Momirović: Jadar mora da prođe još 17 provera; Obilaznica oko Beograda biće završena za godinu dana

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 05.Dec.2021, 10:37

Momirović: "Jadar" mora da prođe još 17 provera; Obilaznica oko Beograda biće završena za godinu dana

Ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović rekao je da projekat "Jadar" mora da prođe još 17 provera pre nego što se završi studija o proceni uticaja na životnu sredinu.

"Ovo je ozbiljno pitanje za našu zemlju i bilo bi neozbiljno da zauzmem bilo kakav stav pre nego što se završi studija o proceni uticaja na životnu sredinu.

Vlada neće uraditi ništa bez završetka te studije, a osim toga, još 17 institucija treba da se izjasni o >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << tom projektu. I onda će građani pred sobom imati sve relevantne podatke. Odluke nećemo donosi bez grajdana, kojima ćemo pokazati sve benefite i rizike", rekao je Momirović za današnje izdanje "Večernjih novosti".

Ležište Jadar u zapadnoj Srbiji, u blizini Loznice, otkriveno je 2004. godine i vodeći je grinfild projekat koji pripada sektoru Rio Tinto Minerali.

Na pitanje koji je trenutno najvažniji građevinski projekat u zemlji, Momirović je rekao da ih ima mnogo.

"Investiramo u 10 autoputeva, u više od 1.200 kilometara brzih saobraćajnica. Gradimo najbržu prugu u jugoistočnoj Evropi, između Beogradaa i Novog Sada. Auto-put ''Miloš Veliki'' biće najmoderniji u ovom delu Evrope. Tu su i ''Moravski koridor'' i ''Fruškogorski koridor'' na kojem ćemo probiti tunel Iriški venac, najduži u Srbiji. Gradimo veliki broj obilaznica, oko Čačka, Užica, Gornjeg Milanovca, Požege, Svilajnca", dodao je Momirović.

On je, takođe, rekao da to nisu samo veliki saobraćajni projekti koji će doprineti razvoju ovih gradova, nego su i veliki ekološki projekti jer, prema njegovim rečima, bitno utiču na aerozagađenje u ovim mestima.

"Da ne govorim o vodnoj privredi u koju ćemo uložiti više od 500 miliona evra, o investicijama u aerodrome. Zahvaljujući koncesionaru ''Nikola Tesla'' u Beogradu, postaće regionalni centar jugoistočne Evrope, rekonstruisaćemo aerodrom i u Nišu, dodatno osnažiti aeodrom ''Morava''. Obim investicija koje je pokrenuo predsednik Vučić i koje dalje sprovodimo nezabeležen je u istoriji ove zemlje", naveo je Momirović.

Ministar je rekao da je cilj da 80 odsto lokalnih samouprava u narednih pet godina dobije sređenu kanalizacionu infrastrukturu i prostrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.

"Uložićemo četiri milijarde evra i izgradićemo oko 6.000 kanalizacione i kolektorske mreže i više stotina postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda. Da budem iskren i ličan, džaba nam auto-putevi i brze pruge i sve druge investicije, ako zemlju ne ostavimo čistom za našu decu", dodao je Momirović.

Obilaznica oko Beograda biće završena za godinu dana

Obilaznica oko Beograda, o kojoj se govori više od 30 godina, mora biti kompletno završena do kraja sledeće godine, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Nakon obilaska radova kod tunela "Straževica", koji pripada obilaznici oko Beograda, Momirović je izrazio nadu da će i taj tunel biti pušten u rad u narednih nekoliko meseci.

"Ponosan sam na rezultate koje ostvarujemo na projektu obilaznice oko Beograda. Građani su se umorili od priče oko izgradnje te obilaznice, jer o tome se priča više od 30 godina, kako će tranzitni saobraćaj biti izbačen iz centra grada i do pre nekoliko godina na svemu tome je urađeno malo", rekao je Momirović.

Istakao je da taj projekat mora biti završen u narednih godinu dana, da za to vreme mora biti napravljena petlja "Bubanj potok" koja će biti najveća u našoj zemlji i mora biti omogućeno tranzitnom saobraćaju da ide brže i efikasnije.

S druge strane, ta obilaznica značiće manje aerozagađenje u centru Beograda, dodao je ministar.

"Zaista smo posvećeni ovom poslu, rezultati su, po meni, očigledni. U okviru ove obilaznice u aprilu smo pustili u rad sektor 4 i nadam se da ćemo u narednih nekoliko meseci pustiti i tunel "Straževica" i ostaje još osam kilometara poslednje faze ove deonice", objasnio je Momirović.

Ministar je istakao da se trenutno u Srbiji gradi ili projektuje više od 1.200 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, dodajući da se svakom projektu pristupa maksimalno ozbiljno.

"Zato imamo ovakve rezultate, ove rezultate ne može niko da ignoriše, zato ih uglavnom ljudi, koji nemaju simpatije prema ovoj političkoj strukturi, i ne komentarišu, ali uveren sam da građani vide gde smo danas", rekao je Momirović.

On je naveo da je izgrađen auto-put do Čačka, da je u toku izgradnja Moravskog koridora, Fruškogorskog koridora, radi se na spajanju Loznice i Šapca brzom saobraćajnicom, biće izgrađen auto-put između Šapca i Rume, kao i auto-put od Beograda do Zrenjanina...

"Mi ćemo ovu zemlju u saobraćajnom smislu potpuno promeniti i to je čvrsta odluka ove vlade", istakao je Momirović.

Obilasku radova na obilaznici oko Beograda prisustvovao je i izvršni direktor Sektora za strategiju, projektovanje i razvoj "Puteva Srbije" Miodrag Poledica koji je objasnio da se ovaj projekat sastoji od tri sektora - sektor 4, sektor 5 i sektor 6, ukupne dužine 20,4 kilometara.

"U aprilu ove godine pušten je u rad sektor 4, dužine 7,7 kilometara, a sada se trenutno nalazimo na sektoru 5, koji počinje od petlje Orlovača zaključno sa tunelom Straževica i cilj je da se završi u narednih nekoliko meseci ovaj projekat", rekao je Poledica.

Govoreći o tunelu Straževica, Poledica je naveo da je dužina tog tunela oko 800 metara, da su završeni svi građevinski radovi i da sada počinje faza elektro-mašinskog opremanja tunela.

Objašnjava da iza tunela Stražeivca počinje najkompleksniji deo projekta - sektor 6, ukupne dužine 9,5 kilometra, koji podrazumeva izgradnju punog profila auto-puta koji je širine oko 30 metra, tunel Beli potok, petlju Beli potok i petlju Bubanj potok, koja će biti najveća petlja u Srbiji.

"Ovaj auto-put treba da omogući najpristupačnije veze kako za privredu tako i za građane", rekao je Poledica.

Delom obilaznice koji je u aprilu pušten u rad dnevno prođe oko 20.000 vozila, kaže Poledica, i dodaje da su najmanje 10 odsto teška teretna vozila.

Poledica je naveo da ovaj projekat Ministarstvo građevinarstva realizuje u saradnji sa JP "Putevi Srbije", kineskom kompanijom "PowerChina" i azerbejdžanskom kompanijom "Azvirt".

Ministar Momirović je pre obilaska radova na obilaznici oko Beograda održao sastanak u gradilišnom kampu "PowerChina".

Blokiranje Koridora je udarac na kredibilitet Srbije

Protesti su demokratska tekovina i građani imaju prava da protestuju, ali blokirati Koridor 10 je udarac na kredibilitet naše države, jer taj Koridor je jedan od najvažnijih evropskih koridora i nije rezervisan samo za građane ove zemlje, već je naša međunarodna obaveza, izjavio je Momirović.

Ministar je naveo da se blokiranje Koridora 10 nije dogodilo nikada do sada - ni za vreme sankcija, ni za vreme bombardovanja, ni 5. oktobra.

"Sav tranzitni saobraćaj iz Evrope ka Bliskom istoku ide preko tog Koridora, zato mi moramo da se držimo naših međunarodnih obaveza. Blokada Koridora 10, kao i velikog broja saobraćajnica, zaista nije odgovorno ponašanje. Ti ljudi moraju da budu svesni da je to izvestan čin nasilja prema ljudima koji žele da se slobodno kreću", rekao je Momirović nakon obilaska radova na obilaznici oko Beograda.

Istakao je da politički život mora da postoji, da protesti jesu demokratska tekovina, da ljudi imaju apsolutno pravo da protestuju i pošalju svoju političku poruku, da je Srbija demokratska zemlja, ali i zamolio građane koji protestuju da imaju malo obzira, jer i to, kako kaže, demokratija.

"Moramo poštovati jedni druge", zaključio je Momirović.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.