativnog prikaza, nikakve negativne kampanje. To mi je uvek pokazatelj da ovde preko naših malih srpskih leđa se prelama i opšta geopolitika. I da mi to moramo da razumemo. Da kada dođe jedna fabrika guma iz Kine, to baš nije dobro, nije ekološki prihvatljivo, a kada dođe iz druge zemlje nema nikakvih problema. A da se razumemo i o jednoj i o drugoj, mislim da su dobre", rekao je Vučević.
Premijer je ponovio da ukoliko se ne vara, u prvoj fazi treba da bude zaposleno oko 900 ljudi.
"Uzmite to sa rezervom, to je ono što sam ja mogao da vidim u papirima kada sam se spremao i za razgovore koji nas čekaju ovih dana. Ali to je prva faza i to će svakako da raste i nadam se dobro posluje. Interesantno je da ta kompanija sarađuje sa najvećim evropskim kompanijama, kompanijama Evropske unije. Sumnjam da bi oni kupovali proizvode koje nisu po evropskim standardima", rekao je on.
Vučević je naglasio da država mora, bez obzira na čelično prijateljstvo sa Kinom, bez obzira na zajedničku budućnost, da kontroliše primenu najviših ekoloških standarda i pre svega zaštitu prava zaposlenih.
"Tu nema kompromisa, ponavljam, bez obzira na to da li je srpska, kineska, američka, japanska...tu svi moraju da budu pod jednakim obavezama. I pozdravljam dolazak 'LingLonga' u Zrenjanin", rekao je premijer.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...
Počinje gradnja prvog mosta na budućem autoputu Beograd - Zrenjanin - Novi Sad: Deonica s 4 trake biće gotova za 72 meseca
Izvor: Blic, 09.Sep.2024
Premijer Miloš Vučević obilazi danas radove na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde počinje izgradnja prvog mosta na toj deonici.